دوره مجازی لاته آرت تخصصی

5 دلیل بد طعم شدن قهوه و شیوه‌ی برطرف کردن آن

۱۴۰۰ جمعه ۱۳ اسفند
267بازدید
تاریخ امروز: ۱۴۰۳ پنج شنبه ۹ فروردين

 

اگر عاشق قهوه‌اید، پس منتظر لحظه‌ای هستید که اولین جرعه‌ی صبح‌گاهی را از این نوشیدنی تلخ با طعمی عمیق بنوشید. حتی زمانی با خواب‌آلودگی در حال انجام هر کار دیگری هستید، اگر آن فنجان قهوه را در دست داشته باشید، می‌دانید که همه‌چیز خوب پیش خواهد رفت. بنابراین هیچ‌چیز ناامید کننده‌تر از یک فنجان قهوه‌ی بد نیست، به خصوص وقتی که از شب قبل مشتاقانه منتظر آن بوده‌اید. 

دلایل بدطعم شدن قهوه

آیا احساس می کنید قهوه‌تان به خوبی همیشه نیست؟ در ادامه چند دلیل آورده شده که قهوه آن‌قدر که باید طعم خوبی ندارد و چند توصیه برای اینکه برای بهبود آن چه‌کاری می توانید انجام دهید.

 

دلایل بدطعم شدن قهوه

 

کهنه و بیات بودن دانه‌های قهوه

دانه‌های قهوه برشته شده با قرار گرفتن در معرض اکسیژن اکسید می‌شوند و این منجر به کهنه شدن آن‌ها می‌گردد. مطمئن شوید که آن‌ها را از اکسیژن، رطوبت، گرما و نور دور نگه دارید. این یعنی که قهوه را در یک ظرف دربسته در جای خشک و خنک نگه‌داری کنید. کابینت مکان خوبی است و پیشخوان آشپزخانه شما که معرض نور مستقیم خورشید قرار دارد محل مناسبی نیست.

هم‌چنین بهتر است که قهوه‌ی خود را تازه آسیاب کنید تا مطمئن شوید که تازه‌ترین طعم ممکن را خواهید داشت. و اصلا قهوه را در یخ‌چال نگه‌داری نکنید.

یکی دیگر از موارد کلیدی برای تازه نگه داشتن قهوه، خرید دانه‌ی آسیاب نشده است. اگرچه ممکن است کمی زمان بیشتری طول بکشد، خرید دانه‌ی آسیاب نشده و پودر کردن آن‌ها هر زمان که نیاز دارید، از استفاده از قهوه‌های آسیاب شده نتیجه‌ی بهتری دارد.

 

روست یا برشته‌کاری نادرست قهوه

اگر طعم قهوه شما تلخ است، این احتمال وجود دارد که دانه‌های شما به درستی برشته‌کاری نشده باشند. برشته کردن به این معناست که چگونه از دانه‌های سبز، همه‌ی طعم‌های معطر قهوه را که دوست داریم به دست ‌آوریم. بدون برشته‌کاری، قهوه‌ای در کار نخواهد بود. اما روست قهوه یک هنر است و در حالی که هیچ چیز بدی در مورد برشته‌کاری تیره وجود ندارد، اما برشته‌کاری «بیش از اندازه» چیز مطلوبی نخواهد بود. دانه‌های قهوه‌ی بیش از حد روست شده ممکن است تلخ یا طعم سوختگی داشته باشند. اغلب، اگر طعم قهوه سوخته باشد، مردم آن را به خاطر شیوه‌ی دم‌آوری خودشان مقصر می‌دانند، اما ممکن است در واقع فقط کیفیت دانه‌های شما پایین باشد. پیدا کردن روست مناسب به این معنی است که قهوه‌های مختلف را آزمایش کنید تا ببینید در نهایت کدام‌شان را بیشتر دوست دارید.

 

عدم نظافت تجهیزات

یک فرنچ پرس، قهوه ساز یا دستگاه اسپرسوساز کثیف، قطعا می‌تواند طعم نوشیدنی شما را تغییر دهد. فکر کنید با یک چاقو سیر ببرید و سپس با همان چاقو یک سیب را برش دهید. همراه با طعم سیب، مزه‌ی سیر را هم حس خواهید کرد. هنگام دم‌آوری قهوه نیز همین اتفاق می‌افتد، بنابراین مطمئن شوید که همه ابزارهای شما به خوبی تمیز هستند.

 

مجاورت طولانی با حرارت

در حالی که ممکن است وسوسه‌انگیز باشد که صبح یک قوری بزرگ قهوه دم کنید و آن را روی صفحه‌ی گرم نگه‌دارنده‌ی دستگاه قهوه ساز بگذارید، اما اگر می‌خواهید قهوه‌ای با طعم خوب داشته باشید، باید آن را تازه‌دم بنوشید. دلیلی وجود دارد که آخرین فنجان‌های قهوه ساعت‌ها در دفتر کار در ظرف قهوه ماقی می‌ماند، هیچ‌کس نمی‌خواهد آن را بنوشد.

 

کیفیت آب مناسب نیست

ممکن است ساده به نظر برسد، اما قهوه‌ی خوب با آب خوب شروع می‌شود. به عنوان مثال، انجمن قهوه تخصصی آمریکا مجموعه‌ی کاملی از استانداردها دارد که آب مورد استفاده برای تهیهی قهوه باید مطابق آن‌ها باشد. اما همه‌ی ما می‌دانیم که آب شهری چندان خوب نیست. اگر طعم آب به خودی خود خیلی کلری باشد، برای فنجان قهوه شما مفید نخواهد بود.

یک قانون اساسی این است که وقتی قهوه دم می‌کنید، از آبی استفاده کنید که از نوشیدن آن لذت می‌برید، به این معنی که اگر آب آشامیدنی خود را فیلتر می‌کنید، آب قهوه‌تان را هم فیلتر کنید.

 

خرید آنلاین قهوه در فروشگاه خوش‌ کالا

فروشگاه آن‌لاین خوش‌کالا، بزرگ‌ترین بستر خرید صنعت خوراک و نوشیدنی کشور است که با تمرکز بر فروش قهوه و خوش کالا با گردآوری برندهای خوش‌ نام و با کیفیت، با بیش از ۲۰۰۰ مدل های مختلف قهوه، پاسخ‌گوی نیاز هر سلیقه‌ای است. شما به راحتی می‌توانید با مقایسه‌ی محصولات مختلف، خرید قهوه ترک، خرید قهوه فوری ، سفارش خود را ثبت نموده و در صورت نیاز از مشاوره‌ی تخصصی کارشناسان بهره‌مند شوید.

 

 

 

مطالب مرتبط
راهنمای دم‌آوری قهوه

کنترل عصاره‌ی قهوه، بهترین و هم یکی از سخت‌ترین موارد در دم‌آوری قطره‌ای است. عناصر بسیاری باید در نظر گرفته شود، آن‌ها را به درستی ترکیب کرده و می‌توانید یک قهوه‌ی خوش‌مزه داشته باشید.

۱۳۹۹ دوشنبه ۹ تير 2243 بیشتر
موج سوم قهوه چیست و چه تفاوتی با اسپشیالتی دارد؟

موج سوم قهوه. در کافی‌شاپ‌ها و فضای مجازی بارها با این اصطلاح روبه‌رو می‌شویم؛ اما واقعا معنای آن چیست؟ تفاوت آن با قهوه‌ی اسپشیالتی و موج اول، دوم و چهارم در چیست؟

۱۳۹۹ يکشنبه ۸ تير 3525 بیشتر
تفاوت قهوه‌ی عربیکا و روبوستا

قهوه دوستان با هر سطح از تخصص، تا حدودی با اسامی «عربیکا» و «روبوستا» آشنا هستند که برای اشاره به دو گونه دانه‌ی قهوه که برای مقاصد تجاری کشت می‌شوند مورد استفاده قرار می‌گیرند.

۱۳۹۹ شنبه ۷ تير 3901 بیشتر
قهوه فول کافئین ۱۰۰٪ روبوستا تیره سبا
قهوه فول کافئین ۱۰۰٪ روبوستا تیره سبا 131,000 تومان
چطوری میتونم کمکتون کنم؟