دوره مجازی لاته آرت تخصصی

قهوه سبز چیست

۱۳۹۹ يکشنبه ۲۶ مرداد
1213بازدید
تاریخ امروز: ۱۴۰۳ جمعه ۷ ارديبهشت

  برای تهیه قهوه سبز ابتدا باید بدانیم قهوه سبز چیست؟ به طور معمول، همه‌ی دانه‌های قهوه، سبز هستند. ولی قبل از رسیدن محصول نهایی به دست مصرف کننده، در مرحه‌ی برشته‌کاری قهوه یا بودادن، پس از قرار گرفتن دانه در معرض گرما، رنگ سبز آن به طیف‌های قهوه‌ای نزدیک شود. به قهوه‌ی سبز، قهوه‌ی رست نشده نیز می‌گویند و دارای خواص مختلفی است. رعایت میزان مصرف قهوه‌ی سبز بسیار مهم است و بهتر است حداکثر بیش‌تر از روزی دو لیوان نوشیده نشود. توصیه می‌گردد افراد با بیماری‌های خاص مثل بیماری‌های قلبی، قبل از مصرف قهوه‌ی سبز با پزشک خود مشورت نمایند.

 

برای خرید قهوه اصل وارد سایت خوش کالا شوید و اطلاعات جداگانه قهوه ها را مطالعه نمایید. کافی است از محصولات ما دیدن فرمایید و قهوه‌ی مورد نظر خود را انتخاب نمایید.

 

قهوه سبز

 

آیا قهوه سبز برای لاغری مناسب است؟

قهوه‌ی سبز سرشار از اسید کلروژنیک و پولیفنول است. اسید کلروژنیک موجود در قهوه‌ی سبز با افزایش عملکرد سوخت و ساز بدن و افزایش متابولیسم پایه‌ی بدن، به کاهش وزن و لاغر کمک می‌کند. همچنین با کاهش گلوکز، بدن مجبور می‌شود برای تامین قند مورد نیاز خود، سلول‌های چربی را بسوزاند. اما برای نتیجه‌گیری بهتر باید قهوه‌ی سبز را در کنار ورزش و رژیم غذایی مناسب استفاده کرد.

 

بهترین روش دم کردن قهوه‌ی سبز:

قهوه‌ی سبز اگر به درستی دم‌آوری شود، عطر و طعم مطبوعی دارد که لذت نوشیدن قهوه را دوچندان می‌کند. شما می‌توانید قهوه‌ی سبز را هم به صورت دان آسیاب نشده، و هم پودر آسیاب شده تهیه نمایید.

 

دم‌آوری قهوه‌ی سبز با قهوه‌ی آسیاب شده:

در این روش مقداری قهوه‌ی آسیاب شده را در یک فنجان ریخته و روی آن آب جوش بریزید. پس از گذشت 10 الی 15 دقیقه، مخلوط را از صافی رد کرده و مصرف نمایید.

 

دم‌آوری قهوه‌ی سبز با دانه‌ی قهوه:

این روش کمی زمانبر و طولانی است، به همین دلیل برخی افراد ترجیح می‌دهند بیش‌تر از نیاز روزانه‌ی خود تهیه کنند تا برای مدتی قهوه داشته باشند. مقداری دانه‌ی قهوه را از شب قبل در ظرفی حاوی آب ریخته تا خیس بخورد. روز بعد قهوه و آب را روی شعله قرار داده تا به جوش آید. سپس شعله را کم کرده و به مدت ۱۵ دقیقه روی شعله‌ی ملایم باقی گذارید و چند بار هم بزنید. سپس شعله را خاموش کرده و پس از کمی خنک شدن، قهوه را از صافی رد کرده تا دانه‌های قهوه جدا شوند. می‌توانید تا سه روز قهوه‌ی آماده شده را در یخچال نگهداری کنید.

 

دم‌آوری قهوه‌ی سبز با دانه‌ی قهوه

خواص قهوه‌ی سبز

قهوه‌ی سبز می‌تواند به کاهش وزن شما کمک کند، می‌تواند فشار خون را کاهش داده و ممکن است به کاهش قند خون نیز کمک کند. قهوه‌ی سبز می‌تواند پوست شما را بهبود بخشیده و ممکن است کلسترول شما را کاهش دهد. این قهوه هم‌چنین می‌تواند سطح انرژی شما را افزایش دهد.

 

طعم و مزه قهوه سبز

از آنجا که قهوه های معمولی مثل قهوه ترک را تفت می‌دهند، طعمی تلخ دارند. ولی قهوه‌ی سبز به علت کال بودن طعمی مانند دمنوش‌های گیاهی دارد و بسیار ملایم است که می‌تواند هر کسی را شیفته طعم خود کند.

 

شما میتوانید برای خرید قهوه سبز، خرید قهوه ترک اصل وارد سایت خوش کالا شوید و اطلاعات جداگانه قهوه ها را مطالعه نمایید. خوش‌کالا با گردآوری مجموعه‌ای از بهترین برندهای ایرانی قهوه، پاسخ‌گوی هر سلیقه و نیاز متفاوتی است. 

 قهوه سبز

قهوه سبز، تنها دانه‌های معمولی قهوه هستند که روست یا برشته نشده‌اند و رنگ آن‌ها سبز است. قهوه سبر هم به صورت عصاره و هم به صورت پودر یا دانه قابل تهیه است. به یاد داشته باشید که طعم قهوه سبز، بسیار ملایم‌تر از قهوه‌ی برشته‌شده‌ی معمولی یا قهوه‌های فوری مثل نسکافه یا تورابیکا است و بیش از قهوه، به دم‌نوش شباهت دارد. به جز طعم، قهوه سبز و قهوه‌ی معمولی از نظر ترکیبات شیمیایی هم با یک‌دیگر تفاوت دارند. قهوه سبز منبعی سرشار از اسیدهای کلورژنیک است. هم‌چنین ترکیباتی با اثرات آنتی‌اکسیدانی و ضدالتهابی قوی که می‌توانند است فواید سلامتی زیادی داشته باشند.

 

انواع قهوه سبز

قهوه سبز، دانه قهوه قبل از برشته‌کاری است، در نتیجه تمام انواع زیرگونه‌های قهوه عربیکا و روبوستا را نیز می‌توان به صورت سبز تهیه و استفاده کرد. قهوه سبز عربیکا و روبوستا از مناطق مختلف مانند هند و اندونزی در آسیا، روآندا و اتیوپی در آفریقا و برزیل و کلمبیا در آمریکا و ... به طور گسترده قابل تهیه و مصرف است.

 

انواع قهوه سبز

 

قرص قهوه سبز

در میان افراد جامعه و به خصوص افرادی که قصد کاهش وزن دارند، باور اشتباهی وجود دارد که مصرف قهوه سبز در این مسیر می‌تواند کمک شایان باشد. قرص قهوه سبز، عصاره قهوه سبز است که به صورت قرص درآمده و به ادعای تولیدکنندگان، به عنوان منبع اسید کلورژنیک می‌تواند در کاهش وزن بسیار اثربخش باشد.


اما تاکنون در آزمایش‌های مختلف هیچ‌گونه شواهد علمی مبنی بر کارایی بیش‌تر قهوه سبز نسبت به قهوه معمولی کافئین دار در روند کنترل وزن مشاهده نشده است.

 

 

عصاره قهوه سبز چگونه بر کاهش وزن تاثیر می‌گذارد؟

یکی از چندین ماده‌ی موجود در دانه قهوه، اسید کلورژنیک است که بنا به ادعاهای موجود می‌تواند برای لاغری مفید باشد. از آن‌جایی که طی فرآیند برشته‌کاری قهوه، این ماده از بین می‌رود، گفته می‌شود که برای کاهش وزن، مصرف قهوه سبز بسیار موثرتر است.

اما شواهد علمی کافی برای اثبات این ادعا که در کنترل وزن، قهوه سبز بهتر از قهوه برشته شده عمل می‌کند وجود ندارد.

 

آیا قهوه سبز برای دیابت بهتر از قهوه معمولی است؟

گفته می‌شود که از آن‌جایی که قهوه یک ماده‌ی غذایی با متابولیسم بالا و مملو از مواد معدنی است، مصرف آن برای بیماران دیابتی بی‌خطر است و نوشیدن روزانه یک تا دو فنجان قهوه سبز برای این افراد ایده‌آل است. اما بهتر است پیش از هر اقدام، با پزشک خود مشورت نمایید.

 

سایر مطالب مرتبط به فروشگاه قهوه خوش کالا :

 

 

کارشناس تولید محتوا
مطالب مرتبط
راهنمای دم‌آوری قهوه

کنترل عصاره‌ی قهوه، بهترین و هم یکی از سخت‌ترین موارد در دم‌آوری قطره‌ای است. عناصر بسیاری باید در نظر گرفته شود، آن‌ها را به درستی ترکیب کرده و می‌توانید یک قهوه‌ی خوش‌مزه داشته باشید.

۱۳۹۹ دوشنبه ۹ تير 2296 بیشتر
موج سوم قهوه چیست و چه تفاوتی با اسپشیالتی دارد؟

موج سوم قهوه. در کافی‌شاپ‌ها و فضای مجازی بارها با این اصطلاح روبه‌رو می‌شویم؛ اما واقعا معنای آن چیست؟ تفاوت آن با قهوه‌ی اسپشیالتی و موج اول، دوم و چهارم در چیست؟

۱۳۹۹ يکشنبه ۸ تير 3671 بیشتر
تفاوت قهوه‌ی عربیکا و روبوستا

قهوه دوستان با هر سطح از تخصص، تا حدودی با اسامی «عربیکا» و «روبوستا» آشنا هستند که برای اشاره به دو گونه دانه‌ی قهوه که برای مقاصد تجاری کشت می‌شوند مورد استفاده قرار می‌گیرند.

۱۳۹۹ شنبه ۷ تير 3997 بیشتر
قهوه فول کافئین ۱۰۰٪ روبوستا تیره سبا
قهوه فول کافئین ۱۰۰٪ روبوستا تیره سبا 131,000 تومان
چطوری میتونم کمکتون کنم؟