دوره مجازی لاته آرت تخصصی

تفاوت قهوه ترک و قهوه اسپرسو

۱۳۹۹ چهارشنبه ۲۸ آبان
508بازدید
تاریخ امروز: ۱۴۰۳ سه شنبه ۴ ارديبهشت

قهوه ترک و قهوه اسپرسو هر دو جز نوشیدنی ‎های بسیار محبوب هستند. درست است که ماده تشکیل دهنده اصلی هر دو قهوه میباشد، ولی دارای تفاوت‌هایی هستند.

 

تفاوت قهوه ترک و قهوه اسپرسو در روش آماده سازی

یکی از قدیمی‌ترین روش‌های تهیه قهوه، قهوه ترک می‌باشد که به روش دم کردن تهیه می‌شود. قهوه ترک نوشیدنی غلیظ، به همراه کرم قهوه روی آن می‌باشد. کرم قهوه باعث ایجاد ظاهری زیبا در قهوه ترک شده و از طرفی هم از سردشدن زودهنگام آن جلوگیری می‌کند. ولی قهوه اسپرسو به روش عصاره‌گیری تهیه می‌شود. لازم به ذکر است که روی قهوه اسپرسو نیز لایه‌ای فوم مانند به اسم کرما تشکیل می‌شود.

 

تفاوت قهوه ترک و قهوه اسپرسو در ابزارهای تهیه قهوه

 

قهوه ترک توسط ابزاری به نام قهوه جوش، جذوه یا ایبریک که ظاهری شبیه شیرجوش دارد، تهیه میشود. در قهوه جوش، آب و پودر قهوه در کنار هم جوش آمده و قهوه آماده می‌شود.

اما اسپرسو در دستگاهی به نام دستگاه‌ اسپرسو یا موکاپات تهیه می‌شود. در این دستگاه آب داغ با فشار زیاد از بین پودر قهوه عبور کرده و عصاره قهوه یا همان اسپرسو به دست می‌آید.

 

 

تفاوت اسپرسو و نسپرسو

تفاوت قهوه ترک و قهوه اسپرسو در دانه‌های آسیاب شده

دانه‌های قهوه برای تهیه قهوه ترک باید طوری آسیاب شود که پودر به‌دست آمده بسیار نرم و لطیف باشد تا بتواند به راحتی در آب حل شود. اما پودر قهوه اسپرسو باید کمی درشت‌تر باشد تا آب داغ بتواند از بین قهوه‌ها عبور کند و عصاره‌گیری انجام شود.

 

قهوه ترک و قهوه اسپرسو

 

تفاوت قهوه ترک و قهوه اسپرسو در طعم

 

قهوه ترک و قهوه اسپرسو هردو نوشیدنی غلیظی هستند و کافئین بالایی دارند. اما طعم قهوه ترک نسبت به اسپرسو ملایم‎تر بوده و تلخی کمتری دارد. همچنین لازم به ذکر است که کافئین اسپرسو از قهوه ترک بیشتر است.

به علت اینکه قهوه ترک از هیچ فیلتری عبور نمی‌کند، ذرات قهوه هنگام نوشیدن زیر زبان حس می‌شود ولی اسپرسو چون از فیلتر عبور می‌کند کاملا صاف می‌باشد.

 

 

تفاوت سرو قهوه ترک و قهوه اسپرسو

از آنجائیکه این دو نوشیدنی، غلیظ و سنگین هستند آن‌ها را در فنجان‌های کوچک سرو می‌کنند. میزان مناسب قهوه ترک برای هر شخص بین ۸۰ الی ۱۰۰ سی‌سی می‌باشد.

به واحد اندازه گیری حجم اسپرسو، شات می‌گویند که هر شات ۲۵ الی ۳۰ سی‌سی است. اسپرسو سینگل، یک شات اسپرسو بوده و اسپرسو دبل، دو شات اسپرسو است که ۵۰ الی ۶۰ سی‌سی می‌شود.

قهوه ترک با شیرینی‌هایی مثل باقلوا و راحت الحلقوم سرو می‌شود و شکلات یا کوکی و آب کنار اسپرسو می‌گذارند.

برای اطلاع از خرید قهوه اسپرسو و قیمت قهوه اسپرسو و خرید قهوه ترک و قیمت قهوه ترک با کیفیت می‌توانید به صورت رایگان با مشاوران  فروشگاه اینترنتی قهوه خوش کالا تماس بگیرید.

 

کارشناس تولیدمحتوا
مطالب مرتبط
راهنمای دم‌آوری قهوه

کنترل عصاره‌ی قهوه، بهترین و هم یکی از سخت‌ترین موارد در دم‌آوری قطره‌ای است. عناصر بسیاری باید در نظر گرفته شود، آن‌ها را به درستی ترکیب کرده و می‌توانید یک قهوه‌ی خوش‌مزه داشته باشید.

۱۳۹۹ دوشنبه ۹ تير 2293 بیشتر
موج سوم قهوه چیست و چه تفاوتی با اسپشیالتی دارد؟

موج سوم قهوه. در کافی‌شاپ‌ها و فضای مجازی بارها با این اصطلاح روبه‌رو می‌شویم؛ اما واقعا معنای آن چیست؟ تفاوت آن با قهوه‌ی اسپشیالتی و موج اول، دوم و چهارم در چیست؟

۱۳۹۹ يکشنبه ۸ تير 3651 بیشتر
تفاوت قهوه‌ی عربیکا و روبوستا

قهوه دوستان با هر سطح از تخصص، تا حدودی با اسامی «عربیکا» و «روبوستا» آشنا هستند که برای اشاره به دو گونه دانه‌ی قهوه که برای مقاصد تجاری کشت می‌شوند مورد استفاده قرار می‌گیرند.

۱۳۹۹ شنبه ۷ تير 3982 بیشتر
قهوه ترک هایک
قهوه ترک هایک 0 تومان
چطوری میتونم کمکتون کنم؟