دوره مجازی لاته آرت تخصصی

خوردن قهوه در دوران شیردهی

۱۳۹۹ سه شنبه ۶ آبان
1222بازدید
تاریخ امروز: ۱۴۰۲ سه شنبه ۲۹ اسفند

خوردن قهوه در دوران شیردهی می تواند به جنین آسیب بزند؟ فواید و مضرات نوشیدن قهوه در دوران شیردهی چیست ؟ این قبیل از سوالات، از جمله سولاتی هستند که همیشه ذهن زنان شیرده و باردار را درگیر می کند.اگر شما هم تا به حال به این سوالات فکر کرده اید خواندن این مقاله را به شما پیشنهاد می دهیم.

 

خوردن قهوه در دوران شیردهی

 

تاثیر نوشیدن قهوه در دوران شیردهی:

 

موسسه شیردهی استرالیا چنین می گوید که تا پیش از شش ماهگی فرآیند جذب و دفع کافئین هنگام نوشیدن قهوه توسط مادر تا بیشتر از 6 روز ممکن است به طول می انجامد و در این خصوص به زنان شیرده هشدار می دهد اما این میزان بعد از 6 ماهگی به 6 تا 7 ساعت به طول می انجامد.در حالی که خطرات ناشی از نوشیدن قهوه در دوران بارداری بسیار خطرناک است، خطرات ناشی از مصرف قهوه در دوران شیردهی کمتر است. برخی از متخخصان ابزار نگرانی می کنند که مصرف قهوه توسط مادر ممکن است روی خواب نوزاد تاثیر منفی بگذارد.اما بعد از انجام آزمایشات و تحقیقاتی معلوم شد که نوشیدن قهوه توسط مادرانی که نوزاد سه ماهه دارند روی خواب و عادات روزانه نوزاد تاثیری نخواهد گذاشت.تنها یک درصد از میزان کافئینی که توسط مادر از طریق نوشیدن قهوه وارد خون او می شود ، وارد شیر مادر می شود و این درصد بعد از 1 تا 2 ساعت پس از نوشیدن قهوه وارد شیر مادر می شود.پس مادر می تواند با تنظیم زمان شیردهی و نوشیدن قهوه مانع از ورود کافئین به بدن نوزاد شود.

 

نوشیدن قهوه در زمان شیردهی تا چه میزان مجاز است؟

موسسه ای وابسته به آکادمی اطفال در آمریکا با نام سلامت کودکان این چنین عنوان داشته است که چنان چه نوشیدن قهوه با رعایت فاصله و روزی سه فنجان در روز باشد برای نوزاد مشکلی ایجاد نخواهد کرد و کافئین دفع شده در ادرار کودک بسیار ناچیز خواهد بود.

 

آیا کافئین باعث کم شدن میزان شیر مادر خواهد شد؟

هیچ تحقیق و مقاله ای مبنی بر کاهش میزان شیر مادر با نوشیدن قهوه و مصرف کافئین تا کنون گزارش نشده است به علاوه در گزارشی اعلام شده که نه تنها مصرف کافئین باعث کاهش شیر مادر نخواهد شد بلکه باعث تحریک غدد شیردهی نیز می شود.حتی اگر کاهش میزان شیر در مادر نیز مشاهده شود می تواند علل دیگری مانند کم کردن دفعات شیردهی به کودک باشد و به مصرف کافئین ربطی ندارد.

 

به جای نوشیدنی های کافئینی چه نوشیدنی هایی برای زنان باردار و شیرده پیشنهاد می شود؟

نوشیدن انواع دم نوش های گیاهی و چای سبزو هم چنین آب میوه های طبیعی بسیار پیشنهاد می شود.

 

سایر مطالب مرتبط به فروشگاه قهوه خوش کالا :

 

مدت زمان ماندگاری کافئین در بدن چقدر است

تاثیر قهوه بر چربی خون

 

 

کارشناس تولید محتوا
مطالب مرتبط
راهنمای دم‌آوری قهوه

کنترل عصاره‌ی قهوه، بهترین و هم یکی از سخت‌ترین موارد در دم‌آوری قطره‌ای است. عناصر بسیاری باید در نظر گرفته شود، آن‌ها را به درستی ترکیب کرده و می‌توانید یک قهوه‌ی خوش‌مزه داشته باشید.

۱۳۹۹ دوشنبه ۹ تير 2229 بیشتر
موج سوم قهوه چیست و چه تفاوتی با اسپشیالتی دارد؟

موج سوم قهوه. در کافی‌شاپ‌ها و فضای مجازی بارها با این اصطلاح روبه‌رو می‌شویم؛ اما واقعا معنای آن چیست؟ تفاوت آن با قهوه‌ی اسپشیالتی و موج اول، دوم و چهارم در چیست؟

۱۳۹۹ يکشنبه ۸ تير 3482 بیشتر
تفاوت قهوه‌ی عربیکا و روبوستا

قهوه دوستان با هر سطح از تخصص، تا حدودی با اسامی «عربیکا» و «روبوستا» آشنا هستند که برای اشاره به دو گونه دانه‌ی قهوه که برای مقاصد تجاری کشت می‌شوند مورد استفاده قرار می‌گیرند.

۱۳۹۹ شنبه ۷ تير 3876 بیشتر
قهوه فول کافئین ۱۰۰٪ روبوستا تیره سبا
قهوه فول کافئین ۱۰۰٪ روبوستا تیره سبا 131,000 تومان
چطوری میتونم کمکتون کنم؟