دوره مجازی لاته آرت تخصصی

راهنمای خرید قهوه

۱۳۹۹ شنبه ۱۰ آبان
600بازدید
تاریخ امروز: ۱۴۰۳ جمعه ۷ ارديبهشت

قهوه اسپرسو مانند قهوه ترک جز نوشیدنی‌های پرطرفدار است که در این سالهای اخیر بین ایرانیان محبوبیت خاصی پیدا کرده است و افراد زیادی هستند که به نوشیدن آن علاقه‌مند شده‌اند و جز انتخاب‌های ثابت برخی افراد در کافی‌شاپ‌ها شده است.
اما اگر قصد دازید خودتان اقدام به تهیه این نوشیدنی فوق‌العاده کنید، بهتر است به چند نکته توجه داشته باشید.

 

قهوه دارک رست مناسب برای قهوه اسپرسو

اگر برای خرید قهوه اسپرسو از یک فروشگاه قهوه معتبر اقدام می‌کنید که جای نگرانی ندارد. ولی اگر برای اولین بار است که قهوه اسپرسو می‌خرید، باید در جریان باشید که رست قهوه مناسب برای اسپرسو، رست تیره است. یعنی دانه‌هایی که روغن آن بیرون زده و رنگ دانه‌ها قهوه‌ای خیلی تیره است.

 

 

رست مخصوص اسپرسو

 

برند خارجی یا برند ایرانی برای قهوه اسپرسو؟

برخی افراد هستند که تصور می‌کنند که همیشه برندهای خارجی از برندهای ایرانی بهتر هستند و آن را ترجیح می‌دهند. اما این موضوع در مورد قهوه کاملا درست نیست؛ به این دلیل که از زمان تولید قهوه در خارج از کشور تا رسیدن آن به دست مصرف‌کننده مدت زمان زیادی سپری شده و تازگی قهوه تا حدی از بین می‌رود. به همین دلیل است که خرید قهوه مرغوب ایرانی پیشنهاد می‌شود.

 

 

اهمیت تاریخ رست قهوه

برای یک قهوه اسپرسو خوشمزه و خوش عطر، تازگی دانه‌های قهوه اهمیت زیادی دارد. هر چه از تاریخ رست قهوه زمان زیادتری گذشته باشد، به همان میزان از کیفیت دانه‌ها کاسته می‌شود. به همین دلیل است پیشنهاد می‌شود به جای خرید پودر قهوه بسته‌بندی شده که معمولا از زمان رست قهوه‌ها زمان زیادی میگذرد بهتر است با خرید قهوه از یک فروشگاه اینترنتی قهوه که با برندهای معروف همکاری مینماید مثل فروشگاه اینترنتی قهوه خوش‌کالا، می‌توانید انتخاب درستی داشته باشید

 

برای قهوه اسپرسو پودر قهوه بهتر است یا دانه قهوه؟

از آنجا که پودر قهوه ماندگاری کمتری دارد، بهتر است که از دانه قهوه استفاده کنید و هنگام مصرف خودتان آن را آسیاب نمائید تا نوشیدنی شما عطر و طعم بهتری داشته باشد. ولی اگر دستگاه مخصوص آسیاب کردن دانه‌ها را ندارید سعی کنید از فروشگاه اینترنتی قهوه معتبر اقدام به تهیه پودر قهوه نمائید تا از تازه بودن آن اطمینان داشته باشید.

کارشناس تولید محتوا
مطالب مرتبط
راهنمای دم‌آوری قهوه

کنترل عصاره‌ی قهوه، بهترین و هم یکی از سخت‌ترین موارد در دم‌آوری قطره‌ای است. عناصر بسیاری باید در نظر گرفته شود، آن‌ها را به درستی ترکیب کرده و می‌توانید یک قهوه‌ی خوش‌مزه داشته باشید.

۱۳۹۹ دوشنبه ۹ تير 2297 بیشتر
موج سوم قهوه چیست و چه تفاوتی با اسپشیالتی دارد؟

موج سوم قهوه. در کافی‌شاپ‌ها و فضای مجازی بارها با این اصطلاح روبه‌رو می‌شویم؛ اما واقعا معنای آن چیست؟ تفاوت آن با قهوه‌ی اسپشیالتی و موج اول، دوم و چهارم در چیست؟

۱۳۹۹ يکشنبه ۸ تير 3674 بیشتر
تفاوت قهوه‌ی عربیکا و روبوستا

قهوه دوستان با هر سطح از تخصص، تا حدودی با اسامی «عربیکا» و «روبوستا» آشنا هستند که برای اشاره به دو گونه دانه‌ی قهوه که برای مقاصد تجاری کشت می‌شوند مورد استفاده قرار می‌گیرند.

۱۳۹۹ شنبه ۷ تير 3999 بیشتر
قهوه فول کافئین ۱۰۰٪ روبوستا تیره سبا
قهوه فول کافئین ۱۰۰٪ روبوستا تیره سبا 131,000 تومان
چطوری میتونم کمکتون کنم؟