دوره مجازی لاته آرت تخصصی

شیرین کردن قهوه بدون شکر

۱۴۰۰ سه شنبه ۶ مهر
472بازدید
تاریخ امروز: ۱۴۰۲ سه شنبه ۲۹ اسفند

یک روش امتحان شده و واقعی برای لذت بردن از قهوه وجود دارد که بسیاری از مردم در سراسر جهان از آن استفاده کرده‌اند: افزودن شکر و خامه. این ترکیب طعم جسورانه قهوه را کمی خامه‌ای و تلخی آن را متعادل می‌کند. با این حال، به دلایل متفاوت، کاهش مصرف شکر مفید است. این که آیا سعی می‌کنید وزن خود را کاهش دهید، باید قند خون خود را زیر نظر داشته باشید یا بخواهید روش‌های دیگری را برای طعم دادن به قهوه خود بیابید، روش‌هایی وجود دارد که می‌توانید قهوه‌ی خود را بدون قند شیرین کرده و هم‌چنان از آن لذت ببرید.

 

چه چیزی می‌توانم به جای شکر در قهوه استفاده کنم؟

خوشبختانه انواع مختلفی از شیرین‌کننده‌ها و جایگزین‌ها وجود دارد که می‌توانید از آن‌ها به جای قند در قهوه‌ی خود استفاده کنید. این گزینه ها هم مصنوعی و هم طبیعی هستند و مزایای بالقوه‌ای ارائه می‌دهند. آن‌ها می‌توانند به مدیریت دیابت، کنترل وزن و پوسیدگی دندان کمک کنند.

چهار نوع اصلی جایگزین قند وجود دارد:

  • شیرین‌کننده‌های مصنوعی مانند Splenda. اینها کالری ندارند و توسط FDA بررسی می‌شوند. طعم شدیدی دارند و بنابراین، برای شیرین کردن قهوه به مقدار کمی از آن نیاز دارید.
  • شیرین‌کننده‌های طبیعی مانند عسل. اگرچه طبیعی هستند، اما هنوز مقدار زیادی کالری دارند و می‌توانند به شدت پردازش یا تصفیه شوند. مهم است که میزان مصرف شیرین‌کننده‌های طبیعی را تعدیل کنید.
  • شیرین‌کننده‌های جدید، که از منابع طبیعی هستند و بسیار تصفیه شده‌اند. یک مثال خوب استیویا است.
  • الکلهای قندی مانند زایلیتول. بدن الکل‌های قندی را جذب نمی‌کند، به همین دلیل است که آن‌ها گزینهی مناسبی برای کنترل دیابت یا وزن هستند.

 

چه چیزی می‌توانم به جای شکر در قهوه استفاده کنم

 

آیا عسل بهتر از شکر است؟

برای افرادی که به دنبال کاهش مصرف قند خود هستند، عسل می‌تواند یک جایگزین مناسب و طبیعی باشد. با توجه به مقدار GI پایین‌تر، سطح قند خون را مانند شکر افزایش نمی‌دهد. طعم آن شیرین‌تر است زیرا دارای سطح بالایی از فروکتوز است.فرض کنید شما دیابتی هستید یا سعی می‌کنید قند خون خود را کنترل کنید. در این صورت، تعویض شکر با عسل فایده‌ی زیادی ندارد. عسل همچنین فواید تغذیه‌ای بسیار کمی دارد. اگر می‌خواهید عسل را امتحان کنید یا متوجه شدید که واقعاً آن را در قهوه‌ی خود ترجیح می‌دهید، سعی کنید یک عسل خام پیدا کنید. عسل خام، آنتی‌اکسیدان‌ها، مواد مغذی و ویتامین‌های بیشتری نسبت به قند معمولی ارائه می‌دهد.

 

چگونه قهوه‌ را بدون شکر شیرین کنیم

خبرهای خوب دیگر: چیزهای زیادی وجود دارد که احتمالاً در انبار یا یخچال خود دارید و جایگزین‌های خوبی برای قند خواهند بود. موارد زیر، جایگزین‌های عالی برای قند هستند که نه تنها قهوه‌ی شما را شیرین می‌کند، بلکه می‌تواند طعم منحصر به فرد و فوق‌العاده‌ای ایجاد کند:

  • شکر قهوه‌ای
  • پودر کاکائو
  • عسل
  • شربت افرا
  • ملاس
  • دارچین
  • شیر تغلیظ شده‌ی شیرین
  • بستنی وانیلی
  • استیویا
  • میوه مانک

قهوه شیرین نشده یا شیرین: کدام یک بهتر است؟

افزودنی‌های قهوه اغلب به ترجیحات شخصی بستگی دارد. با این حال، به طور گسترده‌ای توافق شده که در مورد سلامتی، قهوه‌ی شیرین نشده بهتر است. حتی کمی قند می‌تواند بر سلامت و دور کمرتان تأثیر بگذارد. قهوه همچنین بخاطر فواید سلامتی خود، مانند تأمین انرژی و کمک به چربی سوزی مشهور است. اما این فواید با افزودن شکر از بین می‌روند. اگر سعی دارید انرژی خود را افزایش دهید یا می خواهید برای حفظ سلامت قلب خود قهوه بنوشید، قهوه‌ی خالص را انتخاب کنید یا از جایگزین‌های قند استفاده کنید. طعم قهوه هم‌چنان عالی است و فواید مورد نیاز را برای شما فراهم می‌کند.

چگونه بدون افزودن شیرین‌کننده از قهوه‌ی خود لذت ببرید

اگر شیرین‌کننده را کنار بگذارید، چندین روش مختلف وجود دارد که می‌توانید از قهوه‌ی خود لذت ببرید:

  • درجه‌ی برشته‌کاری را عوض کنید. برشته‌کاری تیره دارای طعم تلخ‌تر و شدیدتر است. برای لذت بردن از قهوه بدون شیرین‌کننده، قهوه‌ای با برشته‌کاری روشن‌تر تهیه کنید که دارای طعمی سبک و بیش‌تر مرکباتی هستند.
  • قهوه‌ی سرد دم را امتحان کنید. قهوه‌های سرد دم کمی خوش‌طعم‌تر هستند. بسیاری از مردم می‌توانند بدون هیچ مشکل، قهوه‌ی سرد یا سرد دم (قهو‌ه‌ی سرد Iced Coffee با قهوه‌ی سرد دم Cold Brew تفاوت دارد) را کاملا خالص بنوشند، اما نوشیدنی قهوه‌ی گرم دشوارتر است. چند نوع مختلف قهوه را امتحان کنید تا ببینید از کدام نوع بدون شکر لذت می‌برید.
  • یک تکه دارچین اضافه کنید. دارچین و ادویه‌جات دیگر مانند جوز هندی و پودر کاکائو راهی آسان برای شیرین کردن قهوه بدون افزایش قند یا کالری است.

 

قهوه شیرین بدون قند

قهوهی شیرین طعم فوق‌العاده‌ای دارد. به هر حال، اکثر مردم به چیزی در قهوه‌ی خود نیاز دارند تا تلخی را متعادل کند. با این حال، اگر در حال کنترل میزان مصرف قند خود هستید یا به دنبال فواید سلامتی دیگر هستید، حتی فقط یک قاشق چای‌خوری شکر در قهوه‌ی صبحانه‌ی می‌تواند اثرگذار باشد. سایر گزینه‌های ارائه شده در این مقاله را امتحان کنید.

خلاصه

کاهش مصرف قند فواید زیادی برای سلامتی دارد. خوش‌بختانه، چندین روش وجود دارد که می‌توانید از جایگزین‌های قند استفاده کنید یا انتخاب‌های دیگری انجام دهید تا مطمئن شوید که قهوه شیرین و لذت بخش است. به یاد داشته باشید که درجه‌های برشته‌کاری مختلف یا انواع نوشیدنی‌های قهوه را امتحان کنید. شما هم‌چنین می‌توانید جایگزین‌هایی برای قند مانند دارچین، عسل، استیویا، شکر طبیعی و موارد دیگر را انتخاب کنید. روش‌های زیادی برای شیرین کردن قهوه بدون نیاز به شکر سفید وجود دارد.

خوش‌کالا با گردآوری مجموعه‌ای از بهترین برندهای ایرانی قهوه، پاسخ‌گوی هر سلیقه و نیاز متفاوتی است. خرید قهوه  با ارسال رایگان از فروشگاه قهوه خوش کالا

 

 

منبع: perfectbrew.com

 

مطالب مرتبط
راهنمای دم‌آوری قهوه

کنترل عصاره‌ی قهوه، بهترین و هم یکی از سخت‌ترین موارد در دم‌آوری قطره‌ای است. عناصر بسیاری باید در نظر گرفته شود، آن‌ها را به درستی ترکیب کرده و می‌توانید یک قهوه‌ی خوش‌مزه داشته باشید.

۱۳۹۹ دوشنبه ۹ تير 2229 بیشتر
موج سوم قهوه چیست و چه تفاوتی با اسپشیالتی دارد؟

موج سوم قهوه. در کافی‌شاپ‌ها و فضای مجازی بارها با این اصطلاح روبه‌رو می‌شویم؛ اما واقعا معنای آن چیست؟ تفاوت آن با قهوه‌ی اسپشیالتی و موج اول، دوم و چهارم در چیست؟

۱۳۹۹ يکشنبه ۸ تير 3482 بیشتر
تفاوت قهوه‌ی عربیکا و روبوستا

قهوه دوستان با هر سطح از تخصص، تا حدودی با اسامی «عربیکا» و «روبوستا» آشنا هستند که برای اشاره به دو گونه دانه‌ی قهوه که برای مقاصد تجاری کشت می‌شوند مورد استفاده قرار می‌گیرند.

۱۳۹۹ شنبه ۷ تير 3876 بیشتر
قهوه فول کافئین ۱۰۰٪ روبوستا تیره سبا
قهوه فول کافئین ۱۰۰٪ روبوستا تیره سبا 131,000 تومان
چطوری میتونم کمکتون کنم؟