دوره مجازی لاته آرت تخصصی

بهترین نوع قهوه در دنیا کدام است

۱۳۹۹ سه شنبه ۱۴ مرداد
2240بازدید
تاریخ امروز: ۱۴۰۳ جمعه ۱۰ فروردين

انتخاب بهترین نوع قهوه کار واقعا سختی است؛ زیرا مانند هر خوراکی دیگری، طعم‌های متفاوت انواع قهوه، باعث شده طرفداران مختلفی داشته باشد و هیچ قانون خاصی برای بهترین بودن نوع خاصی از قهوه وجود ندارد. در دنیا، قهوه‌های زیادی مثل قهوه ترک، قهوه فرانسه، قهوه اسپرسو و... وجود دارد که هر کدام طعم مخصوص خود را داشته وهر شخصی با توجه به نیاز و ذائقه‌ی خود، انتخاب متفاوتی نسبت به دیگری دارد. در ادامه‌ی مقاله، بهترین نوع قهوه را در موقعیت‌های مختلف معرفی می‌کنیم تا شما بتوانید باتوجه به هر شرایطی بهترین انتخاب را داشته باشید.


بهترین نوع قهوه برای گرفتن فال قهوه

افراد زیادی هستند که به فال قهوه علاقه دارند. برای فال قهوه از هر قهوه‌ای نمی‌توان استفاده کرد؛ برای این کار، قهوه‌ای مورد نیاز است که در فنجان ته نشین شود. در نتیجه، قهوه‌ی مناسب به این جهت، قهوه ترک است.

 

بهترین نوع قهوه برای شروع روز

معمولا افراد برای هوشیاری و حفظ تمرکز روزانه، همراه با صبحانه قهوه‌ی فرانسه مصرف می‌کنند. زیرا کافئین موجود در آن حس خواب آلودگی را از بین می‌برد. برای تهیه‌ی قهوه‌ی فرانسه به دستگاه قهوه ساز نیاز دارید.
فروشگاه خوش کالا برای رفاه حال شما، بهترین دستگاه‌های قهوه ساز را نیز ارائه می‌دهد.

 

بهترین نوع قهوه برای لاغری

بهترین قهوه برای لاغری، قهوه‌ی بلک یا سیاه است. قهوه‌ی بلک قهوه‌ای است که هیچ مواد افزودنی مانند شکر، شیر، خامه و ... در آن ترکیب نشده باشد. این نوع قهوه که میزان کالری، چربی یا کلسترول موجود در آن به صفر نزدیک است، به عنوان کاتالیزور لاغری شناخته می‌شود. قهوه‌ی بلک حاوی آنتی‌اکسیدان است، کافئین موجود در آن متابولیسم را افزایش می‌دهد، سطح انرژی شما را افزایش داده و کمک می‌کند کمی سنگین‌تر ورزش کنید.

 

بهترین نوع قهوه برای شب بیداری

برخی افراد بنا به هر دلیلی قصد دارند شب را تا صبح بیدار باشند و به همین جهت باید از نوشیدنی مناسب استفاده کنند. قهوه‌ی مناسب برای شب بیدار ماندن قهوه اسپرسو است که دارای کافئین زیادی است.

 

بهترین نوع قهوه برای مهمانی‌های شبانه

از آن جایی که کافئین موجود در قهوه، باعث بی‌خوابی می‌شود، بسیار مهم است که در مهمانی‌های شبانه از قهوه‌هایی استفاده کنید که مانع خوابیدن شما نشود. از این رو باید قهوه‌هایی انتخاب کنید که درصد عربیکای آن بیش‌تر باشد.هرچه عربیکا بیش‌تر باشد، کافئینش کم‌ترمی‌شود. هم‌چنین می‌توانید از قهوه‌های بدون کافئین، که تقریبا به طور کامل کافئین زدایی شده‌انند استفاده نمایید.

 

کشورهای برتر تولید کننده‌ی قهوه در دنیا

برزیل:
برزیل، بزرگ‌ترین تولید کننده‌ی قهوه در جهان، بیش از 150 سال است که این افتخار را برای خود نگه داشته است و به تنهایی بیش از ۲/۵ میلیون تن از دانه‌های قهوه دنیا را تولید می‌کند.

 

ویتنام:
بسیاری از مردم با قهوه‌ی ویتنام آشنا هستند. قهوه‌ی ویتنام دارای شیرینی محصوص است. این کشور دومین تولید کننده‌ی بزرگ قهوه در دنیاست. باتوجه به شرایط مختلفی مثل جنگ که برای این کشور پیش آمد ولی همچنان توانست صنعت قهوه خود را به عنوان دومین تولیدکننده برتر قهوه حفظ نماید.

 

کلمبیا:
قهوه‌ی کلمبیا بسیار در جهان معروف است. در چند سال گذشته، کلمبیا کشور دوم تولید کننده قهوه بود تا این که ویتنام از آن پیشی گرفت، اما همچنان نقشی مهم در رقابت تجاری قهوه در دنیا ایفا می‌کند.

 

اندونزی:
قهوه‌ی اندونزی در بین تولیدکنندگان برتر دنیا چندان شناخته شده نیست و سیاست این کشور برمبنای برتری کمیت بر کیفیت قرار دارد.

 

اتیوپی:
اکثر شهروندان این کشور در صنعت قهوه مشغول به کارند و اتیوپی محل اصلی تولید قهوه‌ی عربیکا است.

 

هندوراس:
قهوه بخش مهمی از اقتصاد هندوراس را تشکیل می‌دهد و افراد بسیاری را در این کشور مشغول به کار کرده است. یکی از مشکلات اساسی قهوه‌ی هندوراس، نداشتن برند ملی است و همین موضوع باعث می‌شود که قهوه این کشور کم‌تر شناخته شود.

 

هند:
مشتریان اصلی قهوه‌ی هند، اروپا و روسیه هستند و 80 درصد قهوه تولیدی این کشور، صادر می‌شود.

 

اوگاندا:
بیش‌ترین سهم اقتصاد اوگاندا متعلق به قهوه است.


مکزیک:
مکزیک، بیش‌ترین مقدار صادرات به آمریکا را دارد و دانه‌های عربیکا را با کیفیتی بالا تولید می‌کند.

 

گواتمالا:
قهوه‌های کشور گواتمالا، در دمایی بین ۱۶ تا ۳۲ درجه‌ی سانتی‌گراد، و ارتفاعی بین ۵۰۰ تا ۵۰۰۰ متر از سطح دریا کشت می‌شوند.



کارشناس تولید محتوا خوش کالا
مطالب مرتبط
راهنمای دم‌آوری قهوه

کنترل عصاره‌ی قهوه، بهترین و هم یکی از سخت‌ترین موارد در دم‌آوری قطره‌ای است. عناصر بسیاری باید در نظر گرفته شود، آن‌ها را به درستی ترکیب کرده و می‌توانید یک قهوه‌ی خوش‌مزه داشته باشید.

۱۳۹۹ دوشنبه ۹ تير 2248 بیشتر
موج سوم قهوه چیست و چه تفاوتی با اسپشیالتی دارد؟

موج سوم قهوه. در کافی‌شاپ‌ها و فضای مجازی بارها با این اصطلاح روبه‌رو می‌شویم؛ اما واقعا معنای آن چیست؟ تفاوت آن با قهوه‌ی اسپشیالتی و موج اول، دوم و چهارم در چیست؟

۱۳۹۹ يکشنبه ۸ تير 3528 بیشتر
تفاوت قهوه‌ی عربیکا و روبوستا

قهوه دوستان با هر سطح از تخصص، تا حدودی با اسامی «عربیکا» و «روبوستا» آشنا هستند که برای اشاره به دو گونه دانه‌ی قهوه که برای مقاصد تجاری کشت می‌شوند مورد استفاده قرار می‌گیرند.

۱۳۹۹ شنبه ۷ تير 3902 بیشتر
قهوه فول کافئین ۱۰۰٪ روبوستا تیره سبا
قهوه فول کافئین ۱۰۰٪ روبوستا تیره سبا 131,000 تومان
چطوری میتونم کمکتون کنم؟