دوره مجازی لاته آرت تخصصی

تفاوت کافی میکس و نسکافه

۱۳۹۹ چهارشنبه ۲۴ دي
962بازدید
تاریخ امروز: ۱۴۰۳ پنج شنبه ۳۰ فروردين


انسان‌ها علاقه زیادی به مصرف انواع مختلف نوشیدنی دارند که در این میان،  قهوه همانند کافی میکس و نسکافه جایگاه ویژه‌ای در خانواده‌ها دارد و در همه رستوران‌ها، کافی شاپ‌ها و… قهوه و کافی میکس سرو می‌شود و شما برحسب ذائقه خود، نوشیدنی مورد علاقه خود را خواهید داشت. در این مقاله در مورد تفاوت کافی میکس و نسکافه صحبت خواهیم کرد.

کافئین، متداول ترین محرک در دنیاست و قهوه بزرگ ترین منبع غذایی آن است. اما نسکافه و کافی میکس به طور کلی نسبت به قهوه معمولی کافئین کمتری دارند.


تفاوت کافی میکس با نسکافه:


• اولین تفاوت میان این دو، ترکیبات موجود در این دو نوشیدنی است. نسکافه از مخلوط قهوه فوری، شیرخشک، پودر شکر و برخی افزودنی‌های دیگر تهیه می‌شود و اما کافی میکس قهوه فوری به همراه شکر، خامه و چربی است که هر 2 پس از حل شدن در آب جوش بسرعت آماده مصرف می‌شود.
• از نظر کالری نیز کافی میکس به دلیل اینکه دارای شکر و کافی میت است، انرژی و کالری بیشتری نسبت به نسکافه دارد.
• عطر و طعم این دو نوع نوشیدنی نیز با یکدیگر تفاوت دارد. کافی است تنها یکبار از هر دو نوشیدنی استفاده کنید تا متوجه تفاوت‌های میان آن‌ها شوید.


فواید کافی میکس:


• خستگی و خواب آلودگی را رفع می‌کند. اگر حجم کارهای شما زیاد است، اگر مجبور هستید شیفت شب کار کنید و یا اینکه راننده هستید و باید ساعت‌ها در طول شب رانندگی کنید، نوشیدن کافی میکس را به شما پیشنهاد می‌کنیم.
• این نوع نوشیدنی انرژی زا است و در نتیجه بی حوصلگی و کسالت را رفع می‌کند.
• در افرادی که به هر دلیل دچار ناراحتی، غم، نگرانی و… هستند، مصرف کافی میکس باعث القای احساس شادی و نشاط خواهد شد. البته اگر این حالات به دلیل اختلالات روانی است، لازم است برای مصرف این نوشیدنی از مشاور راهنمایی بگیرید.
• افزایش سطح انرژی بدن به خصوص برای افرادی که فعالیت‌های ورزشی انجام می‌دهند.


مضرات کافی میکس:


مصرف بیش از اندازه آن عواقبی همچون، افزایش وزن، تپش قلب، کاهش میزان آب بدن، ایجاد استرس و اضطراب، ابتلا به اختلال خواب، ابتلا به حساسیت، تشدید بیش فعالی در کودکان را برای شما به همراه خواهد داشت.

 

تفاوت کافی میکس و نسکافه

 

تفاوت قهوه و نسکافه 

خواص و مضرات نسکافه


قهوه و نسکافه خواص نسبتا مشابه ای دارند و باعث بهبود خستگی و رفع افسردگی ،افزایش سوخت وساز بدن و متابلیزم بدن می‌شود و بنابراین در افرادی که دچار اضافه وزن هستند می‌تواند مفید باشد وهمچنین جلوگیری از خواب آلودگی می‌کند و یک دم کرده‌ای است که فصل امتحانات دانش آموزان ودانشجویان خیلی ازآن استفاده می‌کنند اما توجه کنیم که میزان مصرف زیاد آن، عوارض جانبی‌ای از جمله افزایش تعداد ضربان قلب بدن ،تپش قلب ،بیقراری ،تعریق زیاد و اضطراب می‌باشد و در طولانی مدت می‌تواند اثرات بسیار بدی بر روی افراد بگذارد و درکسانی که دارای بیماری‌های گوارشی هستند باعث افزایش ترشح اسید معده می‌شود و توصیه می‌شود کسانی که دارای بیماری ریفلاکس یا برگشت اسید معده هستند از مصرف آن خودداری کنند چون باعث ایجاد حرکات نا منظم در ماهیچه‌های قلب می‌شود بنابراین کسانی که دارای ناراحتی قلبی هستند حتما از مصرف آن خودداری کنند.

 

تفاوت کافی میکس و نسکافه

زهرا ماهینی
مطالب مرتبط
راهنمای دم‌آوری قهوه

کنترل عصاره‌ی قهوه، بهترین و هم یکی از سخت‌ترین موارد در دم‌آوری قطره‌ای است. عناصر بسیاری باید در نظر گرفته شود، آن‌ها را به درستی ترکیب کرده و می‌توانید یک قهوه‌ی خوش‌مزه داشته باشید.

۱۳۹۹ دوشنبه ۹ تير 2281 بیشتر
موج سوم قهوه چیست و چه تفاوتی با اسپشیالتی دارد؟

موج سوم قهوه. در کافی‌شاپ‌ها و فضای مجازی بارها با این اصطلاح روبه‌رو می‌شویم؛ اما واقعا معنای آن چیست؟ تفاوت آن با قهوه‌ی اسپشیالتی و موج اول، دوم و چهارم در چیست؟

۱۳۹۹ يکشنبه ۸ تير 3628 بیشتر
تفاوت قهوه‌ی عربیکا و روبوستا

قهوه دوستان با هر سطح از تخصص، تا حدودی با اسامی «عربیکا» و «روبوستا» آشنا هستند که برای اشاره به دو گونه دانه‌ی قهوه که برای مقاصد تجاری کشت می‌شوند مورد استفاده قرار می‌گیرند.

۱۳۹۹ شنبه ۷ تير 3963 بیشتر
قهوه فول کافئین ۱۰۰٪ روبوستا تیره سبا
قهوه فول کافئین ۱۰۰٪ روبوستا تیره سبا 131,000 تومان
چطوری میتونم کمکتون کنم؟