دوره مجازی لاته آرت تخصصی

قهوه نیاماشکه روآندا آلبا

برند: آلبا
دسته بندی: قهوه‌های تخصصی
زیر دسته بندی محصول: خرید قهوه‌ تک‌ خاستگاه
رنگ:
سایز:
تماس با مشاور به صورت آنلاین : 09123652043
قیمت:

تومان
قیمت: تومان
قیمت:

تومان
تومان

شیوه‌ی دم‌آوری پیشنهادی:دمی

مقایسه
درباره محصول

قهوه نیاماشکه روآندا آلبا، از بهترین دانه‌های مزارع کمپانی موراهو (Muraho T. Co.) در منطقه‌ی نیاماشکه در ارتفاع ۱۶۰۰ متری از سطح دریا واقع در غرب کشور رواندا کشت و در ایستگاه شست‌وشوی Rugali به روش عسلی فرآوری شده است.

 

در شیوه‌ی فرآوری عسلی (Honey or Pulped Natural)، مقداری از میوه قبل از خشک شدن روی دانه‌ها باقی می‌ماند. فرآوری عسلی به طور کلی طعم و مزه‌ای بین هر دو روش طبیعی (Natural) و شسته (Washed) ایجاد می‌کند: ترکیبی از شفافیت قهوه‌های شسته به همراه پیچیدگی قهوه‌های فرآوری شده به روش طبیعی. اگر به دنبال طعمی روشن‌تر با تن‌واری پایین هستید، باید قهوه‌های شسته یا خیس را در نظر بگیرید. در مقایسه، قهوه‌های فرآوری شده به روش طبیعی یا خشک، معمولا تن‌واری بالاتر و شیرینی بیش‌تری دارند. برای چیزی بین این دو باید قهوه‌هایی با فرآوری عسلی تهیه کنید.

 

ما در آلبا خیلی از روش‌های فرآوری عسلی را آزمایش کرده‌ایم. در این فصل (پاییز ۱۳۹۹)، روش اصلی ما، جدا کردن گیلاس‌های قهوه‌ی شناور و عبور آن‌ها از دستگاه پالپ‌زدا، برای جدا کردن پوسته و باقی گذاشتن اکثر موسیلاژ است. سپس در نهایت، یک آب‌کشی ملایم برای جداسازی گیلاس‌های شناور پس از پالپ‌زدایی. شرایط ایستگاه شست‌وشوی Rugali برای اطمینان از خشک شدن مطلوب پس از پالپ‌زدایی ایده‌آل است. دانه‌های قهوه بین ساعت ۱۲:۰۰ ظهر تا ۰۳:۰۰ بعد از ظهر، روی تخت‌های خشک‌کننده قرار داده می‌شوند تا بیش‌ترین مقدار در معرض خورشید قرار گرفتن در گرم‌ترین ساعات روز تضمین شود. این احتمال فنولیک شدن یا تخمیر بیش از حد قهوه را به حداقل می‌رساند.

 

خرید قهوه نیاماشکه رواندا آلبا، از زیرگونه‌ی «بوربن قرمز (Red Bourbon)» با طعم‌یادهای عسل، آویشن، آناناس و شکلات سفید برای استفاده در روش‌های دمی مناسب است.

مقدار کافئین:
کافئین کم
مقدار اسیدیته:
اسیدیته زیاد
مقدار تلخی:
تلخی کم
خانواده‌ی طعمی:
کاراملی و آجیلی
خاست‌گاه:
نیاماشکه، روآندا
خاستگاه:
رواندا
گونه:
ًRed Bourbon
سال برداشت:
2020
ارتفاع کاشت:
1600 متر
شیوه‌ی دم‌آوری پیشنهادی:
دمی
تاریخ تولید:
افزودن نظر
  • فروشگاه خوش کالا
لطفا منتظر بمانید . . .
چطوری میتونم کمکتون کنم؟