دوره مجازی لاته آرت تخصصی

تاثیر قهوه بر کبد چگونه است

۱۴۰۰ چهارشنبه ۱۱ اسفند
477بازدید
تاریخ امروز: ۱۴۰۳ شنبه ۱ ارديبهشت

بسیاری از مردم هر روز قهوه می ‌وشند تا به آن‌ها کمک کند که صبح‌ها به حالت عادی برسند یا آن‌ها را از کسالت بعدازظهر نجات دهد. اما قهوه می‌تواند بیش‌تر از این‌ها برای شما مفید باشد. محققان دریافته‌اند که ممکن است از راه‌های دیگر هم برای شما مزایایی داشته باشد، به خصوص برای کبد.

مزایای قهوه در پیش‌گیری از بیماری کبد

محققان دریافتند که افرادی که قهوه می‌نوشند ممکن است کم‌تر به این موارد مبتلا شوند:

  •  سرطان کبد
  • سرطان در پوشش داخلی رحم که آندومتر نامیده می‌شود
  •  فیبروز: یک بیماری که باعث ایجاد بافت اسکار در داخل کبد می‌شود. این یک واکنش به شرایطی مانند هپاتیت یا اختلال مصرف الکل است.
  •  سیروز: مرحله‌ی پایانی فیبروز. با بدتر شدن این بیماری، انجام وظایف بریا کبد دشوارتر می‌شود.
  •  بیماری کبد چرب غیر الکلی: زمانی ایجاد می ‌شود که سلول‌های کبد، چربی بیش از حد ذخیره کنند. این هم‌چنین از عمل‌کرد کبد شما آ‌نطور که باید جلوگیری می‌کند.

اگر عاشق قهوه هستید، خبرهای خوبی در انتظارتان است. هر چه بیشتر بنوشید، احتمال ابتلا به بیماری‌های کبدی در شما کاهش می‌یابد. در یک مطالعه، محققان دریافتند که نوشیدن 2 فنجان قهوه در روز احتمال سیروز را تا 44 درصد و 4 فنجان در روز آن احتمال را تا 65 درصد کاهش می‌دهد.

 

مزایای قهوه در مبارزه با بیماری کبد

 

اگر از پیش دچار بیماری‌های کبدی هستید، قهوه می‌تواند به شما کمک کند. تحقیقات نشان می‌دهد که مقادیر متوسط، معمولاً بین 1 تا 3 فنجان در روز، ممکن است شرایط زیر را کاهش دهد:

  •  فیبروز
  •  سیروز
  •  هپاتیت B و C
  •  بیماری کبد چرب غیر الکلی

 

قهوه چطور به ما کمک می‌کند؟

 

علاوه بر کافئین، بیش از ۱۰۰۰ ماده‌ی شیمایی در قهوه وجود دارد.

قهوه علاوه بر کافئین، بیش از 1000 ماده‌ی شیمیایی دارد. پزشکان هم‌چنان در تلاش‌اند تا بفهمند بدن با آن‌ها چه می‌کند که قهوه برای ما مفید می‌شود. در ادامه چند قطعه از این پازل آورده شده است:

هنگامی که بدن شما کافئین را هضم می‌کند، ماده‌ی شیمیایی به نام پاراکسانتین می‌سازد که رشد بافت اسکار درگیر در فیبروز را کند می‌کند. این ممکن است به مبارزه با سرطان کبد، سیروز الکلی، بیماری کبد چرب غیر الکلی و هپاتیت C کمک کند.

دو ماده‌ی شیمیایی موجود در قهوه، کاهوئول و کافستول، می‌توانند به مبارزه با سرطان کمک کنند. پزشکان مطمئن نیستند که این اثر چه‌قدر قوی است، اما برخی فکر می‌کنند که مقادیر متوسط قهوه‌ی شیرین نشده می‌تواند در کنار درمان‌های اصلی رایج‌ترین نوع سرطان کبد، کارسینوم سلول‌های کبدی، مؤثر باشد.

اسیدهای موجود در قهوه ممکن است بر علیه ویروسی که باعث هپاتیت B می‌شود موثر باشند. یک مطالعه نشان داد که قهوه‌ی بدون کافئین هم می‌تواند فواید مشابهی داشته باشد.

مطالعات نشان داده که قهوه به مردان و زنان کمک می‌کند و فواید آن بدون توجه به شیوه‌ی دم‌آوری (فیلتری، اسپرسو، فوری و ...) ظاهر می‌شود.

 

قهوه به عنوان دارو

پزشکان تصور می‌کنند که قهوه ممکن است به سلاح مهمی در مبارزه با بیماری‌های کبدی تبدیل شود. به هر حال، دریافت آن آسان است و به هزینه‌ی زیادی نیاز ندارد.

اما در این مرحله، پزشکان به اندازه‌ی کافی اطلاعات ندارند که مقدار به خصوصی را توصیه کنند و ممکن است قهوه برای همه مناسب نباشد. حتی اگر به کبد شما کمک کند، ممکن است شانس شما را برای سایر شرایط افزایش دهد.

برای نمونه، برخی مواد شیمیایی موجود در آن ممکن است سطح کلسترول یا فشار خون شما را افزایش دهد. این می‌تواند برای موارد زیر یک علامت احتیاط باشد:

 

  •  افراد مبتلا به فشار خون بالا
  •  
  •  کودکان و نوجوانان
  •  بزرگسالان مسن

مهم نیست که قهوه چه‌قدر برای شما مفید است، کلید مراقبت از کبد هم‌چنان سبک زندگی شماست. غذای سالم بخورید، مصرف الکل را کاهش دهید، مراقب وزن خود باشید، برای هپاتیت A و B واکسینه شوید، از استفاده از سوزن مشترک خودداری کنید و به طور منظم ورزش کنید.

 

خرید آنلاین قهوه در فروشگاه خوش‌ کالا

فروشگاه آن‌لاین خوش‌کالا، بزرگ‌ترین بستر خرید صنعت خوراک و نوشیدنی کشور است که با تمرکز بر خرید آنلاین قهوه با گردآوری برندهای خوش‌ نام و با کیفیت، با بیش از ۲۰۰۰ مدل های مختلف قهوه، پاسخ‌گوی نیاز هر سلیقه‌ای است. شما به راحتی می‌توانید با مقایسه‌ی محصولات مختلف، خرید قهوه ترک، خرید قهوه فوری ، سفارش خود را ثبت نموده و در صورت نیاز از مشاوره‌ی تخصصی کارشناسان بهره‌مند شوید.

 

منبع: WebMD

 

 

مطالب مرتبط
راهنمای دم‌آوری قهوه

کنترل عصاره‌ی قهوه، بهترین و هم یکی از سخت‌ترین موارد در دم‌آوری قطره‌ای است. عناصر بسیاری باید در نظر گرفته شود، آن‌ها را به درستی ترکیب کرده و می‌توانید یک قهوه‌ی خوش‌مزه داشته باشید.

۱۳۹۹ دوشنبه ۹ تير 2283 بیشتر
موج سوم قهوه چیست و چه تفاوتی با اسپشیالتی دارد؟

موج سوم قهوه. در کافی‌شاپ‌ها و فضای مجازی بارها با این اصطلاح روبه‌رو می‌شویم؛ اما واقعا معنای آن چیست؟ تفاوت آن با قهوه‌ی اسپشیالتی و موج اول، دوم و چهارم در چیست؟

۱۳۹۹ يکشنبه ۸ تير 3635 بیشتر
تفاوت قهوه‌ی عربیکا و روبوستا

قهوه دوستان با هر سطح از تخصص، تا حدودی با اسامی «عربیکا» و «روبوستا» آشنا هستند که برای اشاره به دو گونه دانه‌ی قهوه که برای مقاصد تجاری کشت می‌شوند مورد استفاده قرار می‌گیرند.

۱۳۹۹ شنبه ۷ تير 3969 بیشتر
قهوه فول کافئین ۱۰۰٪ روبوستا تیره سبا
قهوه فول کافئین ۱۰۰٪ روبوستا تیره سبا 131,000 تومان
چطوری میتونم کمکتون کنم؟