دوره مجازی لاته آرت تخصصی

گرم‌کردن دوباره‌ی قهوه

۱۴۰۰ جمعه ۹ مهر
2029بازدید
تاریخ امروز: ۱۴۰۲ سه شنبه ۲۹ اسفند

فنجان قهوه‌ی شما چرخه‌ی عمر کوتاهی دارد. در یک لحظه، شما از عطر و طعم قهوه‌ی گرم لذت می‌برید، اما بعد از چند دقیقه، نوشیدنی شما تقریباً سرد است. تصمیم می‌گیرید آن را در مایکروویو گرم کنید، اما در نهایت طعم نفرت‌انگیزی حس خواهید کرد. این نوشیدنی حتی تلخ‌تر از قبل خواهد بود.

 

گرم‌کردن دوباره‌ی قهوه

وقتی قهوه را گرم می‌کنید، ترکیبات بیشتر واکنش نشان می‌دهند و نوشیدنی را بسیار تلخ می‌کنند. ادامه‌ی مطلب را بخوانید تا بفهمید چرا وقتی قهوه دوباره گرم می‌شود طعم تلخی می‌گیرد. ترکیبات و اسیدهای موجود در دانه های قهوه پس از برشته‌کاری فوراً به حرارت واکنش نشان می‌دهند. اسید کلروژنیک موجود در دانه وقتی در معرض حرارت قرار می‌گیرد به اسید کینیک تبدیل می‌شود. این اسید، کمی طعم تند و تلخ به قهوه می‌بخشد. قهوهی تازه دم، طعم خوش‌مزه‌تری نسبت به قهوه‌هایی تلخ‌تر دارد. اما وقتی آن را بیش از یک بار گرم می کنید، اسید کینیک بیش‌تری آزاد می‌شود و قهوه را تلخ می‌کند. احتمالاً توجه کرده‌اید که پس از گرم شدنِ دوباره، عطر دل‌پذیر از بین می‌رود. به بیان ساده‌تر، هر ترکیب و عنصر موجود در قهوه به گرمای اضافی واکنش منفی نشان می‌دهد. اگر به عصاره‌گیری طعم‌هایی که قبلاً استخراج شده ادامه دهید، چه اتفاقی می‌افتد؟ مانند این است که کیک خود را بعد از آماده شدن دوباره در فر بگذارید. بافت‌اش خشک می‌شود و عطر و طعم لذیذ آن از بین می‌رود

 

آیا ظروف مخصوص قهوه خوب هستند؟

نه! هر وسیله‌ای که قهوه را در معرض حرارت اضافی قرار دهد تا دمای‌اش حفظ شود، آن را تلخ می‌کند. طعم جذاب قهوه بیش از 90 دقیقه پس از دم‌آوری آن دوام نمی‌آورد.

 

آیا همه نوع برشته‌کاری‌ها تلخ می‌شوند؟

بله. گرم کردن هر نوع قهوه با هر درجه از برشته‌کاری آن را تلخ می‌کند. قهوه‌های تیره تلخی بیشتری خواهند داشت. این قهوه قبلاً در حین برشته شدن تحت حرارت شدید قرار گرفتند، به این معنی که دارای اسید کینیک بیشتری هستند. اسید کینیک بیشتر به معنای تلخی بیشتر است.

ممکن است به خود بخندید که به این روش ساده برای حفظ دمای قهوه فکر نکردید. اگر به منظور نوشیدن در طول مسیر، قهوه دم می‌کنید، احتمالا یک فلاسک حرارتی یا ماگ عایق هستید. اگر از خانه با خود قهوه می‌برید، به فکر تهیه‌ی نوشیدنی دیگری نخواهید بود.

نوشیدن قهوه از لیوان، به دلیل تماس بیش‌تر با هوای سرد، قهوه را زودتر خنک می‌کند. اگر در خانه کار می‌کنید، از فلاسک حرارتی برای حفظ دمای قهوه استفاده کنید.

 

آیا-همه-نوع-برشته‌کاری‌ها-تلخ-می‌شوند

 

 چگونه ظروف خود را آماده کنیم

با سرد شدن نوشیدنی، طعم و عطر قهوه کاهش می‌یابد. یک ایده‌ی عاقلانه این است که ظرفی را که هنگام کار از آن استفاده می‌کنید، پیش از استفاده گرم کنید.برای گرم کردن فنجان عایق، مقدار کمی آب داغ بریزید و سپس، پیش از ریختن قهوه‌ی گرم در فنجان، آب را بیرون بریزید. دمای قهوه حتی کمی بهتر حفظ می‌شود.

 

سعی کنید مقادیر کمی قهوه را بر اساس نیاز دم کنید

به جای دم کردن مقدار زیادی که نمی‌توانید یک دفعه بنوشید، سعی کنید مقادیر کمی را که می‌توانید از آن‌ها در حالی که هنوز گرم هستند میل کنید، دم کنید. اینطور نیست که به هر حال یک ساعت کامل را صرف دم کردن هر مقدار کنید!

خوش‌کالا با گردآوری مجموعه‌ای از بهترین برندهای ایرانی قهوه، پاسخ‌گوی هر سلیقه و نیاز متفاوتی است. خرید قهوه از فروشگاه قهوه خوش کالا
خرید سیروپ، یکی از پیش‌نیازهای تهیه‌ی بسیاری از نوشیدنی‌های سرد و گرم است. برای تهیه‌ی انواع لاته‌ها و ماکیاتوهای طعم‌دار و ماکتل‌ها و اسموتی‌ها، خرید سیروپ مونین توصیه می‌شود. این برند فرانسوی که از پیشگامان صنعت خوراک و نوشیدنی‌ست، در بسیاری از مراجع معتبر توصیه می‌شود. 
 

منبع: perfectbrew.com

مطالب مرتبط
راهنمای دم‌آوری قهوه

کنترل عصاره‌ی قهوه، بهترین و هم یکی از سخت‌ترین موارد در دم‌آوری قطره‌ای است. عناصر بسیاری باید در نظر گرفته شود، آن‌ها را به درستی ترکیب کرده و می‌توانید یک قهوه‌ی خوش‌مزه داشته باشید.

۱۳۹۹ دوشنبه ۹ تير 2230 بیشتر
موج سوم قهوه چیست و چه تفاوتی با اسپشیالتی دارد؟

موج سوم قهوه. در کافی‌شاپ‌ها و فضای مجازی بارها با این اصطلاح روبه‌رو می‌شویم؛ اما واقعا معنای آن چیست؟ تفاوت آن با قهوه‌ی اسپشیالتی و موج اول، دوم و چهارم در چیست؟

۱۳۹۹ يکشنبه ۸ تير 3485 بیشتر
تفاوت قهوه‌ی عربیکا و روبوستا

قهوه دوستان با هر سطح از تخصص، تا حدودی با اسامی «عربیکا» و «روبوستا» آشنا هستند که برای اشاره به دو گونه دانه‌ی قهوه که برای مقاصد تجاری کشت می‌شوند مورد استفاده قرار می‌گیرند.

۱۳۹۹ شنبه ۷ تير 3878 بیشتر
قهوه فول کافئین ۱۰۰٪ روبوستا تیره سبا
قهوه فول کافئین ۱۰۰٪ روبوستا تیره سبا 131,000 تومان
چطوری میتونم کمکتون کنم؟