دوره مجازی لاته آرت تخصصی

تفاوت قهوه و نسکافه

۱۳۹۹ شنبه ۱۷ آبان
880بازدید
تاریخ امروز: ۱۴۰۳ سه شنبه ۲۸ فروردين

تفاوت قهوه و نسکافه

تفاوت قهوه و نسکافه یکی از مهم ترین مسائلی است که برای طرفداران نوشیدنی های کافئین دار همیشه ایجاد سوال می کند برای همین در این مقاله قصد داریم تا شما را با برخی از تفاوت های قهوه و نسکافه آشنا کنیم پس با ما همراه باشید.

 

تفاوت قهوه و نسکافه

 

برای افرادی که از مشتریان همیشگی خرید قهوه هستند و به نوشیدن قهوه عادت دارند شاید نوشیدن قهوه های فوری و نسکافه به دلیل تفاوت مزه آنها و افزودنی های موجود در آن زیاد خوشایند نباشد.اما به دلیل ویژگی های آن به شما پیشنهاد می دهیم حتما قهوه های فوری و نسکافه را امتحان کنید.حال به سراغ تفاوت های این دو نوع نوشیدنی می رویم.

 

آشنایی با دله قهوه عربی و طرز کار با آن

 

  • میزان کافئین بیشتر در قهوه نسبت به نسکافه و قهوه های فوری

  •  

یکی از اصلی ترین تفاوت های قهوه با قهوه فوری و نسکافه میزان کافئین موجود در آن است.قهوه آسیاب شده میزان کافئین بیشتری دارد.وقتی دانه های قهوه در معرض گرما قرار بگیرند تا حدی کافئین موجود در خود را بیشتر آزاد می کنند پس وقتی پودر قهوه را در آب گرم میریزیم و آن را دم می کنیم چون قهوه در مجاورت آب گرم قرار می گیرد کافئین آزاد می کند و هرچه این زمان بیشتر باشد میزان کافئین آن نیز بیشتر می شود.

پس میزان کافئین در هنگام قهوه دم کردن تا حدودی در اختیار خود شماست این در حالی است که میزان کافئین موجود در قهوه فوری بسته به شرکت تولید کننده آن است.این شرکت های تولید کننده اکثرا قصد دارند تا قهوه هایی با کافئین بالا تولید کنند.

 

  • میزان کیفیت کمتر و هم چنین قیمت ارزان تر قهوه فوری نسبت به قهوه

 

موضوعی که در تهیه قهوه توصیه می شود از آن استفاده شود، ترکیب مقدار کمی قهوه روبوستا با عربیکا که باعث شود ترکیب شما هم از لحاظ کیفیتی هم از لحاظ کافئین در حالت مناسبی قرار بگیرد.

 

  • نسکافه معمولا فقط از قهوه روبوستا تهیه می شود.

قهوه روبوستا نوعی از دانه های قهوه است که اغلب برای قهوه های فوری و نسکافه استفاده می شود. به جز کافئین بالا،عطر و طعم سنگین و قیمت پایین روبوستا از دلایل دیگر استفاده از آن در تهیه قهوه فوری و نسکافه می توان به رشد راحت و بیشتر این قهوه نسبت به عربیکا و میزان رشد تقریبا دو برابری روبوستا نسبت به عربیکا اشاره کرد.

 

  • زمان دم کردن برای قهوه های ریز و آسیاب شده بسیار بیشتر است.

  •  

یکی از دیگر تفاوت های اصلی این دو نوع نوشیدنی در نحوه آماده سازی آن و روش دم کردن آن است.زمانی که لازم است تا قهوه دم بکشد معمولا طولانی است این در حالی است که قهوه فوری به راحتی و بدون نیاز به وسیله خاصی انجام می شود و مدت زمان آماده سازی آن نیز بسیار کوتاه است.

بطور کلی تنها چیزی که برای نوشیدن یک فنجان نسکافه یا قهوه فوری نیاز است یک فنجان آب جوش است برای همین است که این نوع نوشیدنی برای افرادی که زمان کمتری برای دم کردن قهوه دارند و از طرفی هم علاقمند به نوشیدن قهوه هستند بسیار مناسب است

 

کارشناس تولید محتوا
مطالب مرتبط
راهنمای دم‌آوری قهوه

کنترل عصاره‌ی قهوه، بهترین و هم یکی از سخت‌ترین موارد در دم‌آوری قطره‌ای است. عناصر بسیاری باید در نظر گرفته شود، آن‌ها را به درستی ترکیب کرده و می‌توانید یک قهوه‌ی خوش‌مزه داشته باشید.

۱۳۹۹ دوشنبه ۹ تير 2279 بیشتر
موج سوم قهوه چیست و چه تفاوتی با اسپشیالتی دارد؟

موج سوم قهوه. در کافی‌شاپ‌ها و فضای مجازی بارها با این اصطلاح روبه‌رو می‌شویم؛ اما واقعا معنای آن چیست؟ تفاوت آن با قهوه‌ی اسپشیالتی و موج اول، دوم و چهارم در چیست؟

۱۳۹۹ يکشنبه ۸ تير 3621 بیشتر
تفاوت قهوه‌ی عربیکا و روبوستا

قهوه دوستان با هر سطح از تخصص، تا حدودی با اسامی «عربیکا» و «روبوستا» آشنا هستند که برای اشاره به دو گونه دانه‌ی قهوه که برای مقاصد تجاری کشت می‌شوند مورد استفاده قرار می‌گیرند.

۱۳۹۹ شنبه ۷ تير 3957 بیشتر
قهوه فول کافئین ۱۰۰٪ روبوستا تیره سبا
قهوه فول کافئین ۱۰۰٪ روبوستا تیره سبا 131,000 تومان
چطوری میتونم کمکتون کنم؟