دوره مجازی لاته آرت تخصصی

فراپه قهوه چیست؟

۱۴۰۰ چهارشنبه ۱۸ اسفند
1167بازدید
تاریخ امروز: ۱۴۰۳ جمعه ۷ ارديبهشت

فراپه چیست

فراپه (با تلفظ صحیح frap-pay) یک نوشیدنی یخی خوش‌مزه، کفی و با طراوت است که با تکان دادن شدید یا با استفاده از مخلوط کن تهیه می‌شود. و به صورت سرد و اغلب با خامه‌ی زده شده و مواد تاپینگ سرو می‌شود. می‌توانید یخ را قبل یا بعد از افزودن قهوه و افزودنی‌های سفارشی مانند شکر، شیر، وانیل و سس‌های شیرین اضافه کنید. بستگی به این دارد که آن را با استفاده از چه وسیله‌ای تهیه می‌کنید: شِیکر، فراپه‌ساز یا مخلوط کن. برای تهیه‌ی فراپه، مخلوط کن یخ شکن بهتر از شیکر عمل می‌کند. با فرارسیدن تابستان، افراد زیادی را می‌بینید که با قهوه‌های سرد خود در سطح شهر قدم می‌زنند. یکی از این نوشیدنی‌های سرد، فراپه است. فروش این نوشیدنی فوق‌محبوب با گرم شدن هوا افزایش چشم‌گیری پیدا می‌کند اما در حقیقت بسیاری از افراد نمی‌دانند این نوشیدنی جادویی دقیقا چیست و از کجا نشات گرفته است. در ادامه برای اطلاعات بیش‌تر در خصوص فراپه با خوش‌کالا همراه باشید.شما میتوانید برای خرید اینترنتی قهوه وارد سایت خوش کالا شوید و اطلاعات جداگانه قهوه ها را مطالعه نمایید.

 

 

فراپه

 

تاریخچه‌ فراپه قهوه

پیشینه‌ی بسیاری از نوشیدنی‌های قهوه سرد به نام «کافه فراپه» به قرن نوزدهم بازمی‌گردد. برخی حالت کفی داشتند و برخی دیگر بیشتر شبیه قهوه سرد (Iced Coffee) بودند. نسخهی یونانی کافه فراپه، در سال 1957 در نمایشگاه بین‌المللی شهر تسالونیکی یونان با استفاده از قهوه فوری اختراع شد. یکی از کارمندان شرکت نستله در حال نمایش یک محصول جدید برای کودکان بود. یک نوشیدنی شکلاتی که با ترکیب با شیر و تکان دادن‌اش در شیکر به صورت فوری تولید می‌شد. کارمند دیگری در زمان استراحت، به دنبال راهی برای نوشیدن قهوه فوری معمولی خود بود، اما آب گرم پیدا نکرد، بنابراین قهوه را با آب سرد و تکه‌های یخ در یک شیکر مخلوط کرد. این حرکت بداهه، این نوشیدنی محبوب یونانی را ایجاد کرد. فراپه عمدتا توسط نستله به بازار عرضه شده و یکی از محبوب‌ترین نوشیدنی‌ها در یونان است و تقریباً در تمام کافه‌های یونان به فروش می‌رسد. اگرچه امروزه کافه فراپه بیشتر با نسخه‌ی قهوه آماده یونانی شناخته می‌شود، بقیهی جهان در طول دو دهه‌ی گذشته از نسخه اسپرسو استقبال کرده‌اند. در این نوشیدنی به سادگی یک اسپرسو دبل با مقداری شکر سفید (شیکر 2/3 پر از یخ) شیک می‌شود و مستقیم داخل لیوان سرو می‌شود.

گردشگران خارجی در یونان، فراپه را به وطن خود برده‌اند و در آن‌جا با تغییراتی پذیرفته شده. در بلغارستان گاهی به جای آب از کوکاکولا استفاده می‌شود، در دانمارک اغلب به جای آب از شیر سرد استفاده می‌شود. در صربستان فراپه را معمولا با شیر یا بستنی درست می‌کنند.

 

 

خواص قهوه فراپه

فراپه به دلیل محتوای قهوه، دارای کافئین است و تمام خواص قهوه مانند افزایش سطح انرژی، کاهش چربی، بهبود عمل‌کرد قلب و ... است. شیر هم که یکی از مواد اولیه‌ی فراپه است نیز خواص خاص خود را برای سلامتی دارد.

 

مضرات فراپه قهوه چیست؟

همان‌طور که اشاره شد، مصرف به اندازه‌ی قهوه می‌تواند برای سلامت کلی بدن مفید باشد. اما دریافت کافئین بیش از حد می‌تواند با عوارض بی‌قراری، اختلال خواب، اضطراب، افزایش فشار خون و .... همراه باشد. هم‌چنین میزان قند مورد استفاده در این نوشیدنی هم ممکن است زیاد باشد.

 

انواع فراپه

فراپه از هر کافه به کافه‌ی دیگر به شکل خاصی تهیه می‌شود. گاهی حتی در یک کافی‌شاپ نیز می‌توانید انواع مختلفی از آن را سفارش دهید. از پر طر‌ف‌دارترین فراپه می‌توان به فراپه موز و موکا، فراپه شکلات، فراپه کره بادام‌زمینی، فراپه موکا و شیرنارگیل و فراپه کاپوچینو اشاره کرد.

 

فراپه با قهوه یا بدون قهوه؟

اگرچه فراپه به طور سنتی با قهوه درست می‌شود، می‌توانید فراپه‌های طعم‌دار دیگر را با چای، آب‌میوه یا شکلات درست کنید. گزینه‌ها بی‌پایان‌اند و انواع مختلفی از این نوشیدنی یخی محبوب وجود دارد که برای اولین بار در اروپا، دهه‌ها پیش شکل گرفت. کلمه‌ی frappé از فعل فرانسوی frapper به معنای «سیلی زدن»، «در زدن» یا «کتک زدن» گرفته شده است.

 

طرز تهیه‌ی فراپه قهوه

 

برای آموزش و یادگیری طرز تهیه فراپه قهوه، می‌توانید از این مطلب بازدید نمایید.

 

مواد مورد نیاز:

  •  ۲۰۰ میلی‌لیتر قهوه غلیظ و سرد
  •  ۵۰ میلی‌لیتر شیر پرچرب
  •  ۱-۳ قاشق چای‌خوری سیروپ شکر
  •  یخ
  •  بستنی یا خامه‌ی زده شده در صورت تمایل

 

مراحل آماده‌سازی:

  1.  قهوه را به همراه دو یا سه مشت قالب یخ داخل بلند بریزید.
  2. به مقدار دل‌خواه سیروپ شکر اضافه کنید. از مقدار کم شروع کنید در صورت نیاز در آخر با زهم اضافه کنید.
  3.  مخلوط کن را روشن کرده تا زمان کفی شدن و خرد شدن قالب‌های یخ به مخلوط کردن ادامه دهید.
  4.  داخل لیوان بریزید و در صورت تمایل، یک اسکوپ بستنی یا مقداری خامه‌ی زده شده اضافه کنید.

 

سایر مطالب مرتبط به فروشگاه قهوه خوش کالا :

آفوگاتو چیست

قهوه ترک چیست

 

 

مطالب مرتبط
راهنمای دم‌آوری قهوه

کنترل عصاره‌ی قهوه، بهترین و هم یکی از سخت‌ترین موارد در دم‌آوری قطره‌ای است. عناصر بسیاری باید در نظر گرفته شود، آن‌ها را به درستی ترکیب کرده و می‌توانید یک قهوه‌ی خوش‌مزه داشته باشید.

۱۳۹۹ دوشنبه ۹ تير 2296 بیشتر
موج سوم قهوه چیست و چه تفاوتی با اسپشیالتی دارد؟

موج سوم قهوه. در کافی‌شاپ‌ها و فضای مجازی بارها با این اصطلاح روبه‌رو می‌شویم؛ اما واقعا معنای آن چیست؟ تفاوت آن با قهوه‌ی اسپشیالتی و موج اول، دوم و چهارم در چیست؟

۱۳۹۹ يکشنبه ۸ تير 3671 بیشتر
تفاوت قهوه‌ی عربیکا و روبوستا

قهوه دوستان با هر سطح از تخصص، تا حدودی با اسامی «عربیکا» و «روبوستا» آشنا هستند که برای اشاره به دو گونه دانه‌ی قهوه که برای مقاصد تجاری کشت می‌شوند مورد استفاده قرار می‌گیرند.

۱۳۹۹ شنبه ۷ تير 3997 بیشتر
قهوه فول کافئین ۱۰۰٪ روبوستا تیره سبا
قهوه فول کافئین ۱۰۰٪ روبوستا تیره سبا 131,000 تومان
چطوری میتونم کمکتون کنم؟