دوره مجازی لاته آرت تخصصی

قهوه یرگاچف کنگا اتیوپی ست

دسته بندی: قهوه‌های تخصصی
زیر دسته بندی محصول: خرید قهوه‌ تک‌ خاستگاه
رنگ:
سایز:
تماس با مشاور به صورت آنلاین : 09123652043
قیمت:

تومان
قیمت: تومان
قیمت:

تومان
تومان

شیوه‌ی دم‌آوری پیشنهادی:دمی و اسپرسو

مقایسه
درباره محصول

قهوه یرگاچف کنگا اتیوپی ست، از بهترین دانه‌های ۱۰۰٪ عربیکای شهر یرگاچف کشور اتیوپی تهیه گردیده. دانه‌های این قهوه در ارتفاع ۱۹۵۰ متری کشت و در ایستگاه شست‌وشوی Wote، در شهر Konga که در ۴ کیلومتری یرگاشف قراردارد، به روش طبیعی فرآوری شده‌اند.

 

خوش‌نامی قهوه‌ی اتیوپی، حاصل دهه‌ها تلاش و تحقیقات کشاورزی روی این محصول استراتژیک است. هیچ کارگاه برشته‌کاری وجود ندارد که گوشه‌چشمی به این خاستگاه محبوب نداشته باشد. طعم‌یادهای میوه‌های هسته‌دار (به‌طور خاص زردآلو و هلو) و نیز میوه‌های خشک از بارزترین یادآورهای طعمی قهوه‌هایی از مناطق خاصی از اتیوپی به‌شمار می‌آیند.

 

کشت قهوه در اتیوپی به‌طور کلی در چهار نوع منطقه‌ی جنگلی، نیمه‌جنگلی، باغی و مزرعه انجام می‌شود. از مهم‌ترین مناطق کشت قهوه در اتیوپی به سیدامو، یرگاشف،‌ هرار، لیمو، گیمبی و لِکِمپتی می‌توان اشاره کرد.

 

زیرگونه‌های وحشی و متنوع دانه قهوه اتیوپی به‌طور طبیعی شکل گرفته‌اند و این باعث سازگاری آن‌ها با محیط شده است. همین مساله بسیاری از قهوه‌های مناطق مختلف اتیوپی را از آفت‌کش‌ها و کود و سموم شیمیایی بی‌نیاز کرده و عرضه‌ی آن به شکل محصول ارگانیک را امکان‌پذیر می‌سازد.

 

حدود ۶۰۰ تا ۷۰۰ مزرعه‌دار دارای مزارع کوچک و متوسط ۱ تا ۲ هکتاری گیلاس‌های قهوه‌ی خود را به این ایستگاه شست‌وشو می‌فروشند. این مزارع هر کدام معمولا حدود ۱۵۰۰ درختچه‌ی قهوه در هر هکتار دارند. خاک این مزارع دارای ذخایر آتشفشانی، غنی از مواد معدنی و نیتروژن است.

 

قهوه‌هایی که در این ایستگاه به خصوص تحت فرآوری طبیعی قرار می‌گیرند دارای نت‌های طعمی معروف قهوه‌های یرگاچف یعنی توتی به خصوص بلو بری هستند. هم‌چنین نت‌های خوش‌آیند شکلات تلخ نیز در این قهوه مشهود است.

 

خرید قهوه یرگاچف کنگا اتیوپی ست، از زیرگونه ارلوم (Heirloom)، با شیرینی جذاب و طعم‌یادهای آب‌نباتی، انتخاب مناسبی برای عصاره‌گیری به روش‌های دمی و هم‌چنین اسپرسو است.

مقدار کافئین:
کافئین کم
مقدار اسیدیته:
اسیدیته متوسط
مقدار تلخی:
تلخی کم
خانواده‌ی طعمی:
گلی و میوه‌ای
خاست‌گاه:
اتیوپی
خاستگاه:
اتیوپی
گونه:
٪۱۰۰ عربیکا
سال برداشت:
---
ارتفاع کاشت:
۱۹۵۰ متری
شیوه‌ی دم‌آوری پیشنهادی:
دمی و اسپرسو
تاریخ تولید:
---
افزودن نظر
  • فروشگاه خوش کالا
لطفا منتظر بمانید . . .
چطوری میتونم کمکتون کنم؟