دوره مجازی لاته آرت تخصصی

۳ نوع از نوشیدنی‌های کافی‌شاپ که می‌توان در خانه درست کرد

۱۳۹۹ چهارشنبه ۲۶ آذر
1279بازدید
تاریخ امروز: ۱۴۰۳ چهارشنبه ۵ ارديبهشت

اگر به انرژی زیاد نیاز دارید و یا تصمیم دارید که بیدار باشید یا فعالیت‌های دقت برانگیزی را می‌خواهید انجام دهید و کافئین بالایی می‌خواهید و یا… ما نوشیدن یک فنجان قهوه را به شما توصیه می‌کنیم.
در واقع تصمیم داریم 3 نوع از نوشیدنی‌های کافی شاپ را که در خانه می‌توان درست کرد را به شما معرفی نماییم:

 

طرز تهیه قهوه ترک


تهیه قهوه ترک کار بسیار راحتی است و فرایند پیچیده‌ای ندارد. تنها لوازمی که نیاز دارید، قهوه آسیاب شده بسیار نرم و قهوه جوش است و یک قاشق مربا خوری و یک فنجان!
طرز تهیه قهوه ترک ساده است اما کیفیت مواد اولیه مورد استفاده در آن بسیار مهم است.

 

 برای تهیه قهوه ترک:


مرحله اول

• اولین چیزی که باید برایتان اهمیت داشته باشد، دانه‌های قهوه هستند که باید مرغوب ‌و تازه رُست باشند.
• نکته دوم میزان آسیاب کردن قهوه است. شاید برای شما باورنکردنی باشد اما در آسیاب کردن دانه‌های قهوه اگر اندازه مناسب برای قهوه ترک رعایت نشود، طعم قهوه‌ای که درست می‌کنید با قهوه‌ای که مردم ترکیه درست می‌کنند تفاوت زیادی خواهد داشت.
• برای تهیه قهوه ترک در ابتدا باید میزان آب مورد نیاز را مشخص کنید. بدین منظور به ازای هر فنجان قهوه‌ای که می‌خواهید تهیه کنید، ۱ فنجان آب (به وسیله فنجان سرو قهوه‌تان) درون قهوه جوش بریزید. یا اگر ظرفیت قهوه جوش خود را میدانید و به همان اندازه می‌خواهید قهوه آماده کنید ، کافی است تا زیر قسمت پرچ شده دسته به بدنه قهوه جوش آب بریزید.
• دقت داشته باشید که در قهوه ترک به کف حاصل از جوش آمدن قهوه نیاز داریم و از آنجایی که قهوه جوش نمی‌‌تواند کف را در خود مهار کند، ممکن است قهوه سرریز شود و روی اجاق گاز بریزد؛ پس برای این‌که از این مشکل جلوگیری شود، بیش از حد در قهوه جوشتان آب نریزید و مقداری فضا برای کف قهوه در نظر بگیرید.
حال به ازای هر نفر یک قاشق مربا خوری سر پُر پودر قهوه ترک درون قهوه جوش بریزید، اگر می‌خواهید قهوه‌تان غلیظ‌تر شود می‌توانید این مقدار را کمی بیشتر کنید .ذکر این نکته خالی از لطف نیست که افزودن شکر در این مرحله علاوه بر شیرینی باعث قوام بیشتر قهوه‌تان نیز می‌شود. پس اگر بخواهید طعم قهوه شما شیرین باشد باید در این مرحله شکر را نیز به قهوه اضافه کنید.

 

مرحله دوم

پس از اضافه کردن پودر قهوه و شکر محلول را به خوبی هم بزنید تا کامل یک‌دست شود و پودر قهوه به صورت گرد شده وجود نداشته باشد. قهوه جوش را بر روی شعله ملایم قرار دهید و به مدت ۳-۴ دقیقه منتظر باشید. همین‌طور که قهوه داغ‌تر می‌شود کف سیاهی شروع به بالا آمدن می‌کند. در این لحظه قهوه جوش را از روی شعله بردارید تا کف کمی فروکش کند بعد از گذشت 10 ثانیه مجدداً قهوه جوش را بر روی شعله قرار دهید و صبر کنید تا دوباره کف به دهانه ظرف برسد. باید توجه داشته باشید که این کف برای تهیه قهوه ترک اهمیت زیادی دارد چرا که در سرو قهوه ترک باید حتماً روی آن کف قهوه وجود داشته باشد.
کف به وجود آمده بر روی قهوه جوش را با استفاده از قاشق مرباخوری در فنجان‌های قهوه بریزید و پس از انجام این کار قهوه را از دهانه قهوه جوش به درون فنجان‌ها بریزید. با انجام این کار قهوه ترک غلیظ و دلچسب شما آماده است و می‌توانید آن را برای سرو آماده کنید. در کنار فنجان‌های قهوه باید یک فنجان کوچک آب هم وجود داشته باشد که قبل از سرو قهوه استفاده شود.

 

 آشنایی با طرز تهیه قهوه سبز

 

طرز تهیه لاته شکلات سفید


لاته شکلات سفید یکی از بهترین نوشیدنی های کافی شاپ است که بر پایه اسپرسو تهیه می‌شود به طوری‌که اگر کسی نوشیدن آن را امتحان کند محال است چیزی از آن باقی بگذارد در واقع یکی از نوشیدنی های پرطرفدار در منوی کافی شاپ ها محسوب می‌شود.

 

 برای تهیه قهوه لاته شکلات سفید:

 

 ۱ قاشق غذاخوری شکر
 ۱/۲ فنجان شیر
 ۱ قاشق غذا خوری خامه
 ۱/۸ قاشق چای خوری وانیل
 ۱/۲ قهوه اسپرسو آسیاب شده تلخ
 ۱/۴ فنجان شکلات سفید خرد شده و آب شده

شیر و خامه را در ظرفی با هم ترکیب کنید و روی شعله زیاد بگذارید تا جوش آید طوری‌که کف کند. سپس از روی حرارت بردارید و داخل آن وانیل و شکر اضافه کنید و هم بزنید. در لیوانی این مواد را با قهوه اسپرسو و شکلات سفید ترکیب کنید. سپس روی این مواد قهوه اسپرسو آسیاب شده را بریزید.

 

 برای تهیه قهوه لاته شکلات سفید

 

طرز تهیه قهوه فوری خانگی بدون دستگاه

...خیلی وقت‌ها پیش می‌آید هوس قهوه کرده‌ایم و حوصله رفتن به کافه هم نداریم، بهترین راه حل این است که بعد از خرید قهوه، در خانه دست به کار شویم و قهوه خانگی درست کنیم. با هر نوع افزودنی که می‌خواهیم؛ با شیر، بدون شیر، تلخ، شیرین و

 

مواد لازم برای تهیه قهوه فوری:


 آب گرم: یک فنجان
 قهوه: ۱ تا ۲ قاشق
 شکر: به مقدار نیاز
 شیر یا خامه: به مقدار نیاز

 

 طرز تهیه قهوه فوری :

۱. یک لیوان آب را با دمای متوسط رو به زیاد جوش بیاورید و درست قبل از اینکه شروع کند به قل‌قل کردن، آن را از روی گاز بردارید.
 ۲. اگر قصد دارید که تنها برای یک نفر قهوه درست کنید، ۱ فنجان آب داغ کنید. اما اگر تعداد نفرات بیشتر باشد، باید برای هرکدام از آنها ۱ فنجان آب داغ کنید.
 ۳. در این مرحله ۱ الی ۲ قاشق چای خوری از قهوه فوری را در لیوان خود بریزید. پیشنهاد می‌کنیم که به ازای هر فنجان آب جوش (که معادل ۲۴۰ میلی لیتر است) ۱ الی ۲ قاشق چای خوری قهوه فوری در آن بریزید.
 ۴. اگر دوست دارید که قهوه قوی‌تر باشد، مقداری بیشتر از آنچه گفته شد قهوه در ۱ فنجان آب جوش بریزید.
 ۵. در مرحله بعدی، قهوه فوری را با یک قاشق غذاخوری آب سرد مخلوط کنید. مخلوط کردن قهوه با کمی آب سرد آن را به آرامی حل می‌کند.
 ۶. در این مرحله از طرز تهیه قهوه فوری به آرامی و با دقت آب جوش را در لیوان بریزید، به خصوص اگر با کتری آب را جوش نیاورده‌اید. یادتان باشد که اگر قهوه خود را تلخ و سیاه دوست ندارید، در لیوان برای شیر یا خامه هم جا بگذارید.
۷. بعد از اینکه آب جوش را به قهوه اضافه کردید، اگر دوست داشته باشید مزه قهوه بهتر بشود می‌توانید به آن هر طعم دهنده دیگری که می‌خواهید را اضافه کنید. به عنوان مثال، شما می‌توانید به قهوه خود یک قاشق چای خوری شکر سفید یا شکر قهوه‌ای، پودر کاکائو، دارچین و یا همه اینها را اضافه کنید. علاوه بر این، شما می‌توانید در قهوه خود کمی خامه طعم‌دار بریزید. اما یادتان باشد که خامه‌های طعم‌دار معمولا خیلی شیرین هستند، به همین دلیل بهتر است که همراه با این مدل خامه از شکر استفاده نکنید.

برای اطلاع از قیمت قهوه مرغوب و باکیفیت می‌توانید از طریق فروشگاه قهوه خوش کالا اقدام نمایید.

کارشناس تولید محتوا
مطالب مرتبط
راهنمای دم‌آوری قهوه

کنترل عصاره‌ی قهوه، بهترین و هم یکی از سخت‌ترین موارد در دم‌آوری قطره‌ای است. عناصر بسیاری باید در نظر گرفته شود، آن‌ها را به درستی ترکیب کرده و می‌توانید یک قهوه‌ی خوش‌مزه داشته باشید.

۱۳۹۹ دوشنبه ۹ تير 2295 بیشتر
موج سوم قهوه چیست و چه تفاوتی با اسپشیالتی دارد؟

موج سوم قهوه. در کافی‌شاپ‌ها و فضای مجازی بارها با این اصطلاح روبه‌رو می‌شویم؛ اما واقعا معنای آن چیست؟ تفاوت آن با قهوه‌ی اسپشیالتی و موج اول، دوم و چهارم در چیست؟

۱۳۹۹ يکشنبه ۸ تير 3660 بیشتر
تفاوت قهوه‌ی عربیکا و روبوستا

قهوه دوستان با هر سطح از تخصص، تا حدودی با اسامی «عربیکا» و «روبوستا» آشنا هستند که برای اشاره به دو گونه دانه‌ی قهوه که برای مقاصد تجاری کشت می‌شوند مورد استفاده قرار می‌گیرند.

۱۳۹۹ شنبه ۷ تير 3987 بیشتر
قهوه فول کافئین ۱۰۰٪ روبوستا تیره سبا
قهوه فول کافئین ۱۰۰٪ روبوستا تیره سبا 131,000 تومان
چطوری میتونم کمکتون کنم؟