دوره مجازی لاته آرت تخصصی

قهوه هوو هوتنگانو گواتمالا ست

دسته بندی: قهوه‌های تخصصی
زیر دسته بندی محصول: خرید قهوه‌ تک‌ خاستگاه
رنگ:
سایز:
تماس با مشاور به صورت آنلاین : 09123652043
قیمت:

تومان
قیمت: تومان
قیمت:

تومان
تومان

شیوه‌ی دم‌آوری پیشنهادی:دمی و اسپرسو

مقایسه
درباره محصول

قهوه هوو هوتنگانو گواتمالا ست، از بهترین دانه‌های ۱۰۰٪ عربیکای کشت شده در ارتفاع ۱۷۶۰ متری مزارع شهر هوو هوتنگانو، واقع در مناطق مرتفع شمال گواتمالا تولید شده است.

 

هوو هوتنگانو، متمایزترین و بهترین قهوه‌های گواتمالا را تولید می‌کند و بسیاری از تولیدکنندگان این شهر، گواهینامه‌ی محصول ارگانیک و تجارت منصفانه را دریافت کرده‌اند.

 

قهوه‌های کلاسیک گواتمالا، برای دوست‌داران قهوه در سراسر دنیا شناخته شده و محبوب است. گواتمالا یک برند همیشگی در لیست هر واردکننده یا کارگاه برشته‌کاری به شمار می‌رود. به دلیل نزدیکی به مرز ایالات متحده، قهوه‌های این کشور برای بیش‌تر مصرف‌کنندگان اروپایی و آمریکایی آشناست. قهوه‌های گواتمالا عموما عطر و طعم پیچیده، تن‌واری بالا و اسیدیته‌ی متوسط رو به بالا دارند.

 

طعم قهوه‌های گواتمالا غنی و گیراست و بیش‌تر طعم‌یادهای شیرین شکلاتی، شیری، آجیلی، تافی یا تلخی کاکائو در آن‌ها محسوس است. برخی معتقدند قهوه‌های گواتمالا طعم دودی هم دارد. قهوه‌های نواحی مرتفع‌تر گواتمالا، معمولا طعم‌های واضح‌تری دارند و مزه‌ی توت تا سیب سبز و مرکبات را می‌توان در آن‌ها احساس کرد.

به طور کلی مزارع گواتمالا در ارتفاع بالای دامنه‌ها واقع شده و بین ۱۳۰۰ تا ۲۰۰۰ متر بالاتر از سطح دریا هستند. قهوه‌هایی که در ارتفاعات بالاتر و آب‌وهوای سردتر رشد می‌کنند، متراکم‌تر هستند و در نتیجه کیفیت بهتری دارند.

 

کشاورزی در هوو هوتنگانو آسان نیست. توپوگرافی مزرعه‌ها شکسته و نامنظم است که باعث می‌شود فعالیت‌های برداشت و زراعت دشوارتر باشد. برای جلوگیری از فرسایش خاک، کوددهی باید با دقیق و با جزئیات انجام شود و به همین دلیل، نزدیک ۳۰٪ از مزارع تحت جنگل‌های بومی نگه‌داری می‌شوند که به جلوگیری از فرسایش خاک و محیط زیست در مناطق شیب‌دار کمک می‌کند. هوو هوتنگانو یکی از معروف‌ترین مناطق کشت قهوه‌ی با کیفیت در گواتمالا است.

 

قهوه هوو هوتنگانو گواتمالا ست، به روش عسلی فرآوری شده است. روش عسلی حدود دو دهه قبل، در کاستاریکا پدیدار شد و نقاط دیگر هم سرایت کرد. فرآوری عسلی، به روش فرآوری سنتی برزیل هم شباهت زیادی دارد و از طعم‌یادهای روتین این روش، می‌توان به نیشکر، خرما، کارامل، زردآلو و انجیر به همراه اسیدیته‌ی پایین اشاره کرد.

 

در فرآوری عسلی، دانه‌های قهوه از گیلاس جدا شده و به همراه موسیلاژ باقی‌مانده، تا زمان خشک شدن، زیر آفتاب پهن می‌شوند. نام‌گذاری این روش فرآوری، به دلیل شباهت ظاهری و رنگ دانه‌های خشک شده است و ارتباطی با استفاده از عسل خوراکی ندارد. این نام از خاستگاه این روش نشات گرفته؛ جایی که کشاورزان کاستاریکایی، موسیلاژ شیرین و چسبناک دانه‌ها را با عسل مقایسه می‌کردند.


از قضا، قهوه‌های فرآوری شده به این روش، شیرین و میو‌ه‌ای هستند و بنابراین، نام آن‌ها به نوعی منطقی است. در سال‌های اخیر، به دلیل ترکیب بهترین جنبه‌های فرآوری خیس و طبیعی، فرآوری عسلی در میان قهوه‌دوستان تمام جهان رایج است.

 

فرآوری عسلی در سه نوع قرمز، زرد و مشکی انجام می‌شود. این اسامی به رنگ قهوه در حال خشک شدن اشاره دارند. بسته به میزان پالپ روی دانه، رنگ‌های مختلفی پدید می‌آید.
فرآوری عسلی زرد، یک فرآیند نیمه شسته به حساب می‌آید که به گونه‌ای طراحی شده که لکه‌ی کم‌تری روی دانه باقی گذارد که به طعم تمیزتر و شیرین‌تر قهوه منجر می‌شود که به فرآوری شسته شبیه‌تر است. خشک کردن در این روش، معمولا سریع‌تر از نوع قرمز و سیاه است.

 

دانه‌ها در فرآوری عسلی قرمز هم کمی شسته می‌شوند، اما موسیلاژ بیش‌تری دارند و در صورت خشک‌شدن، رنگ بیش‌تری به خود می‌گیرند. گفته می‌شود که در فرآوری عسلی مشکی، بیش‌تر مواقع تمام موسیلاژ دست‌نخورده باقی می‌ماند.

 

قهوه هوو هوتنگانو گواتمالا ست، دارای اسیدیته‌ی شفاف و شیرین و خوش‌آیندی است که در فنجان طعمی شبیه به پرتقال خونی و انجیر و همین‌طور شکلات ایجاد می‌کند. تن‌واری متوسط رو به بالای این قهوه، چه به صورت اسپرسو و چه به صورت دمی، یک نوشیدنی خوش‌طعم ارائه خواهد کرد. اسیدیته‌ی شیرین این قهوه، انجیر خشک‌شده را برای شما تداعی خواهد می‌کند.

 

خرید قهوه هوو هوتنگانو گواتمالا ست، از زیرگونه بربن و کاتورا (Bourbon, Catuai) با فرآوری عسلی قرمز، با پایه‌ی طعمی شیرین و میوه‌ای، برای قهوه‌ی دمی هم مناسب است. طعم گوارای این قهوه، آن را به نوشیدنی جذابی تبدیل کرده که بدون افزودن هرگونه شیرین‌کننده یا حتی شیر، لذت قهوه‌ی صبح یا عصرگاهی را دو چندان می‌کند. هم‌چنین دم‌آوری آن در ابزارهای دستی مانند فرنچ‌پرس و ایروپرس هم بسیار جذاب است. مانند بیش‌تر قهوه‌های آمریکای مرکزی و جنوبی، در زمان آسیاب عطر خوش‌آیندی ایجاد می‌کتد و لذت نوشیدن قهوه را برای شما بیش‌تر می‌کند.

مقدار کافئین:
کافئین کم
مقدار اسیدیته:
اسیدیته زیاد
مقدار تلخی:
تلخی کم
خانواده‌ی طعمی:
گلی و میوه‌ای
خاست‌گاه:
گواتمالا
خاستگاه:
گواتمالا
گونه:
٪۱۰۰ عربیکا
سال برداشت:
---
ارتفاع کاشت:
۱۷۶۰ متری
شیوه‌ی دم‌آوری پیشنهادی:
دمی و اسپرسو
تاریخ تولید:
---
افزودن نظر
  • فروشگاه خوش کالا
لطفا منتظر بمانید . . .
چطوری میتونم کمکتون کنم؟