دوره مجازی لاته آرت تخصصی

بهترین زمان نوشیدن قهوه برای لاغری چه زمانی است

۱۳۹۹ سه شنبه ۱۴ مرداد
1209بازدید
تاریخ امروز: ۱۴۰۳ جمعه ۳۱ فروردين

افراد زیادی در دنیا هستند که علاقه‌ی زیادی به نوشیدن قهوه دارند و چندین فنجان قهوه در روز مصرف می‌کنند. شاید هم بهتر است بگوییم افراد بسیار کمی هستند که به قهوه علاقه ندارند. به هر حال، این نوشیدنی محبوب و جهانی دارای تنوع زیاد و همچنین خواص بی‌شماری است. یکی از این خواص که مورد توجه عموم نیز قرار گرفته، خاصیت لاغرکنندگی قهوه است. شاید این سوال پیش بیاید که قهوه چگونه باعث لاغری می‌شود و بهترین زمان برای نوشیدن قهوه چه ساعتی است.
برخی افراد عادت کرده‌اند که به محض بیدار شدن از خواب اقدام به نوشیدن قهوه نمایند و تصورشان بر این است که با این کار باعث افزایش سطح هوشیاری و کالری سوزی می‌شود. ولی باید گفت که این کار اشتباهی است زیرا در این زمان، هورمون کورتیزول در بدن سطح هوشیاری را افزایش می‌دهد و این هورمون در اوج خود قرار دارد و درنتیجه، نوشیدن قهوه بی‌ثمر است و کمکی به لاغری و افزایش هوشیاری نمی‌کند. بهترین زمان برای نوشیدن قهوه بازه ۰۹:۰۰ تا ۱۱:۰۰ صبح است.

 

قهوه قبل و بعد از ورزش

طبق مطالعات انجام شده، بهترین زمان نوشیدن قهوه برای لاغری، ۲۰ دقیقه قبل از ورزش شروع ورزش است. وقتی قبل از شروع حرکات ورزشی قهوه نوشیده شود، باعث افزایش سطح انرژی برای انجام حرکات ورزشی سخت‌تر در زمان طولانی‌تر می‌شود و در نتیجه باعث کالری سوزی بیش‌تر می‌گردد. نوشیدن قهوه بعد از ورزش نیز از اسپاسم عضلانی جلوگیری می‌کند. امروزه در بسیاری از مکمل‌های چربی سوز از کافئین استفاده می‌شود و تاثیر مثبت آن در لاغری به همه ثابت شده است. کافئین هم‌چنین میتواند میزان سوختوساز و متابولیسم بدن را افزایش دهد.

 

بهترین نوع قهوه کدام است؟



قهوه چگونه باعث لاغری می‌شود؟

۱- سرکوب اشتها به کمک قهوه

کافئین موجود در انواع قهوه، فعالیت متابولیک را تحریک کرده و سطح انرژی را بالا می‌برد و به این ترتیب به سرکوب اشتها کمک می‌کند.

 

۲- کاهش وزن با قهوه

وجود ترکیبات خاصی مثل کلروجنیک اسید به عنوان آنتی اکسیدان در قهوه نقش مهمی در کاهش وزن ایفا می‌کند. نوشیدن قهوه پس از وعده‌های غذایی باعث کاهش تولید گلوکز و سلول‌های چربی می‌شود. این نتیجه تنها با نوشیدن قهوه‌ی تلخ بدون هیچ افزودنی مانند شیر، شکر، خامه و ... رخ می‌دهد که سرشار از کافئین و کلروجنیک اسید است.

 

۳- تاثیر قهوه روی میزان کالری سوزی

نوشیدن قهوه پیش از ورزش، بهترین راه برای سوزاندن کالری است. همچنین نوشیدن قهوه‌ی تلخ، تاثیر زیادی بر روی سطح کالری دریافتی روزانه‌ی شما دارد. از آن‌جا که قهوه‌ی تلخ موجب افزایش فعالیت متابولیک می‌گردد، فعالیت شما را افزایش می‌دهد و کالری سوزی را نیز بیش‌تر می‌کند. در نتیجه با مصرف روزانه‌ی قهوه می‌توانید کالری بیش‌تری بسوزانید.

 

۴- کاهش محتوای آب بدن به کمک قهوه

برخی افراد به دلیل تجمع آب در بدن دچار اضافه وزن می‌شوند. از طرفی هم وجود کافئین در قهوه باعث افزایش مقدار ادرار می‌شود. به این ترتیب، آب اضافی بدن بدون هیچ عوارضی از بدن خارج شده و به کاهش وزن کمک می‌کند.

 

۵- نوشیدن قهوه و کاهش وزن موقتی و کمک به کاهش وزن دائمی

همان‌طور که در بالا گفته شد، قهوه باعث از بین رفتن آب اضافی بدن شده و باعث کاهش وزن موقتی می‌گردد. ولی وقتی این روند در طولانی مدت ادامه داشته باشد، باعث کاهش محتوای چربی نیز می‌شود و با سوزاندن کالری بیش‌تر به کاهش وزن دائمی کمک می‌نماید.

 

وجود چه محرک‌هایی در قهوه باعث افزایش سوخت و ساز می‌شود؟

کافئین: فراوان‌ترین ماده‌ی محرک در قهوه است.
تئوبرومین: فراوان‌ترین محرک در دانه‌ی کاکائو است. این ماده در مقادیر کم‌تر در قهوه نیز یافت می‌شود.
تئوفیلین: این ماده‌ی محرک در قهوه و کاکائو یافت می‌شود. تئوفیلین برای درمان آسم مورد استفاده قرار می‌گیرد.
کلروژنیک اسید: یکی از محرک‌های اصلی موجود در قهوه بوده که می‌تواند سرعت جذب کربوهیدرات را کاهش دهد.

به یاد داشته باشید که اگر برای لاغری تنها به نوشیدن قهوه اکتفا نمائید به مرور زمان بدنتان نسبت به تأثیر کافئین بر کاهش وزن مقاوم شده و میزان کاهش وزن در اثر مصرف کافئین کاهش می‌یابد. ولی این بدان معنا نیست که میزان کاهش وزن به صفر برسد بلکه اثر گذاری آن کاسته می‌شود. پس بهتر است برای دستیابی به وزن ایده‌آل خود، از رژیم غذایی مناسب به همراه ورزش مداوم نیز استفاده نمائید و در کنار این‌ها از فواید چربی سوزی قهوه و افزایش انرژی بهره ببرید.

 

کارشناس تولید محتوا خوش کالا
مطالب مرتبط
راهنمای دم‌آوری قهوه

کنترل عصاره‌ی قهوه، بهترین و هم یکی از سخت‌ترین موارد در دم‌آوری قطره‌ای است. عناصر بسیاری باید در نظر گرفته شود، آن‌ها را به درستی ترکیب کرده و می‌توانید یک قهوه‌ی خوش‌مزه داشته باشید.

۱۳۹۹ دوشنبه ۹ تير 2281 بیشتر
موج سوم قهوه چیست و چه تفاوتی با اسپشیالتی دارد؟

موج سوم قهوه. در کافی‌شاپ‌ها و فضای مجازی بارها با این اصطلاح روبه‌رو می‌شویم؛ اما واقعا معنای آن چیست؟ تفاوت آن با قهوه‌ی اسپشیالتی و موج اول، دوم و چهارم در چیست؟

۱۳۹۹ يکشنبه ۸ تير 3634 بیشتر
تفاوت قهوه‌ی عربیکا و روبوستا

قهوه دوستان با هر سطح از تخصص، تا حدودی با اسامی «عربیکا» و «روبوستا» آشنا هستند که برای اشاره به دو گونه دانه‌ی قهوه که برای مقاصد تجاری کشت می‌شوند مورد استفاده قرار می‌گیرند.

۱۳۹۹ شنبه ۷ تير 3965 بیشتر
قهوه فول کافئین ۱۰۰٪ روبوستا تیره سبا
قهوه فول کافئین ۱۰۰٪ روبوستا تیره سبا 131,000 تومان
چطوری میتونم کمکتون کنم؟