دوره مجازی لاته آرت تخصصی

بهترین روش تهیه‌ی قهوه در خانه چیست؟

۱۴۰۰ چهارشنبه ۲۵ اسفند
455بازدید
تاریخ امروز: ۱۴۰۳ جمعه ۳۱ فروردين

هیچ حسی بهتر از نوشیدن یک فنجان قهوه‌ی فوق‌العاده خاص در کافه‌ی مورد علاقه‌تان نیست؛ اما اگر بتوانید از همان فنجان قهوه در خانه لذت ببرید چه؟

یادگیری دم‌آوری قهوه، عشق شما را به این نوشیدنی به اوج می‌رساند. نه تنها می‌توانید هر زمان که بخواهید از دم‌آوری لذت ببرید، بلکه می‌توانید دنیای پیچیده‌تر قهوه را نیز کشف کنید: چرا طعم دانه‌های فرآوری‌شده عسلی کاستاریکا با دانه‌های شسته‌شده روآندا متفاوت است؟ چرا طعم فرنچ پرس با روش‌های فیلتری متفاوت است؟ و چرا اندازه‌ی آسیاب مهم است؟

چیزهای زیادی برای یادگیری وجود دارد، اما یک خبر خوب برای شما دارم: امروز، ما اینجا هستیم تا به شما کمک کنیم. من با چندین متخصص قهوه صحبت کردم و راهنمایی‌شان را برای باریستاهای مبتدی خانگی جویا شدم. بیایید نگاهی به آنچه برای گفتن داشتند بیندازیم.

 

دم‌آوری قهوه در خانه را از کجا شروع کنیم؟

البته اولین چیزی که نیاز دارید ابزار دم‌آوری است. از بین بسیاری از دم‌افزارهای خانگی مختلف، بهترین کدام است؟ در اینجا برخی از مواردی که کارشناسان توصیه می‌کنند آورده شده است. نه تنها استفاده از همه‌ی آن‌ها آسان است، بلکه همگی مقرون به صرفه هستند.

 

 

دم‌آوری قهوه در خانه

 

فرنچ پرس

«پاتریک رولف» از April Coffee Roasters می‌گوید: «فرنچ پرس روشی عالی برای شروع است. یک دم‌افزار بسیار با ثبات که معمولا یک فنجان قهوه عالی درست می‌کند. با آسیاب قهوه‌ی تازه، نتیجه بهتر خواهد شد. به ازای هر لیتر آب تسویه شده، از ۶۰ گرم پودر قهوه استفاده کنید. اجازه دهید به مدت چهار دقیقه دم بکشد و پس از فشردن فیلتر، نوشیدنی را سرو کنید.»

فرنچ پرس قهوه را به شیوه‌ی کلاسیک غوطه‌وری دم‌آوری می‌کند. پودر قهوه پیش از فیلتراسیون، به طور کامل در آب غوطه‌ور می‌شود.

 

کلور

قهرمان مسابقات باریستای لهستان، آگنیسکا روژوسکا، هم از طرف‌دار فرنچ‌پرس است. او می‌گوید: «من با چیزی شروع می‌کنم که کنترل آن آسان است. اگر قهوه‌ای زلال دوست دارید، «دریپر کلور» انتخاب خوبی است و اگر قهوه‌های غلیظ‌تر را می‌پسندید، «فرنچ پرس» مناسب است.

دریپر یک دم‌افزار به روش غوطه‌وری است، اما بسیاری از ویژگی‌های مشابه روش‌های چکه‌ای را هم دارد. به همین دلیل برخی آن را بهترین هر دو جهان می‌دانند.

 

آیا تجهیزات بیش‌تری نیاز دارم؟

وقتی پای دم‌آوری خانگی به میان می‌آید، ممکن است وسوسه شوید انواع تجهیزات را خریداری کنید: فیلترهای مختلف، دم‌افزارهای متفاوت، کتری و ... اما به عنوان یک مبتدی واقعاً چه‌قدر به آن نیاز دارید؟ احتمالا نه خیلی زیاد. به خصوص اگر با یکی از روش‌های غوطه وری بالا شروع کنید.

پاتریک می‌گوید: «کاملاً واضح است. استفاده از ترازو و آسیاب کافی است. شاید بخواهید که بعد از حدود یک دقیقه پس از شروع دم‌آوری قهوه را هم بزنید تا مطمئن شوید که عصاره‌گیری یکنواخت‌تر شود.»

نون راتنادا، مدیل عامل BlueKoff هم معتقد است که هر چه ساده تر باشد، بهتر است. او تاکید می‌کند: «به راحتی می‌توان یک دستور تهیه‌ی پیچیده را اشتباه انجام داد.»

 

باریستاهای مبتدی چه چیز دیگری باید بدانند؟

فرنچ‌پرس، کلور، یاهر روش دیگری که برای شروع ماجراجویی انتخاب می‌کنید تقاوتی ندارد. من یک توصیهی دیگر هم دارم: دانه‌ی قهوه‌ی تازه و با کیفیت ضروری است.

اشتباه نکنید، با دانه‌های عالی هم دم‌آوری قهوه‌ای بد ممکن است؛ امات دم‌آوری یک قهوه‌ی عالی با دانه‌های بد غیر ممکن است. شما می‌توانید در دم‌آویر قهوه تسلط داشته باشید، اما بدون قهوه‌ی قهوه‌ی با کیفیت، هم‌چنان کافه را به نوشیدنی‌های خود ترجیح می‌دهید.

وقتی هوس یک قهوه‌ی شگفت‌انگیز دارید، خودتان را به چالش بکشید. سعی کنید آن را در خانه دم کنید. آن فنجان قهوه با دانستن اینکه شما خود آن را درست کرده‌اید، طعم بسیار بهتری خواهد داشت. همان‌طور که آگنیسکا می‌گوید، وقتی شروع به دم‌آوری می‌کنید، «اینجاست که لذت واقعی شروع می‌شود».

 

خرید قهوه از فروشگاه قهوه خوش کالا

فروشگاه آن‌لاین خوش‌کالا، بزرگ‌ترین بستر خرید صنعت خوراک و نوشیدنی کشور است که با تمرکز بر فروش قهوه و خوش کالا با گردآوری برندهای خوش‌ نام و با کیفیت، با بیش از ۲۰۰۰ مدل های مختلف قهوه، پاسخ‌گوی نیاز هر سلیقه‌ای است. شما به راحتی می‌توانید با مقایسه‌ی محصولات مختلف، قیمت قهوه ترک، خرید قهوه فوری ، سفارش خود را ثبت نموده و در صورت نیاز از مشاوره‌ی تخصصی کارشناسان بهره‌مند شوید.

برای اطلاع از قیمت قهوه با کیفیت می‌توانید از طریق فروشگاه قهوه خوش کالا اقدام نمایید.

مطالب مرتبط
راهنمای دم‌آوری قهوه

کنترل عصاره‌ی قهوه، بهترین و هم یکی از سخت‌ترین موارد در دم‌آوری قطره‌ای است. عناصر بسیاری باید در نظر گرفته شود، آن‌ها را به درستی ترکیب کرده و می‌توانید یک قهوه‌ی خوش‌مزه داشته باشید.

۱۳۹۹ دوشنبه ۹ تير 2281 بیشتر
موج سوم قهوه چیست و چه تفاوتی با اسپشیالتی دارد؟

موج سوم قهوه. در کافی‌شاپ‌ها و فضای مجازی بارها با این اصطلاح روبه‌رو می‌شویم؛ اما واقعا معنای آن چیست؟ تفاوت آن با قهوه‌ی اسپشیالتی و موج اول، دوم و چهارم در چیست؟

۱۳۹۹ يکشنبه ۸ تير 3634 بیشتر
تفاوت قهوه‌ی عربیکا و روبوستا

قهوه دوستان با هر سطح از تخصص، تا حدودی با اسامی «عربیکا» و «روبوستا» آشنا هستند که برای اشاره به دو گونه دانه‌ی قهوه که برای مقاصد تجاری کشت می‌شوند مورد استفاده قرار می‌گیرند.

۱۳۹۹ شنبه ۷ تير 3965 بیشتر
قهوه فول کافئین ۱۰۰٪ روبوستا تیره سبا
قهوه فول کافئین ۱۰۰٪ روبوستا تیره سبا 131,000 تومان
چطوری میتونم کمکتون کنم؟