دوره مجازی لاته آرت تخصصی

طرز تهیه قهوه عربی با دله

۱۳۹۹ يکشنبه ۱۱ آبان
1760بازدید
تاریخ امروز: ۱۴۰۳ سه شنبه ۴ ارديبهشت

دله قهوه عربی یک ظرف است که معمولا جنس آن از مس است که در فرهنگ اعراب به عنوان قهوه جوش از آن استفاده می شود.رنگ این ظرف معمولا طلایی است و برای دم کردن قهوه عربی از آن استفاده می شود.قهوه عربی بسیار شبیه قهوه ترک است اما به این دلیل که قهوه بیشتر جوش می خورد بسیار سنگین تر از قهوه ترک است و هم چنین یکی از دلایل تفاوت آن با قهوه ترک، استفاده از ادویه های عطر دار مانند میخک و هل است.

شما میتوانید برای خرید قهوه عربیکا اصل وارد سایت خوش کالا شوید و اطلاعات جداگانه قهوه ها را مطالعه نمایید. خوش‌کالا با گردآوری مجموعه‌ای از بهترین برندهای ایرانی قهوه، پاسخ‌گوی هر سلیقه و نیاز متفاوتی است. 

 

آشنایی با قهوه عربی

 

طرز کار با دله قهوه عربی

اگر به خوردن قهوه بصورت روزانه علاقه دارید و این که دوست دارید در دم کردن و سرو قهوه خود تغییری ایجاد کنید از قهوه عربی غافل نشوید.این نوع قهوه،یک نوشیدنی کافئین دار سنگین بدون استفاده از شکر در آن به همراه ادویه های معطر است. قبل از هر چیزی بهتر است این را بگوییم که دم کردن قهوه و سرو آن با استفاده از دله قهوه عربی در هر یک از کشورهای عرب متفاوت است و بسیار بستگی به فرهنگ آن منطقه دارد.

 

جوش آوردن قهوه در دله قهوه چگونه است؟

قهوه عربی دم یا فیلتر نمی شود و تنها آن را با جوش خوردن تهیه می کنند.این ظرف به گونه ای طراحی شده که کف آن پهن تر از دهانه و سر آن است به گونه ای که قهوه بهتر جوش خورده و راحت تر در فنجان های مورد نظر ریخته شود.برای دم کردن قهوه در آن تنها کافیست مقدار مناسب آب را درون آن ریخته و اجازه دهیم تا به جوش بیاید و سپس پودر قهوه نرم را داخل آب جوش ریخته و زمان بدهیم تا قل بخورد و بعد از آن ادویه های معطر مورد علاقه خود را مانند هل، میخک ویا زعفران را به آن اضافه می کنیم.حال شعله زیر آن را کم کرده و اجازه می دهیم محتویات داخل آن به مدت 10 الی 15 دقیقه به آرامی قل بخورد.

سپس زیر آن را خاموش می کنیم و یک الی دو دقیقه اجازه می دهیم تا قهوه داخل آن ته نشین شود.این نوع نوشیدنی را معمولا در فنجان های کوچک بدون دسته سرو می کنند و همانطور که اشاره کردیم دهانه نازک آن به ما این امکان را می دهد تا قهوه را به راحتی درون فنجان بریزیم. این نکته را بدانید که این قهوه شیرین سرو نمی شود و از شکر و مواد شیرین کننده هم در آن استفاده نمی شود و نوشیدن آن کاملا تلخ است.میزان معطر بودن آن بسته به سلیقه شماست اما اصل این قهوه بسیار معطر بوده و از مقدار هل فراوان در آن استفاده می شود.بهترین زمان اضافه کردن ادویه های معطر در آن بعد چند قل کوتاه در ابتدای کار است تا قهوه و ادویه های آن به میزان 10 الی 15 دقیقه با هم قل بخورند.

 

انواع دله قهوه

از این ظرف برای به جوش آوردن و دم کردن قهوه استفاده می شود پس بهتر است دو ویژگی اساسی داشته باشد:

  • دهانه آن نسبت به کف آن باید نازک تر باشد.
  • بدنه آن باید حالت کشیده داشته باشد.

بهترین جنس برای دله قهوه مس است اما جنس برنج آن نیز استفاده می شود.

 

کارشناس تولید محتوا
مطالب مرتبط
راهنمای دم‌آوری قهوه

کنترل عصاره‌ی قهوه، بهترین و هم یکی از سخت‌ترین موارد در دم‌آوری قطره‌ای است. عناصر بسیاری باید در نظر گرفته شود، آن‌ها را به درستی ترکیب کرده و می‌توانید یک قهوه‌ی خوش‌مزه داشته باشید.

۱۳۹۹ دوشنبه ۹ تير 2293 بیشتر
موج سوم قهوه چیست و چه تفاوتی با اسپشیالتی دارد؟

موج سوم قهوه. در کافی‌شاپ‌ها و فضای مجازی بارها با این اصطلاح روبه‌رو می‌شویم؛ اما واقعا معنای آن چیست؟ تفاوت آن با قهوه‌ی اسپشیالتی و موج اول، دوم و چهارم در چیست؟

۱۳۹۹ يکشنبه ۸ تير 3652 بیشتر
تفاوت قهوه‌ی عربیکا و روبوستا

قهوه دوستان با هر سطح از تخصص، تا حدودی با اسامی «عربیکا» و «روبوستا» آشنا هستند که برای اشاره به دو گونه دانه‌ی قهوه که برای مقاصد تجاری کشت می‌شوند مورد استفاده قرار می‌گیرند.

۱۳۹۹ شنبه ۷ تير 3983 بیشتر
قهوه فول کافئین ۱۰۰٪ روبوستا تیره سبا
قهوه فول کافئین ۱۰۰٪ روبوستا تیره سبا 131,000 تومان
چطوری میتونم کمکتون کنم؟