دوره مجازی لاته آرت تخصصی

تفاوت قهوه با نسکافه

۱۴۰۰ چهارشنبه ۱۷ شهريور
480بازدید
تاریخ امروز: ۱۴۰۳ سه شنبه ۲۸ فروردين

 
قبل از تجزیه و تحلیل تفاوت‌های بین قهوه و نسکافه، بیایید همه در یک مورد اتفاق نظر داشته باشیم: قهوه یعنی زندگی و هرگز نباید از نوشیدن آن احساس بدی داشته باشید. به این دلیل که برخلاف نوشیدنی‌های انرژی زای مملو از قند، قهوه برای شما فوق‌العاده مفید است. در این زمان محققان دریافت‌اند که نوشیدن هر روز یک یا دو فنجان کاپوچینو می‌تواند: به شما کمک کند عمر طولانی‌تری داشته باشید، احتمال آسیب کبدی را به نصف برسانید، مزاج‌تان را تنظیم کنید، عملکرد ورزشی خود را بهبود بخشید و به کشتن سلول‌های سرطانی و حتی جلوگیری از برخی مشکلات دندان‌ها کمک می‌کند. برای یک نوشیدنی خوش‌مزه که اکثر ما صرف نظر از سالم یا ناسالم بودن آن را می‌نوشیم، این یک لیست بسیار چشم‌گیر است. اما اینجاست که همه چیز پیچیده می‌شود: آیا می‌توانید همه‌ی این مزایای سلامتی را از قهوه فوری به دست آورید، یا اینکه وقتی به سلامت شما می‌رسد قهوه‌ی دمی حرف نهایی را می‌زند؟ به گفته «ملانی مک‌گریسِ» رژیم‌شناس، می‌تواند خیالتان راحت باشد که در بیش‌تر موارد، قهوه فوری (تقریبا) همه‌ی مزایای سلامتی قهوه‌های دمی را دارد. مک‌گریس می‌گوید: «قهوه‌ی فوری به معنای واقعی کلمه، از دانه‌های برشته شده‌ی قهوه تهیه شده که پس از آسیاب، دم‌آوری می‌شوند و سپس رطوبت از آن‌ها جدا شده. بنابراین، فواید سلامتی آن مانند قهوه‌های دمی معمولی است. «تفاوت قهوه‌ی فوری و معمولی بسیار ناچیز است، اما ممکن است تفاوت کمی از نظر آنتی‌اکسیدان‌ها، ویتامین‌ها، مواد معدنی و سطح کافئین وجود داشته باشد.»  «تفاوت اصلی در سطح پتاسیم یافت می‌شود، قهوه‌های دمی بیش از دو برابر قهوه‌های فوری حاوی پتاسیم هستند.»
 
«امیلی هاردمن»، رژیم‌شناس بادی فیوژن هم موافق است و استدلال می‌کند که ویژگی‌های سلامتی هر دو قهوه نسبتا یک‌سان است اما وقتی از رژیم‌های غذایی صحبت می‌کنیم، باید به تصویر کلی نگاه کنیم. هاردمن می‌گوید: «شواهدی وجود دارد که نشان می‌دهد آنتی‌اکسیدان‌ها در قهوه‌ی فوری و دمی قابل و مقایسه هستند، در یک مطالعه مشخص شد که قهوه‌ی فوری در واقع آنتی‌اکسیدان بیش‌تری دارد.» « باید به یاد داشته باشیم که می‌توانیم مقادیر زیادی آنتی‌اکسیدان در میوه‌ها و سبزیجات خود نیز پیدا کنیم ، اما قهوه تنها منبع در رژیم غذایی ما نیست!»
 
 
 تفاوت‌های بین قهوه و نسکافه
 
 

تقسیم کافئین

تا به حال فکر کرده‌اید که چگونه هم‌کاران‌تان می‌توانند چندین فنجان قهوه‌ی فوری میل کنند، اما برای شما یک کاپوچینو که در کافه‌ای محلی خریداری کرده‌اید کافی است؟ دلیل آن مربوط به سطح کافئین است که در همه‌ی انواع مختلف قهوه یک‌سان نیست. هاردمن توضیح می‌دهد: «تفاوت اصلی بین قهوه‌ی فوری و قهوه‌ی دمی در مقدار کافئین است.» «یک فنجان قهوه‌ی فوری حاوی 60-80 میلی‌گرم کافئین است. از طرف دیگر، یک فنجان قهوه‌ی معمولی حاوی 60-120 میلی‌گرم کافئین است. کافئین بیش‌تر لزوما همیشه چیز خوبی نیست، زیرا بر هر فرد به گونه‌ای متفاوت تأثیر می‌گذارد.» صرف نظر از انواع مختلف قهوه، تأثیر مقدار زیاد آن بر سلامتی شما تا حد زیادی به دوز آن بستگی دارد: مقدار کم برای دریافت بیش‌ترین فواید سلامتی را دارد و اگر بیش از آن ادامه دهید، از عوارض جانبی ناخوش‌آیندی رنج خواهید برد. هاردمن توضیح می‌دهد: «اثرات مثبت کافئین شامل بهبود عمل‌کرد بدنی و شناختی، افزایش هوشیاری ذهنی و کاهش خستگی است.» «از طرف دیگر، اثرات منفی کافئین شامل بی‌خوابی، عصبانیت، تحریک‌پذیری، تپش قلب بالا و سردرد است.» نیمه‌ی عمر کافئین حدود چهار تا شش ساعت است، بنابراین اثرات کافئین می‌تواند ساعت‌ها بعد از مصرف آن ادامه یابد.»

 

چند قهوه در روز باید بنوشید؟

همه ی این‌ها باعث می‌شود بسیاری از مردم بپرسند: خب، چند قهوه در روز «بیش از حد» حساب می‌شود؟ چند فنجان باید نوشید؟ پاسخ تقریباً مانند همه‌ی سوالات مربوط به سلامت این است: «بستگی دارد». میزان تحمل کافئین شما توسط عوامل زیادی از جمله نوع قهوه‌ای که می‌نوشید، دفعات نوشیدن آن ، اندازه‌ی جسمی شما، داروهایی که مصرف می‌کنید و حتی ژنتیک شما مشخص می‌شود. همان‌طور که مک‌گریس توضیح می‌دهد، اکثر تحقیقات مصرف «متوسط» قهوه را به کم‌تر از چهار فنجان در روز طبقه‌بندی می‌کنند.
مک‌گریس توضیح می‌دهد: «تحقیقات نشان می‌دهد که مصرف متوسط قهوه (کم‌تر از چهار فنجان در روز) ممکن است خطر ابتلا به دیابت نوع 2 را تا 25 درصد کاهش دهد، هوشیاری را افزایش داده و با کاهش خطر ابتلا به بیماری آلزایمر مرتبط باشد.»
به نظر هاردمن، این یک مورد کلاسیک است که باید به بدن خود گوش دهید و به جای سرگرم شدن با مقدار زیادی قهوه، به آرامی با یک یا دو فنجان شروع کنید. هاردمن می‌گوید: «شواهد نشان می‌دهد که تفاوت قابل توجهی در نحوه‌ی واکنش افراد به کافئین وجود دارد و تفاوت حساسیت ممکن است با تحمل کافئین، ترک کافئین و تفاوت‌های ژنتیکی که بر متابولیسم تأثیر می‌گذارد، مرتبط باشد.» «اگر افراد بیش از حد احساس اضطراب می‌کنند یا دچار تپش قلب می‌شوند یا افکار تندخو دارند، احتمالاً زمان کاهش آن رسیده است!»
«اگر مطمئن نیستید همیشه خوب است با یک متخصص تغذیه مشورت کنید تا ببینید قهوه چگونه می‌تواند به عنوان بخشی از رژیم غذایی سالم یا برنامه ورزشی شما عمل کند.»

برای خرید بهترین قهوه با کیفیت می‌توانید از طریق فروشگاه قهوه خوش کالا اقدام نمایید.

منبع: coach.nine.com.au

 

 

 

 

 

مطالب مرتبط
راهنمای دم‌آوری قهوه

کنترل عصاره‌ی قهوه، بهترین و هم یکی از سخت‌ترین موارد در دم‌آوری قطره‌ای است. عناصر بسیاری باید در نظر گرفته شود، آن‌ها را به درستی ترکیب کرده و می‌توانید یک قهوه‌ی خوش‌مزه داشته باشید.

۱۳۹۹ دوشنبه ۹ تير 2280 بیشتر
موج سوم قهوه چیست و چه تفاوتی با اسپشیالتی دارد؟

موج سوم قهوه. در کافی‌شاپ‌ها و فضای مجازی بارها با این اصطلاح روبه‌رو می‌شویم؛ اما واقعا معنای آن چیست؟ تفاوت آن با قهوه‌ی اسپشیالتی و موج اول، دوم و چهارم در چیست؟

۱۳۹۹ يکشنبه ۸ تير 3622 بیشتر
تفاوت قهوه‌ی عربیکا و روبوستا

قهوه دوستان با هر سطح از تخصص، تا حدودی با اسامی «عربیکا» و «روبوستا» آشنا هستند که برای اشاره به دو گونه دانه‌ی قهوه که برای مقاصد تجاری کشت می‌شوند مورد استفاده قرار می‌گیرند.

۱۳۹۹ شنبه ۷ تير 3960 بیشتر
قهوه فول کافئین ۱۰۰٪ روبوستا تیره سبا
قهوه فول کافئین ۱۰۰٪ روبوستا تیره سبا 131,000 تومان
چطوری میتونم کمکتون کنم؟