دوره مجازی لاته آرت تخصصی

قهوه اویلا کلمبیا ست

دسته بندی: قهوه‌های تخصصی
زیر دسته بندی محصول: خرید قهوه‌ تک‌ خاستگاه
رنگ:
سایز:
تماس با مشاور به صورت آنلاین : 09123652043
قیمت:

تومان
قیمت: تومان
قیمت:

تومان
تومان
وزن از: ۵۰۰ گرم
گونه: ۱۰۰٪ عربیکا کلمبیا
شیوه‌ی دم‌آوری پیشنهادی: دمی

افزودن به سبد خرید
مقایسه
فروشندگان
قیمت: تومان
ویژگی رقابتی
هزینه ارسال تومان هزینه ارسال نا مشخص
زمان ارسال روز
درباره محصول

قهوه اویلا کلمبیا ست، از بهترین دانه‌های مزارع منطقه‌ی اویلا کشور کلمبیا، کشت شده در ارتفاع ۱۶۵۰ متری منتطقه‌ی اویلا مرکزی تهیه شده است.

 

کلمبیا سومین تولیدکننده‌ی بزرگ قهوه پس از برزیل و ویتنام است. تا همین چند سال پیش که روبوستای ویتنام فراگیر نشده بود، مقام دوم تولید قهوه از آن کلمبیا بود. آب و هوا و خاک این کشور، کلمبیا را برای کشت دانه‌های با کیفیت، متمایز کرده است. قهوه‌های کلمبیا در سراسر دنیا زبان‌زد خاص و عام است و اغراق‌آمیز نیست که بگوییم معمولا نخستین تصویر بعد از شنیدن واژه‌ی قهوه در ذهن قهوه‌نوشان، قهوه‌های کلمبیاست.

 

قهوه در مناطق وسیعی از کلمبیا از شمال تا جنوب کشت می‌شود و هر منطقه خصوصیات خاص خود را داراست. برای نمونه، معمولا قهوه‌های شمالی‌تر کلمبیا مانند Santander چون در ارتفاع کم‌تری رشد می‌کنند، اسیدیته‌ی کم‌تر و تن‌واری بیش‌تری دارند. در مقابل، قهوه‌های مناطق جنوبی، اسیدیته‌ی بالاتر و شیرینی جذاب‌تری دارند. در این میان، دو منطقه‌ی اویلا و نارینو، از شاخص‌ترین مناطق جنوبی کشت قهوه در کلمبیا هستند.

 

قهوه اویلا کلمبیا ست، از نواحی مرکزی اویلا تهیه شده و محصول یکی از اصلی‌ترین تعاونی‌های کشت و فرآوری قهوه در منطقه، یعنی Coocentral Cooperative است.

 

مزارع تحت کشت قهوه در این منطقه در ارتفاع ۱۵۰۰ تا ۲۰۰۰ متری از سطح دریا واقع شده‌اند و ممولا شامل مزارع دو تا سه هکتاری هستند. بیش از ۳۰۰۰ عضو در این تعاونی فعال هستند گه به صورت مرتب، گیلاس‌های قهوه را به این مرکز تحویل می‌دهند تا برای فرآوری استفاده شوند.

 

معمولا در مزارع مرکز اویلا، گیلاس‌های قهوه در ۴ مرحله برداشت می‌شوند. پس از اولین برداشت، دو یا سه هفته منتظر می‌مانند و دوباره گیلاس‌های رسیده در همان مزرعه برداشت می‌شود. معمولا گیلاس‌های برداشت شده در مرحله‌ی دو و سه از کیفیت مطلوب‌تری برخوردارند و به صورت قهوه‌های تخصصی مورد استفاده‌ی برشته‌کاری‌های قرار می‌گیرد.

 

از مشخصات بارز این تعاونی، به‌کارگیری بانوان کشاورز و اشتغال‌زایی و ایجاد درآمد برای آن‌هاست؛ به‌طوری که حدود ۳۰۰ کشاورز خانم از طریق این تعاونی امرار معاش می‌کنند.

 

فرآوری خیس قهوه اویلا کلمبیا ست، باعث ایجاد اسیدیته‌ی شفاف و خوش‌آیندی شده و در فنجان طعمی شبیه شکر کاراملی شده ایجاد می‌کند. تن‌واری متوسط رو به بالای این قهوه، چه به صورت اسپرسو و چه به صورت دمی، یک نوشیدنی خوش‌طعم ارائه می‌کند. اسیدیته‌ی این قهوه، میوه‌های زرد مانند زردآلو و همین‌طور شیرینی پرتقال را تداعی خواهد کرد.

 

خرید قهوه اویلا کلمبیا ست، از زیرگونه‌ی کاتورا و کاستیو (Caturra, Castillo) با برشته‌کاری روشن رو به متوسط و پایه‌ی طعمی آجیلی و کارامل مانند، برای دم‌آوری در فیلتر کافی خانگی توصیه می‌شود. طعم گوارای این قهوه، آن را به نوشیدنی جذابی تبدیل کرده که بدون افزودن هرگونه شیرین‌کننده یا حتی شیر، لذت قهوه‌ی صبح یا عصرگاهی را دو چندان می‌کند. این قهوه با تن‌واری متوسط رو به بالا و اسیدیته‌ی شفاف، برای تهیه‌ی اسپرسو هم مناسب است. هنگامی که نوشیدنی شما به سردی می‌گراید، طعم‌یاد شیر شکلاتی خوش‌آیندی ایجاد می‌کند.

مقدار کافئین:
پایین
مقدار اسیدیته:
بالا
مقدار تلخی:
پایین
خانواده‌ی طعمی:
کارامل و آجیلی
خاست‌گاه:
کلمبیا
خاستگاه:
کلمبیا
گونه:
٪۱۰۰ عربیکا
سال برداشت:
-
ارتفاع کاشت:
۱۶۵۰ متر
شیوه‌ی دم‌آوری پیشنهادی:
دمی
تاریخ تولید:
-
افزودن نظر
  • فروشگاه خوش کالا
لطفا منتظر بمانید . . .
چطوری میتونم کمکتون کنم؟