دوره مجازی لاته آرت تخصصی

تاثیر قهوه بر روی دندان ها، آیا نوشیدن قهوه برای دندان مضر است؟

۱۴۰۰ شنبه ۱۴ اسفند
326بازدید
تاریخ امروز: ۱۴۰۳ پنج شنبه ۶ ارديبهشت

بسیاری از افراد برای شروع صبح خود به یک فنجان قهوه اتکا می‌کنند. ولی تا به حال فکر کرده‌اید که با دندان‌های‌تان چه می‌کند؟ قهوه دوستان می‌بایست توجه داشته باشند که روتین صبح‌گاهی‌شان می‌تواند بر سلامت دندان‌ها تاثیرگذار باشد. قهوه اگر می‌تواند لباس‌های شما را لکه‌دار کند، رو دندان‌ها هم همین اثر را دارد. قهوه حاوی موادی به نام تانن، نوعی پلی‌فنول است که در آب تجزیه می‌شود. آن‌ها هم‌چنین در نوشیدنی‌هایی مانند شراب یا چای هم یافت می‌شوند. تانن‌ها باعث می‌شوند که ترکیبات رنگی به دندان شما بچسبند. این ترکیبات با چسبیدن می‌توانند رنگ زرد ناخواسته‌ای به جای گذارند. برای ایجاد لکه‌های دندان تنها یک فنجان قهوه در روز کفایت می‌کند. چگونه می‌توان بدون ترک نوشیدنی صبحگاهی مورد علاقه‌تان از تغییر رنگ دندان جلوگیری کنید؟

 

از بین بردن لکه قهوه

اگر عاشق قهوه هستید وحشت نکنید. گاهی دندان‌پزشکان می‌توانند لکه‌های قهوه را در تمیزکاری دوسالانه از بین ببرند. بنابراین مطمئن شوید که قرار ملاقات‌های منظمی با آن‌ها داشته باشید.
همچنین می‌توانید نظافت حرفه‌ای را با داروهای خانگی تکمیل کنید. به عنوان مثال، دو بار در ماه مسواک زدن با جوش شیرین می‌تواند دندان‌ها را سفیدتر کند.
همچنین می‌توانید با استفاده از خمیردندان‌های سفید کننده و نوارهای سفید کننده به طور منظم لکه‌های قهوه را کاهش دهید. فقط از محصولات سفید کننده‌ی تایید شده توسط مراجع دارای صلاحیت استفاده کنید.
در کنار استفاده از خمیردندان سفید کننده، می‌توانید به جای مسواک دستی از مسواک برقی استفاده کنید که قدرت تمیز کنندگی بیشتری فراهم می‌کند. مطمئن شوید که حداقل دو بار در روز و هربار به مدت دو دقیقه مسواک می‌زنید.

 

از بین بردن لکه قهوه

 

دیگر مضرات قهوه برای دندان

مانند هر نوشیدنی دیگری جز آب، قهوه می‌تواند باعث رشد باکتری در دهان شود که می‌تواند منجر به فرسایش دندان و مینای آن شود که ممکن است موجب نازک و شکننده شدن دندان‌های شما گردد.

قهوه هم‌چنین به دلیل چسبیدن به سطح زبان، می‌تواند باعث بوی بد دهان شود. برای جلوگیری از این مشکلات، قبل از نوشیدن قهوه غذا بخورید و بعد از اتمام نوشیدن، از زبان خراش و مسواک استفاده کنید.

 

پیشگیری از ایجاد لکه های قهوه بر روی دندان

اگر ترک نوشیدنی صبح‌گاهی مورد علاقه‌تان یکی از گزینه‌های روی میز نیست، با کاهش آن و نوشیدن کم‌تر، از ایجاد لکه جلوگیری کنید. شاید بهتر باشد صبح‌ها یک فنجان قهوه و در طول روز چای سبز مصرف کنید.

از مصرف خامه و شکر خودداری کنید، زیرا این‌ها فقط رشد باکتری‌های تغییر دهنده‌ی رنگ را تسریع می‌کنند. برای جلوگیری از تجمع باکتری‌ها، قهوه‌ی خود را به جای جرعه‌های کوچک در طول روز، یک‌باره بنوشید. علاوه بر این، پس از اتمام قهوه، یک لیوان آب بنوشید تا دهان و دندان‌های خود را بشویید.

اگر قهوه سرد را ترجیح می‌دهید، آن را از طریق نی بنوشید تا خطر ایجاد لکه کاهش یابد. در نهایت، حدود 30 دقیقه پس از نوشیدن قهوه و تنها پس از شست‌وشوی دهان با آب، دندان‌های خود را مسواک بزنید.

به یاد داشته باشید که قهوه اسیدی است. مسواک زدن بلافاصله پس از خوردن یا نوشیدن هر چیز اسیدی مینای دندان را ضعیف می‌کند و باعث ایجاد لکه می‌شود.

خوردن برخی غذاها نیز ممکن است به درمان لکه‌ها کمک کند. میوه‌ها و سبزیجات خام (مانند توت فرنگی و لیمو) حاوی الیاف طبیعی هستند که با از بین بردن باکتری‌ها دندان‌ها را تمیز می‌کنند.

 

سایر غذاها و نوشیدنی‌هایی که دندان‌ها را لک می‌کنند

البته قهوه تنها عامل ایجاد لکه‌ی دندان نیست. برای حفظ سفیدی لبخند، مراقب سایر غذاها و نوشیدنی‌هایی که می‌توانند رنگ زردی از خود به جای بگذارند باشید. اینها شامل موارد زیر هستند:

  • شراب قرمز
  • انواع توت‌ها (زغال اخته، شاه توت، گیلاس)
  • سس گوجه فرنگی و گوجه فرنگی
  • کولا
  • چای سیاه
  • بستنی
  • آبنبات
  • نوشیدنی‌های ورزشی

 

خبر خوب برای عاشقان قهوه

هنوز هم می‌توانید قهوه بنوشید و لبخندی سفید و سالم داشته باشید. اما چگونه از قهوه لذت ببرید و از ایجاد لکه جلوگیری کنید؟ به عبارت ساده، در حد اعتدال بنوشید. دندان‌پزشکان بیش از دو فنجان در روز توصیه نمی‌کنند. علاوه بر این، از مسواک زدن منظم و دو بار در سال مراجعه به دندان‌پزشک خود غافل نشوید.

با نی بنوشید! «دیوید پینسکی»، دندان‌پزشک State of the Art Dental Group می‌گوید که بهتر است قهوه را با نی بنوشید. این کار از تماس قهوه با دندان‌های شما جلوگیری کرده و از ایجاد هرگونه لکه‌های ناخواسته جلوگیری می‌کند.

 

خرید آنلاین قهوه در فروشگاه خوش‌ کالا

فروشگاه آن‌لاین خوش‌کالا، بزرگ‌ترین بستر خرید صنعت خوراک و نوشیدنی کشور است که با تمرکز بر فروش و خرید قهوه و خوش کالا با گردآوری برندهای خوش‌ نام و با کیفیت، با بیش از ۲۰۰۰ مدل های مختلف قهوه، پاسخ‌گوی نیاز هر سلیقه‌ای است. شما به راحتی می‌توانید با مقایسه‌ی محصولات مختلف، خرید قهوه ترک، خرید قهوه فوری ، سفارش خود را ثبت نموده و در صورت نیاز از مشاوره‌ی تخصصی کارشناسان بهره‌مند شوی

 

 

مطالب مرتبط
راهنمای دم‌آوری قهوه

کنترل عصاره‌ی قهوه، بهترین و هم یکی از سخت‌ترین موارد در دم‌آوری قطره‌ای است. عناصر بسیاری باید در نظر گرفته شود، آن‌ها را به درستی ترکیب کرده و می‌توانید یک قهوه‌ی خوش‌مزه داشته باشید.

۱۳۹۹ دوشنبه ۹ تير 2296 بیشتر
موج سوم قهوه چیست و چه تفاوتی با اسپشیالتی دارد؟

موج سوم قهوه. در کافی‌شاپ‌ها و فضای مجازی بارها با این اصطلاح روبه‌رو می‌شویم؛ اما واقعا معنای آن چیست؟ تفاوت آن با قهوه‌ی اسپشیالتی و موج اول، دوم و چهارم در چیست؟

۱۳۹۹ يکشنبه ۸ تير 3667 بیشتر
تفاوت قهوه‌ی عربیکا و روبوستا

قهوه دوستان با هر سطح از تخصص، تا حدودی با اسامی «عربیکا» و «روبوستا» آشنا هستند که برای اشاره به دو گونه دانه‌ی قهوه که برای مقاصد تجاری کشت می‌شوند مورد استفاده قرار می‌گیرند.

۱۳۹۹ شنبه ۷ تير 3994 بیشتر
قهوه فول کافئین ۱۰۰٪ روبوستا تیره سبا
قهوه فول کافئین ۱۰۰٪ روبوستا تیره سبا 131,000 تومان
چطوری میتونم کمکتون کنم؟