دوره مجازی لاته آرت تخصصی

کپسول قهوه چیست

۱۳۹۹ دوشنبه ۱۲ آبان
8518بازدید
تاریخ امروز: ۱۴۰۲ سه شنبه ۲۹ اسفند

کپسول قهوه به محفظه‌ای گفته می‌شود که جنسی پلاستیکی یا آلومینیومی دارد و پودر قهوه آسیاب شده درون آن ریخته می‌شود. کپسول های قهوه باعث می‌شود که عطر و طعم قهوه برای مدت طولاتی‌تری حفظ شود. برای استفاده از این کپسول‌ها، باید دستگاه مخصوص داشته باشید.

زمان زیادی است که دستگاه قهوه ساز کپسولی به بازار قهوه وارد شده و با استقبال خوب قهوه نوش ها مواجه شده است.

محبوبیت کپسول‌ قهوه به حدی رسیده که حالا جزئی از نوشیدنی‌های ثابت در زندگی روزمره اکثر افراد شده است. ورود غلاف قهوه یا همان کپسول قهوه در سال 1986 توسط شرکت نستله با نام نسپرسو آغاز انجام شد.
این ایده درسال 1975 توسط اریک فاور مهندس شرکت نستله، هنگام بازدید از یک خط تولید قهوه اسپرسو مخصوص ایتالیایی به وجود آمد. او مشاهده کرد که باریستا به‌طور مداوم اهرم‌های دستگاه اسپرسو خود را می‌کشد تا فشار را افزایش داده و چگونگی استخراج قهوه را تغییر دهد.
پس از گذشت 10 سال، فاور به این فکر افتاد که با ایجاد یک دستگاه ساده، روش کار دستگاه اسپرسو را تقلید کند. این دستگاه هوای تحت‌فشار را به آب و قهوه آسیاب شده اضافه می‌کرد تا نوشیدنی ایجاد کند که دارای لایه قابل‌توجهی از کرما باشد. سرانجام در سال 1986 نستله این ماشین را ثبت کرد.
نسپرسو در ابتدا ساختمان‌های اداری را هدف بازار خود قرار داد. ولی پس از اینکه چهار نوع کپسول مختلف را به تعدادی دفتر کار در سوئیس و ژاپن ارائه دادند، با استقبال خوبی روبه رو نشدند.
دو سال بعد یعنی در سال 1988، ژان پل گیلارد به مجموعه نسپرسو پیوست. او این تصمیم را گرفت که بازار هدف را تغییر دهد و به جای ارائه محصول به مشاغل مختلف، آن را تبدیل به یک کالای لوکس و گران قیمت خانگی نماید. این تصمیم عملی شد ولی نتیجه قابل قبولی نداشت و میزان فروش کم شد.

 

 

انواع کپسول قهوه

کپسول قهوه علاوه بر محتویاط، می‌توانند در شکل و اندازه نیز با یک‌دیگر متفاوت باشند. در زمان خرید توجه کنید که سایز کپسول انتخابی با دستگاه شما سازگار باشد. پودر قهوه مورد استفاده در کپسول می‌تواند از نژاد عربیکا، روبوستا یا ترکیبی از این دو باشد. انواع کپسول قهوه بدون کافئین نیز در بازار موجود است. حتی كپسول نسپرسو شارژي هم برای استفاده‌های چندباره قابل خریداری است.

 

انواع مختلف برندهای ایرانی و خارجی کپسول اسپرسو می‌توان به دونیسی، بن مانو، ست، استارباکس، Jacoobs و Nespresso اشاره کرد.

 

ساختار کپسول قهوه 

کپسول قهوه شامل یک در از جنس آلومینیوم به همراه یک فیلتر که در بالای آن قرار گرفته است و بدنه اصلی آن از جنس نوعی آلومینیوم یا پلاستیک است که در داخل آن مقدار مشخصی از دانه های آسیاب شده قهوه را قرار می دهند و نکته جالب این است که تمامی برند های دارای این نوع قهوه،حاوی فیلتر بالایی نیستند و به انواع مختلفی از جمله نسپرسو، دولچه گوستو و پد قهوه تقسیم می شوند که درباره هریک به اختصار صحبت می کنیم.

 

 

تغییر سیاست نسپرسو جهت افزایش فروش غلاف قهوه

پس از کاهش فروش، گیلارد کلاب نسپرسو یا Le Club را ایجاد کرد. از این رو مشتریان ارتباط بیشتری با این سبک از قهوه برقرار کردند و به مرور فروش نسپرسو افزایش پیدا کرد. این کپسول‌هایی قهوه به سرعت در اروپا و ایالات متحده محبوب شده بودند و بازار خوبی به دست آورده بودند. با افزایش سود نسپرسو، رقیبان نیز وارد بازار شدند. اما نسپرسو پشتیبانی عظیمی از نستله برای حمایت از مبارزات تبلیغاتی گران‌قیمت و گسترش تهاجمی دریافت می کرد.

غلاف قهوه یا کپسول قهوه

 

محبوبیت کپسول‌های قهوه در بازار

این اواخر افراد زیادی هستند که علاقه دارند تا طعم یک قهوه خوب، مانند آن چیزی که در کافی‌شاپها ارائه می‌شود را در منزل خود تجربه کنند. همین امر باعث می‌شود که بازار کپسول دچار رکود نشود. از طرفی نیز حمایت صاحبان نسپرسو به رشد هرچه بیشتر این بازار کمک می‌کند. کیفیت قهوه‌ها بهتر شده و به طور قابل توجهی کیفیت بسته‌بندی و فناوری مربوط به آن نیز بهبود یافته است و باعث شده مردم اقدام به خرید قهوه مرغوب کنند.

دستگاه کپسول قهوه

 

دستگاه کپسول قهوه چگونه کار می‌کند؟

دستگاه‌های کپسول قهوه باعث ایجاد آب داغ و فشار بالا شده و به کمک پودر قهوه اسپرسو در زمان خیلی کوتاهی یک شات اسپرسو آماده می‌کند. کپسول‌های نسپرسو عموما از بهترین دانه‌های قهوه، با ترکیب‌های آزمایش شده و مناسب تهیه شده، همگی با درجه مناسب بو داده شده و آسیاب شده‌اند و به اندازه لازم (بین ۵ الی ۶٫۵ گرم) در هر کپسول پر شده است. برای استفاده از کپسول قهوه فقط باید کپسول‌ها را در دستگاه قرار دهید و دکمه شروع به کار دستگاه را بزنید. توجه داشته باشید کپسولی که تهیه می‌کنید با دستگاه شما سازگار باشد.

هنگامی که دستگاه فعال می‌شود، آب گرم تحت فشار بالا به کپسول پس از قرار گرفتن در دستگاه وارد می‌شود. در پایه نگه دارنده کپسول (که در آن کپسول قرار دارد) تعدادی مربع طراحی شده است که موجب شکستن فویل کپسول در این نقاط می‌شود. قهوه عصاره گیری شده از کپسول، از طریق این سوراخ‌های ایجاد شده خارج می شود و از طریق یک نازل قیف به داخل فنجان قهوه می‌ریزد.

 

 

در خرید دستگاه کپسول قهوه به چه نکاتی توجه کنیم؟

در ابتدا باید مشخص کنید که چه انتظاری از دستگاه دارید. امکاناتی مثل:

مخزن آب بزرگ تر، ظرفیت میزان کپسول های خالی، اندازه های متفاوت ساخت اسپرسو، برنامه ریزی قهوه مورد علاقه و سیستم کف ساز در قیمت اسپرسو ساز نسپرسو تأثیرگذار هستند. قیمت دستگاه نسپرسو به امکانات موجود درآن بستگی دارد.

کارشناس تولید محتوا
مطالب مرتبط
راهنمای دم‌آوری قهوه

کنترل عصاره‌ی قهوه، بهترین و هم یکی از سخت‌ترین موارد در دم‌آوری قطره‌ای است. عناصر بسیاری باید در نظر گرفته شود، آن‌ها را به درستی ترکیب کرده و می‌توانید یک قهوه‌ی خوش‌مزه داشته باشید.

۱۳۹۹ دوشنبه ۹ تير 2229 بیشتر
موج سوم قهوه چیست و چه تفاوتی با اسپشیالتی دارد؟

موج سوم قهوه. در کافی‌شاپ‌ها و فضای مجازی بارها با این اصطلاح روبه‌رو می‌شویم؛ اما واقعا معنای آن چیست؟ تفاوت آن با قهوه‌ی اسپشیالتی و موج اول، دوم و چهارم در چیست؟

۱۳۹۹ يکشنبه ۸ تير 3482 بیشتر
تفاوت قهوه‌ی عربیکا و روبوستا

قهوه دوستان با هر سطح از تخصص، تا حدودی با اسامی «عربیکا» و «روبوستا» آشنا هستند که برای اشاره به دو گونه دانه‌ی قهوه که برای مقاصد تجاری کشت می‌شوند مورد استفاده قرار می‌گیرند.

۱۳۹۹ شنبه ۷ تير 3876 بیشتر
کپسول قهوه الکسیر دونیسی
کپسول قهوه الکسیر دونیسی 0 تومان
چطوری میتونم کمکتون کنم؟