دوره مجازی لاته آرت تخصصی

بهترین نوع قهوه برای چربی سوزی و لاغری

۱۳۹۹ چهارشنبه ۲۳ مهر
3307بازدید
تاریخ امروز: ۱۴۰۲ سه شنبه ۲۹ اسفند

بهترین قهوه برای لاغری یکی از موضوعاتی است که امروزه مطالعات بسیاری روی آن انجام شده است .البته باید به این نکته هم توجه کنید که مصرف قهوه به تنهایی باعث لاغری نخواهد شد.از فواید قهوه می توان به پایین آوردن اشتها و هم چنین افزایش سرعت چربی سوزی و انرژی بدن اشاره کرد.توجه داشته باشید که زیاده روی در مصرف قهوه همانند هرچیز دیگری ممکن است مضر باشد. اگر مقدار زیادی قهوه مصرف کنید در آینده ای نزدیک به اثرات سوء آن دچار خواهد شد.بصورت طبیعی در روز می توان 2تا 4 فنجان قهوه مصرف کنید مگر اینکه بیماری زمینه ای داشته باشید یا باردار باشید در اینصورت باید میزان مجاز قهوه خود را از پزشکتان بپرسید.

برای خرید قهوه وارد سایت خوش کالا شوید و اطلاعات جداگانه قهوه ها را مطالعه نمایید. کافی است از محصولات ما دیدن فرمایید و قهوه‌ی مورد نظر خود را انتخاب نمایید.

 

قهوه چربی سوز چیست؟

تبلیغات بسیار زیادی پیرامون خواص قهوه برای لاغری و چربی‌سوزی وجود دارد؛ به طوری‌که تشخیص مطالب علمی از ادعاهای بی‌اساس، برای بیش‌تر کاربرانی که در این حوضه تخصص کافی ندارند دشوار شده است. اگر می‌خواهید از قهوه در راه کنترل وزن خود کمک بگیرید، نکاتی وجود دارد که باید از آن‌ها مطلع باشید. هر قهوه دارای کافئین، با کاهش احساس خستگی به شما کمک می‌کند تا بتوانید برای مدت طولانی‌تر، شدیدتر ورزش کنید. کالری قهوه خالص صفر است و در آن قند وجود ندارد و هم‌چنین کافئین، با کاهش ترشح هورمون اشتها، میل شما به انواع خوارکی‌ها را کاهش می‌دهد. در نتیجه، مصرف هر نوع قهوه دارای کافئین، به صورت خالص، یعنی بدون افزودنی‌هایی مانند شکر، شیر، خامه، سیورپ و ... در کنار سبک زندگی سالم، به کنترل وزن کمک می‌کند.

 

تاثیر قهوه بر کاهش اشتها

یکی از مهم ترین خواص قهوه تاثیر آن بر روی کم شدن اشتها و در نهایت لاغری است.بر اساس تحقیقات انجام شده بعد از نوشیدن قهوه میل به خوردن غذا کمتر می شود.همچنین مصرف قهوه به دلیل کافئین موجود در آن باعث تحریک بدن می شود و در نهایت باعث چربی سوزی خواهد شد.بنابر این اگر در رژیم

لاغری خود نوشیدن قهوه را بگنجانید باعث تسریع در روند لاغری خواهد شد.

 

تاثیر قهوه بر کاهش اشتها

 

روند چربی سوزی با قهوه

نحوه گنجاندن قهوه در رژیم های لاغری مبحث داغی است که امروزه بسیار به آن پرداخته می شود.یکی از مهم ترین دغدغه های افراد چاق تسریع در روند لاغری آن هاست.شاید جالب باشد که بدانید کافئین در تمام قرص ها و مکمل هایی که از آن ها در رژیم های لاغری استفاده می شود وجود دارد.خاصیت چربی سوزی کافئین نکته ای اثبات شده است. با توجه به این که کافئین در قهوه وجود دارد، نوشیدن قهوه در رژیم های قهوه برای کاهش اشتها و چربی سوزی بسیار رواج دارد تا جایی که نوشیدن روزانه قهوه چربی سوزی و بالا بردن متابولیسم را 3 الی 11 درصد در افراد چاق و تا 29 درصد افزایش می دهد.نوشیدن قهوه به تنهایی موثر نیست بلکه باید به همراه رعایت رژیم های لاغری باشد.

 

بهترین زمان مصرف قهوه به منظور لاغری

طبق تحقیقات انجام شده بهترین زمان مصرف قهوه صبح ها بین ساعات 9:30 تا 11:30 است به این دلیل که هورمون کورتیزول صبح ها بعد از بیدار شدن از خواب شبانه شبانه در بدن بیشتر است . کار اصلی این هورمون کمک به هوشیاری بدن است و اگر در این زمان قهوه یا نوشیدنی کافئین داری نوشیده شود به کنترل این هورمون کمک خواهد شد. البته در زمان های دیگری مثل ساعات 12تا 1 وبعد از ظهرها 17:30 تا 18:30 میزان این هورمون در بدن زیاد است در این ساعات با مصرف یک فنجان قهوه می توان این هورمون را مهار کرد در ساعات دیگر با مصرف میزان بیشتری از قهوه می توان این کار را انجام داد.همچنین به دلیل خاصیت محرک بودن قهوه مصرف آن قبل از فعالیت های ورزشی کمک شایانی به افزایش سوخت و ساز بدن می کند.

 

بهترین نوع قهوه برای لاغری

  • همان‌طور که اشاره شد، قهوه در لاغری تاثیر مستقیم ندارد اما در صورت مصرف درست، می‌تواند در این مسیر به ما کمک کند.
  • بهترین نوع قهوه برای لاغری، قهوه‌ایست که دارای کافئین باشد و طعم آن را دوست داشته باشید تا بتوانید بدون ناراحتی، آن را به صورت خالص بنوشید.
  • برای انتخاب بهترین قهوه برای لاغری شما می‌بایست انواع قهوه‌های مختلف را امتحان کنید، تا گزینه‌ی مورد علاقه‌ی خود را بیابید.
  •  
  •  

قهوه فوری برای لاغری

قهوه فوری در انواع مختلفی مانند انواع طعم‌های کاپوچینو، لاته و ... تولید می‌شوند که این محصولات با توجه به محتوای قند و چربی، برای لاغری مناسب نیستند. اگر می‌خواهید از قهوه فوری استفاده کنید، می‌بایست قهوه‌های فوری بدون شکر یا ترجیحا قهوه فوری گلد یا کلاسیک را به صورت خالص بنوشید که البته در این حالت تلخی زننده‌ای دارند.

 

قهوه تلخ برای لاغری

اگر می‌خواهید در مسیر لاغری از کمک قهوه بهره‌مند شوید، تنها راه نوشیدن قهوه تلخ، یعنی بدون شیر و شکر است. توجه داشته باشید که نژاد عربیکا تلخی کم‌تری نسبت به روبوستا دارد. پس در زمان خرید، قهوه‌هایی با تناسب عربیکای بیش‌تر را انخاب کنید. به عنوان نمونه، قهوه ۱۰۰٪ عربیکا تا ۷۰٪ عربیکا می‌تواند برای این منظور مناسب باشد.

 

قهوه عربیکا برای لاغری

صرف نظر از نوع نژاد قهوه، هر قهوه دارای کافئین می‌تواند در مسیر لاغری کمک‌کننده باشد. شاید شما نیز شنیده باشید که قهوه روبوستا نسبت به عربیکا، دو برابر کافئین بیش‌تری دارد؛ اما مقدار کافئین استخراج شده از پودر قهوه و موجود در فنجان نوشیدنی، با استفاده از هر دو نژاد، یک‌سان است.

مهم‌ترین عامل در افزایش محتوای کافئین نوشیدنی، ابتدا میزان پودر قهوه‌ی مورد استفاده و سپس مدت زمان تماس آب با قهوه است. یعنی اگر طعم و عطر قهوه عربیکا را می‌پسندید، برای دریافات کافئین بیش‌تر نیاز تحمل تلخی روبوستا نیست و موثرترین کار، افزایش مقدار پودر قهوه مورد استفاده در هر وعده است.

اگر از موکاپات یا اسپرسوساز استفاده می‌کنید که در این روش‌ها نمی‌توان مقدار پودر یا زمان تماس را افزایش داد، باید تعداد وعده‌های نوشیدن قهوه را فزایش دهید.

 

قهوه برای لاغری شکم و پهلو

نه تنها قهوه، بلکه هیچ ماده‌ی دیگری وجود ندارد که بتواند به صورت موضعی، بر لاغری یا چاقی بافت خاصی از بدن اثرگذار باشد. پس دفعه‌ی بعد که با چنین تبلیغاتی مواجه شدید، بهتر است قهوه خود را از جای معتبرتری تهیه کنید که در خصوص ویژگی‌های محصولات‌شان با شما صادق باشند.

آیا انواع قهوه خاصیت چربی سوزی یکسانی دارند؟

پاسخ کوتاه این سوال «بله» است. عامل اثرگذاری که قهوه را به مکملی برای کنترل وزن تبدیل می‌کند کافئین است. پس تمام قهوه‌ها، به جز انواع بدون کافئین آن، در صورت مصرف خالص و در کنار سبک زندگی سالم، می‌توانند به کنترل وزن کمک کنند.

 

قهوه خاصیت چربی سوزی یکسانی دارند

 

  • قهوه سبز

اگر به منظور افزایش سلامتی قهوه مصرف می کنید از مصرف قهوه سبز غافل نشوید. قهوه سیاه به دلیل شست و شو مقدار زیاد کلروژنیک اسید آن از دست می رود. قهوه سبز در روند چربی سوزی و لاغری بسیار تاثیرگذار است.کلروژنیک موجد در قهوه سبزبا کم کردن قند خون وجلوگیری از بالا رفتن میزان سنتز چربی باعث ایجاد کاهش وزن خواهد شد. به این دلیل که جذب جربی را از غذاها کمتر می کند.

 

  • قهوه ترک

به دلیل وجود پتاسیم و منیزیم درقهوه ترک باعث می شود که بدن از انسولین موجود در خود استفاده کند و بدین ترتیب میزان قند خون کاهش می یابد و میل خوردن شیرینی کمتر می شود و باعث سوخت سلول های چربی می شود.

 

  • قهوه اسپرسو

قهوه اسپرسو میزان متابولیسم بدن را به شدت افزایش می دهد و از آن به عنوان یک چربی سوز قوی یاد می شود.توجه بی این نکته خارج از لطف نیست که اگر نوشیدن قهوه را به منظور لاغری انجام می دهید ، آن را حتما بدون شکر مصرف کنید.

 

سوالات متداول:

کدام قهوه چربی سوزی بیشتری دارد

انواع مختلف قهوه کافئین‌دار، تا زمانی که بدون افزودنی‌هایی مانند شیر، شکر و ... نوشیده شوند، تاثیر یک‌سانی داشته و با یک‌دیگر تفاوت به خصوصی ندارند. بهتر است در زمان انتخاب، ذائقه و سلیقه‌ی خود را ملاک قرار دهید.

 

سایر مطالب مرتبط به فروشگاه قهوه خوش کالا:

قهوه ناشتا برای لاغری

مصرف قهوه برای کودکان مفید است یا مضر

نسپرسو چیست

 

کارشناس تولید محتوا
مطالب مرتبط
راهنمای دم‌آوری قهوه

کنترل عصاره‌ی قهوه، بهترین و هم یکی از سخت‌ترین موارد در دم‌آوری قطره‌ای است. عناصر بسیاری باید در نظر گرفته شود، آن‌ها را به درستی ترکیب کرده و می‌توانید یک قهوه‌ی خوش‌مزه داشته باشید.

۱۳۹۹ دوشنبه ۹ تير 2229 بیشتر
موج سوم قهوه چیست و چه تفاوتی با اسپشیالتی دارد؟

موج سوم قهوه. در کافی‌شاپ‌ها و فضای مجازی بارها با این اصطلاح روبه‌رو می‌شویم؛ اما واقعا معنای آن چیست؟ تفاوت آن با قهوه‌ی اسپشیالتی و موج اول، دوم و چهارم در چیست؟

۱۳۹۹ يکشنبه ۸ تير 3482 بیشتر
تفاوت قهوه‌ی عربیکا و روبوستا

قهوه دوستان با هر سطح از تخصص، تا حدودی با اسامی «عربیکا» و «روبوستا» آشنا هستند که برای اشاره به دو گونه دانه‌ی قهوه که برای مقاصد تجاری کشت می‌شوند مورد استفاده قرار می‌گیرند.

۱۳۹۹ شنبه ۷ تير 3876 بیشتر
قهوه فول کافئین ۱۰۰٪ روبوستا تیره سبا
قهوه فول کافئین ۱۰۰٪ روبوستا تیره سبا 131,000 تومان
چطوری میتونم کمکتون کنم؟