دوره مجازی لاته آرت تخصصی

انواع قهوه سرد

۱۳۹۹ دوشنبه ۳ آذر
926بازدید
تاریخ امروز: ۱۴۰۳ پنج شنبه ۳۰ فروردين

انواع قهوه سرد کدامند؟چرا قهوه سرد می نوشیم؟

بله درست است! قهوه بصورت سرد هم سرو می شود.زمانی که هوا گرم است هیچ چیز به اندازه یک نوشیدنی خنک حال آدم را خوب نمیکند پس اگر اهل مصرف نوشیدنی های کافئین دار و قهوه هستید می توانید قهوه را بصورت سرد بنوشید.در این مقاله بصورت مفصل در این باره صحبت خواهیم کرد.

 

انواع قهوه سرد

 

تفاوت قهوه سرد و قهوه یخ در چیست؟

از حدود سال 1840 میلادی یعنی در حدود 200 سال قبل ، پیش از قهوه سرد، قهوه بصورت یخ وجود داشته است.اما امروزه قهوه بصورت سرد و گرم سرو می شود.

طبع قهوه چیست

آیا میدانید قهوه سرد چیست؟

بهتر است بدانیم که چه چیزی باعث خاص و متفاوت شدن قهوه سرد می شود؟از بارزترین ویژگی های قهوه سرد ، کمتر بودن طعم آب آن و بیشتر احساس شدن طعم قهوه در آن است و این نوع نوشیدنی درآب سرد و یا آب هم دمای اتاق تهیه میشود.با ما همراه باشید تا درباره جزئیات این نوشیدنی پرطرفدار تابستانی بیشتر صحبت کرده و طرز تهیه آن را در منزل بیان کنیم.

طرز تهیه قهوه سرد

بر خلاف تهیه قهوه گرم، تهیه قهوه سرد در گرما اتفاق نمی افتد.در تهیه قهوه بصورت سرد زمان عنصر بسیار مهمی است تا کافئین قهوه به خوبی آزاد شود.تهیه قهوه سرد، به دلیل داشتن یک روند تدریجی در آماده سازی آن، مناسب کسانی است که از قبل برای آماده سازی قهوه خود برنامه ریزی داشتند.تهیه آن بسیار ساده است بدین شکل که دانه های قهوه خود را با آب سرد مخلوط کرده و اجازه دهید 12 تا 24 ساعت بماند و سپس آن را صاف کرده و به نسبت یک به یک با آب مخلوط کنید و بنوشید.در زمان سرو می توان چند تکه یخ را به آن اضافه کرد تا دمای آن پایین تر بیاید.

 

انواع قهوه سرد

 

فواید نوشیدن قهوه سرد

در روش تهیه قهوه سرد،تلخی این نوشیدنی کمتر است.گرچه بر اساس تحقیقات مصرف قهوه گرم بیشتر است اما قهوه سرد نیز فواید مشابهی با انواع گرم آن دارد.

متابولیسم بدن را تقویت می کند

کافئین موجود در این نوع نوشیدنی می تواند باعث بالارفتن متابویسم و در نهایت باعث چربی سوزی بیشتر و در نتیجه لاغری شود.

کاهش خطرابتلا به بیماری های قلبی

نوشیدن این نوشیدنی باعث سلامت قلب شده اما کسانی که فشار خون دارند باید نوشیدن قهوه خود را بصورت کاملا کنترل شده انجام دهند.

بالا بردن روحیه

نوشیدن آن باعث بهبود عملکرد مغز شده و در نتیجه خطر بروز افسردگی را کاهش می دهد.

کاهش خطر ابتلا به پارکینگسون و فراموشی و آلزایمر

این نوشیدنی حاوی مقادیر هارمونی و غیر هارمونی است که این ترکیبات می توانند به مغز شما در برابر ابتلا به بیماری های مربوط به کهولت سن کمک کنند.

نوشیدن آن نسبت به قهوه داغ برای معده شما بهتر است

میزان اسیدیته این نوشیدنی نسبت به نوع داغ آن کمتر است اما حاوی ترکیباتی است که می تواند معده شما را از این میزان اسیدیته محافظت کند و حتی تا حدودی باعث هضم بهتر و جلوگیری از رفلاکس معده شود.

افزایش طول عمر

میزان آنتی اکسیدان موجود در قهوه سرد کمتر از قهوه گرم است اما حاوی ترکیباتی است که دارای فعالیت های آنتی اکسیدانی هستند.آنتی اکسیدان به بدن کمک می کند تا در برابر بیماری هایی که باعث کاهش طول عمر می شوند بیشتر استقامت داشته باشد.

میزان کافئین مشابه قهوه گرم

میزان کافئین موجود در هر دو یکسان است با این حال اگر ترکیب آب و دانه های قهوه را بدون رقیق کردن آن با آب بنوشید، چیزی در حدود دو برابر بیشتر از حالت عادی به بدن کافئین می رسد.

 

کارشناس تولید محتوا
مطالب مرتبط
راهنمای دم‌آوری قهوه

کنترل عصاره‌ی قهوه، بهترین و هم یکی از سخت‌ترین موارد در دم‌آوری قطره‌ای است. عناصر بسیاری باید در نظر گرفته شود، آن‌ها را به درستی ترکیب کرده و می‌توانید یک قهوه‌ی خوش‌مزه داشته باشید.

۱۳۹۹ دوشنبه ۹ تير 2281 بیشتر
موج سوم قهوه چیست و چه تفاوتی با اسپشیالتی دارد؟

موج سوم قهوه. در کافی‌شاپ‌ها و فضای مجازی بارها با این اصطلاح روبه‌رو می‌شویم؛ اما واقعا معنای آن چیست؟ تفاوت آن با قهوه‌ی اسپشیالتی و موج اول، دوم و چهارم در چیست؟

۱۳۹۹ يکشنبه ۸ تير 3628 بیشتر
تفاوت قهوه‌ی عربیکا و روبوستا

قهوه دوستان با هر سطح از تخصص، تا حدودی با اسامی «عربیکا» و «روبوستا» آشنا هستند که برای اشاره به دو گونه دانه‌ی قهوه که برای مقاصد تجاری کشت می‌شوند مورد استفاده قرار می‌گیرند.

۱۳۹۹ شنبه ۷ تير 3963 بیشتر
قهوه فول کافئین ۱۰۰٪ روبوستا تیره سبا
قهوه فول کافئین ۱۰۰٪ روبوستا تیره سبا 131,000 تومان
چطوری میتونم کمکتون کنم؟