دوره مجازی لاته آرت تخصصی

آب کنار اسپرسو برای چیست

۱۳۹۹ دوشنبه ۳ شهريور
7458بازدید
تاریخ امروز: ۱۴۰۳ جمعه ۷ ارديبهشت

اسپرسو احتمالاً خالص‌ترین و قوی‌ترین قهوه‌ی دم‌آوری شده است که طعم و عطری زنده دارد. هم‌چنین بیش‌‌ترین کافئین و سایر مواد مغذی را (نسبت به حجم) از پودر قهوه استخراج می‌کند، به همین دلیل است که عاشقان قهوه در سراسر جهان آن‌را دوست دارند. با این حال، چیزی که متوجه خواهید شد این است که تقریبا همیشه با سودا سرو می‌شود. چرا اسپرسو با آب گازدار سرو می‌شود؟

آب‌گازدار دهان شما را تمیز کرده و احساس شما رو تازه می‌کند. علاوه براین برخی برای از بین بردن بوی قهوه در دهان، ملایم کردن طعم اسپرسو و یا فقط جهت آب‌رسانی از آن استفاده می‌کنند. سابقه طولانی سرو آب‌گازدار با اسپرسو، و همچنین سابقه زیادی از لذت بردن از نوشیدنی‌های خود با آب ساکن وجود دارد. پس بیایید عمیق شیرجه بزنیم و به تمام دلایلی که ممکن است به همراه اسپرسوی خود آب گازدار بخواهید و تفاوت آن با صرف یک لیوان آب ساکن معمولی نگاهی بیندازیم. سرو آب‌گازدار یا آب معمولی در کنار اسپرسو سابقه‌ی طولانی مدتی دارد. بیایید به تمام دلایلی که ممکن است بخواهید از آب‌گازدار به همراه اسپرسو لذت ببرید نگاهی بیاندازیم و تفاوت آن را با آب معمولی بررسی کنیم. بسیار دیده شده که کنار فنجان قهوه یک لیوان یا شات آب قرار میدهند و این کار اکثرا برای قهوه اسپرسو و در برخی موارد برای قهوه ترک انجام میشود، اما شاید بعضی افراد دلیل این کار را ندانند. روی سطح زبان، پرزهای چشایی بسیار زیادی وجود دارد و وظیفه این پرزها تشخیص مزه چیزهایی است که خورده میشود. این امکان وجود دارد که بهترین نوع قهوه دنیا را سفارش داده باشید ولی به علت اینکه روی سطح زبان تمیز نیست، متوجه مزه دقیق قهوه نشوید.  استفاده از لیوان آب کنار فجان قهوه دلایل مختلفی دارد. اما مهمترین آن، تمیز کردن سطح زبان و کمک به تشخیص مزه دقیق قهوه میباشد. از آنجائیکه آب بهترین چیز برای تمیز کردن میباشد، نوشیدن آب قبل از قهوه باعث میشود چربی روی زبان و ته‌مانده چیزهایی که مصرف شده از روی سطح زبان پاک شود.

برای خرید آنلاین قهوه اصل وارد سایت خوش کالا شوید و اطلاعات جداگانه قهوه ها را مطالعه نمایید. کافی است از محصولات ما دیدن فرمایید و قهوه‌ی مورد نظر خود را انتخاب نمایید.

 

آب کنار اسپرسو

 

 

ریشه‌ی سرو آب گازدار با اسپرسو

همان‌طور که احتمالا می‌دانید، منشا اسپرسو ایتالیاست، در حالی که از همان ابتدا مرسوم نبود که آب گازدار را با آن سرو کنید، اما به سرعت تبدیل به چیزی شد که افراد بیش‌تری شروع به لذت بردن از طعم غنی یک اسپرسو خوب کردند. مردم می‌خواستند طعم اسپرسو را کاملا احساس کنند. هرگونه خمیر دندان باقی‌مانده یا مزه غذا می‌تواند تجربه یک فنجان را کم کند، بنابراین باریستاها شروع به سرو آب برای مشتریان خود با اسپرسو کردند. ابتدا مقداری آب بنوشید تا دهان خود را تمیز کنید. سپس اسپرسو را امتحان کنید تا طعم و عطر کامل را بدون طعم‌های اضافی احساس کنید. بعداً آن‌ها دریافتند که آب گازدار به‌عنوان پاک کننده بهتر از آب عمل می‌کند، بنابراین برخی از کافی‌شاپ‌ها شروع به سرو یک لیوان رایگان سودا با هر شات اسپرسو کردند. 

یکی دیگر از دلایل جلب توجه آن، این است که اسپرسو یک نوشیدنی قوی و معطر است که باعث کم آبی بدن شما می‌شود. ایتالیا کشوری مدیترانه‌ای است و در تابستان بسیار گرم می‌شود. بنابراین، مصرف نوشیدنی‌ای که بدون آبرسانی مجدد آب را از بین می‌برد، ایده‌ی بدی به نظر می‌رسد، درست است؟

اما، همه‌ی این دلایل دلیلی برای رواج سنت سرو آب‌گازدار نیستند. در فرهنگ‌های مدیترانه‌ای، از جمله ایتالیا، کرواسی و... فقط کافی‌شاپ را برای مدت کوتاهی می‌بینند و سپس قهوه را در حال حرکت می‌نوشند. در عوض، مردم برای مدت طولانی در کافی‌شاپ‌ها برای گفت‌وگو با دیگران، استراحت، خواندن روزنامه‌ها، تماشای ورزش و... حضور دارند. حتی نویسندگان معروفی که در فضای شاد غوطه‌ور بودند و برخی از بهترین کارهای خود را هنگام نشستن در کافه‌ها انجام دادند، از جمله فرانتس کافکا، اسکات فیتزجرالد، تی اس الیوت و....

 

چرا اسپرسو با آب گازدار سرو می‌شود

 

چرا اسپرسو با آب گازدار سرو می‌شود؟

 

پاک کردن کام قبل از نوشیدن اسپرسو

اسپرسو نوعی قهوه است که میلیون‌ها نفر از آن لذت می‌برند. این قهوه به صورت خالص یا پایه‌ای برای سایر نوشیدنی‌های مبتنی قهوه، مانند ماکیاتو، موکا، کافه لاته و غیره سرو می‌شود. با این حال، اسپرسو نوع خاصی از دانه‌ی قهوه نیست، بلکه روشی است که بیش‌ترین طعم، عطر، کافئین و مواد مغذی را استخراج می‌کند. باریستاها مقداری آب گازدار را با اسپرسو سرو می‌کنند، نه فقط برای تمیز کردن طعم‌های مختلف قبل از نوشیدن اسپرسو، بلکه برای پاک کردن آن پس از اتمام نوشیدنی تا بتوانید از نوشیدنی دیگری بدون طعم اسپرسو لذت ببرید. این سنت ادامه یافت و گسترش یافت و هنوز هم تا به امروز وجود دارد. با این حال، اکنون که بیشتر در مورد تغذیه، اسپرسو و قهوه به طور کلی می دانیم، دلایل بیشتری برای سرو و نوشیدن آب با یک شات اسپرسو، به خصوص آب گازدار به ما داد.

 

برای پاک کردن کام بعد از نوشیدن اسپرسو

اگر اسپرسوی خوبی می نوشید، ممکن است نخواهید کام خود را بلافاصله پس از اتمام آن پاک کنید. با این حال، ممکن است بخواهید این کار را در شرایط خاص انجام دهید و آب گازدار این کار را کاملاً برای شما انجام می دهد. 

فرض کنید باید بلافاصله پس از بازدید از کافی شاپ به سر کار بروید. شما نمی خواهید آن طعم قوی در دهان شما باقی بماند، درست است؟

اما، موقعیتی که بیشتر مردم بعد از اسپرسوی خود آب گازدار می خواهند زمانی است که قصد دارند بعد از آن چیزی بخورند یا بنوشند. قهوه به طور کلی (مخصوصاً اسپرسو) طعمی قوی برای شما به جا می‌گذارد که می‌تواند طعم نوشیدنی‌ها و غذاهایی که بعد از آن می خورید یا می‌نوشید را از بین ببرد. بنابراین، نوشیدن کمی آب گازدار بعد از اسپرسو، از بین بردن طعم و مزه آن و پاک کردن کام برای چیزهای دیگر همیشه یک ایده عالی است. می توانید این کار را انجام دهید یا هر جا که می روید یک مسواک بیاورید.

 

برای هیدراته ماندن

قهوه یک ادرارآور است و بدن را کم آب می‌کند، به خصوص اگر مانند اسپرسو قوی و پررنگ باشد. در حالی که در آب‌وهوای سردتر چندان مشکلی نیست، اما اگر در طول تابستان یا در مکان‌هایی که محیط همیشه مرطوب و گرم است (مثلاً آسیای جنوب شرقی) بدون آب قهوه بنوشید، می‌توانید خیلی سریع دچار کم آبی شوید. به‌همین دلیل است که باید همیشه یک لیوان آب با قهوه خود بخورید. حتی اگر نمی‌خواهید طعم زیبای اسپرسو را از بین ببرید، می‌توانید قبل از نوشیدن آخرین جرعه قهوه، آب خود را تمام کنید. به این ترتیب، هیدراته می‌شوید اما طعمی را که خیلی دوست دارید حفظ می‌کنید.

 

زمان استفاده از آب کنار قهوه اسپرسو

بهتر است که در ابتدا کل مقدار آب را مصرف نکنید، بلکه اجازه دهید مقداری آب در لیوان باقی بماند. به این دلیل که اگر برای بار اول است که قهوه اسپرسو مینوشید و مطمئن نیستید که از طعم آن خوشتان می آید یا نه؛ این امکان را داشته باشید که با نوشیدن آب، تلخی قهوه را از بین ببرید. اما اگر اسپرسو شما طعم خوبی داشت از نوشیدن آب خودداری نمائید و اجازه دهید طعم قهوه در دهانتان باقی بماند.

 

زمان استفاده از آب کنار قهوه اسپرسو

 

آب کنار اسپرسو باید گرم باشد یا سرد؟

برخی افراد کنار فنجان قهوه آب سرد و گاهی همراه با تکه های یخ استفاده میکنند، باید گفت این بدترین انتخاب است. آبی که کنار قهوه قرار میگیرد نباید خیلی سرد یا خیلی گرم باشد، دمای آب شیر بهترین گزینه است. اگر آب خیلی سرد باشد، پاکسازی سطح زبان به درستی انجام نمیشود. بعد ازخوردن آب سرد، حسگرهای چشایی به 4 الی 5 ثانیه زمان نیاز دارند تا بتوانند مزه ها را آنالیز کنند. آب خیلی گرم هم ممکن است به بافت روی سطح زبان آسیب وارد کند. پس بهترین گزینه آبی است که هم دمای محیط باشد.

 

برای اطلاع از خرید قهوه اسپرسو و قیمت قهوه اسپرسو با کیفیت می‌توانید به صورت رایگان با مشاوران  فروشگاه اینترنتی قهوه خوش کالا تماس بگیرید.

 

سایر مطالب مرتبط به فروشگاه قهوه خوش کالا :

 

بهترین زمان نوشیدن قهوه برای لاغری

بعد از خوردن قهوه چه بخوریم

بهترین نوع قهوه برای بی خوابی

 

کارشناس تولید‌ محتوا
مطالب مرتبط
راهنمای دم‌آوری قهوه

کنترل عصاره‌ی قهوه، بهترین و هم یکی از سخت‌ترین موارد در دم‌آوری قطره‌ای است. عناصر بسیاری باید در نظر گرفته شود، آن‌ها را به درستی ترکیب کرده و می‌توانید یک قهوه‌ی خوش‌مزه داشته باشید.

۱۳۹۹ دوشنبه ۹ تير 2296 بیشتر
موج سوم قهوه چیست و چه تفاوتی با اسپشیالتی دارد؟

موج سوم قهوه. در کافی‌شاپ‌ها و فضای مجازی بارها با این اصطلاح روبه‌رو می‌شویم؛ اما واقعا معنای آن چیست؟ تفاوت آن با قهوه‌ی اسپشیالتی و موج اول، دوم و چهارم در چیست؟

۱۳۹۹ يکشنبه ۸ تير 3672 بیشتر
تفاوت قهوه‌ی عربیکا و روبوستا

قهوه دوستان با هر سطح از تخصص، تا حدودی با اسامی «عربیکا» و «روبوستا» آشنا هستند که برای اشاره به دو گونه دانه‌ی قهوه که برای مقاصد تجاری کشت می‌شوند مورد استفاده قرار می‌گیرند.

۱۳۹۹ شنبه ۷ تير 3997 بیشتر
قهوه زرد تام کینز
قهوه زرد تام کینز 514,000 تومان
چطوری میتونم کمکتون کنم؟