دوره مجازی لاته آرت تخصصی

9 خواص قهوه برای سلامتی بدن

۱۳۹۹ يکشنبه ۳۰ شهريور
1214بازدید
تاریخ امروز: ۱۴۰۳ پنج شنبه ۹ فروردين

بدون شک یکی از نوشیدنی‌های پرطرفدار، انواع مختلف قهوه میباشد. قهوه دارای انواع مختلفی از نظر طعم و روش تهیه میباشد، از‌طرفی خواص متعدد و بیشماری نیز دارد، که در این مقاله به 9 خاصیت قهوه برای سلامتی میپردازیم. برای خرید قهوه اصل وارد سایت خوش کالا شوید و اطلاعات جداگانه قهوه ها را مطالعه نمایید. کافی است از محصولات ما دیدن فرمایید و قهوه‌ی مورد نظر خود را انتخاب نمایید.

 

 قهوه برای سلامتی بدن

 

معرفی خواص قهوه برای سلامتی بدن

قهوه باعث سرکوب اشتها میشود

نوشیدن قهوه همراه صبحانه یا قبل از نهار، باعث کاهش اشتها میشود. کافئین موجود در قهوه باعث میشود تا مدتی احساس گرسنگی نداشه باشید.

 

قهوه خلق و خوی‌تان را بهبود می‌بخشد

کافئین موجود در قهوه از طریق انتقال دهنده‌های عصبی مغز، آزاد کردن دوپامین و سروتونین، حس شادی و سرزندگی در افراد ایجاد میکند. همچنین از ایجاد افسردگی، در افرادی که در طولانی مدت از این نوشیدنی جادویی استفاده میکنند، میکاهد. همچنین قهوه حافظه، سرعت واکنش، هوشیاری و عملکرد شناختی عمومی را بهبود می دهد.

 

قهوه به عنوان یک ملین عمل می‌کند

نوشیدن قهوه باعث تحریک روده‌ها شده و به علت داشتن خاصیت ملینی، اجابت مزاج را برایتان راحت‌تر میکند و باعث میشود ضایعات بیشتری از بدن خارج شود.

 

قهوه می‌تواند به کاهش وزن و سوزاندن کالری بیشتر کمک کند

نوشیدن قهوه باعث افزایش گرمازایی بدن میشود و همین موضوع باعث افزایش سوخت و ساز بدن و در‌نتیجه کالری سوزی بیشتر میشود.

 

تاثیرات مثبت قهوه بر سلامتی بدن

 

قهوه سرشار از مواد مغذی مهم میباشد

درصد بیشتر مواد تشکیل دهنده قهوه، کافئین میباشد. ولی دارای مواد مغذی و مفید دیگری نیز میباشد که برای بدن بسیار مفید است در هر فنجان قهوه که نوشیده میشود، ویتامین B2، ویتامین B5، منگنز، پتاسیم، نیاسین و منیزیم نیز وجود دارد.

 

قهوه باعث شفافیت و روشن شدن رنگ پوست میشود

از قهوه به عنوان اسکراب میتوان استفاده کرد و به علت خاصیت ضد‌تورم و ضد‌التهابی باعث روشن شدن پوست میشود. کافئین موجود در قهوه، باعث سفت شدن پوست و جلوگیری از چین و چروک و افتادگی آن می شود. همچنین قهوه برای رفع سلولیت و کاهش دانه های رنگی روی پوست مفید است.

 

قهوه باعث محافظت از کبد میشود

یک عضو کلیدی در بدن، کبد میباشد که صدها عملکرد مهم در بدن را انجام می‌دهد و به خطر افتادن سلامتی آن، باعث مختل شدن برخی فعالیت‌های بدن میشود. بیماری‌های متعددی از جمله هپاتیت و کبد چرب، بر سلامت کبد تأثیر می‌گذارند و بسیاری از این بیماری‌ها منجر به حالتی در کبد به نام سیروز کبدی می‌شود. در این بیماری، کبد به دلیل عفونت مزمن، آسیب میبیند و فرسوده می‌شود. نوشیدن مداوم قهوه باعث محافظت از کبد در‌برابر سیروز می‌شود.

 

افزایش رشد موها به کمک قهوه

کافئین میتواند مانند یک محرک بالقوه، برای مردانی که دچار طاسی شده اند، عمل کند. در واقع، رشد فولیکول‌های مو که با کافئین تحت درمان قرار گرفته‌اند ۴۶ درصد افزایش یافته است و چرخه‌ی عمر مو تا ۳۷ درصد بیشتر میشود.

 

ریسک ابتلا به MS را کاهش می‌دهد

مصرف منظم قهوه خطر ابتلا به MS را کاهش میدهد. تصلب بافت چندگانه یا MS بیماری است که موجب می‌شود سیستم ایمنی بدن به پوشش محافظ عصب‌های مغز، نخاع و چشم‌ها حمله کند. مصرف

روزانه 4 فنجان قهوه، احتمال ابتلا به این بیماری خطرناک را کاهش میدهد.

 

سایر مطالب مرتبط به فروشگاه قهوه خوش کالا :

 

 

کارشناس تولید محتوا
مطالب مرتبط
راهنمای دم‌آوری قهوه

کنترل عصاره‌ی قهوه، بهترین و هم یکی از سخت‌ترین موارد در دم‌آوری قطره‌ای است. عناصر بسیاری باید در نظر گرفته شود، آن‌ها را به درستی ترکیب کرده و می‌توانید یک قهوه‌ی خوش‌مزه داشته باشید.

۱۳۹۹ دوشنبه ۹ تير 2243 بیشتر
موج سوم قهوه چیست و چه تفاوتی با اسپشیالتی دارد؟

موج سوم قهوه. در کافی‌شاپ‌ها و فضای مجازی بارها با این اصطلاح روبه‌رو می‌شویم؛ اما واقعا معنای آن چیست؟ تفاوت آن با قهوه‌ی اسپشیالتی و موج اول، دوم و چهارم در چیست؟

۱۳۹۹ يکشنبه ۸ تير 3525 بیشتر
تفاوت قهوه‌ی عربیکا و روبوستا

قهوه دوستان با هر سطح از تخصص، تا حدودی با اسامی «عربیکا» و «روبوستا» آشنا هستند که برای اشاره به دو گونه دانه‌ی قهوه که برای مقاصد تجاری کشت می‌شوند مورد استفاده قرار می‌گیرند.

۱۳۹۹ شنبه ۷ تير 3901 بیشتر
قهوه فول کافئین ۱۰۰٪ روبوستا تیره سبا
قهوه فول کافئین ۱۰۰٪ روبوستا تیره سبا 131,000 تومان
چطوری میتونم کمکتون کنم؟