دوره مجازی لاته آرت تخصصی

بهترین زمان خوردن قهوه

۱۳۹۹ يکشنبه ۹ آذر
1097بازدید
تاریخ امروز: ۱۴۰۳ پنج شنبه ۶ ارديبهشت

بهترین زمان خوردن قهوه

زمان نوشیدن قهوه ارتباط بسیار نزدیکی با سطح کورتیزول خون دارد.ممکن است با شنیدین نام کورتیزول فقط به یاد استرس بیفتید ولی باید بگوییم این طور نیست بلکه این هورمون با میزان سطح هوشیاری بدن نیز ارتباط مستقیمی دارد.برای اینکه بیشترین استفاده را از نوشیدن فنجان قهوه خود ببرید بهترین زمان نوشیدن آن بین 9:30 تا 11:30 صبح است. اما بهترین زمان برای نوشیدن قهوه 11:30 صبح است.زیرا در این زمان میزان کورتیزول خون در کمترین حد خود قرار دارد.اگر در غیر از این زمان قهوه بنوشید به دلیل بالاتر بودن میزان کورتیزول خون ممکن است به کافئین موجود در قهوه عکس العمل نشان دهید و میزان انرژی اضافه ای را که دریافت می کنید را هدر بدهید. بین ساعات 12 الی 13 و هم چنین در ساعات 17:30 تا 18:30نیز سطح کورتیزول در بالاترین میزان خود قرار دارد.بنابراین بهتر است در این زمان ها نه تنها از نوشیدن قهوه بلکه از نوشیدن تمام نوشیدنی های کافئین دار خودداری کنید. به نظر متخصصین صاحب نظر کسانی که قبل از ساعت 9:30 صبح بیدار می شوند و مصرف قهوه دارند بهتر است یک لیوان قهوه غلیظ بنوشند تا نتایج آن را در بدن خود متوجه شوند.

 

زمان مناسب خوردن قهوه

 

برای اطلاع از خرید قهوه اسپرسو و قیمت قهوه اسپرسو با کیفیت می‌توانید به صورت رایگان با مشاوران  فروشگاه اینترنتی قهوه خوش کالا تماس بگیرید.

 

نوشیدن قهوه در زمان گرسنگی و ناشتا بودن

بهتراست هرگز قهوه را در زمان گرسنگی و با معده خالی مصرف نکنید به این دلیل که قهوه حالت اسیدیته دارد و این حالت باعث تحریک اسید و ترشحات معده خواهد شد و از سوی دیگر مصرف قهوه بصورت ناشتا در دراز مدت ممکن است باعث تورم، سوزش و حتی زخم معده شود.

 

نوشیدن قهوه بعد از خوردن وعده غذایی

بر خلاف تصور عموم نوشیدن قهوه بعد از خوردن وعده های غذایی بهترین زمان است. زیرا نوشیدن قهوه در این زمان برای گوارش هم مفید است.

کافئین موجود در قهوه از عملکرد یک ماده شیمیایی در بدن بنام آدنوزین جلوگیری می کند. این ماده شیمیایی با چسبیدن به گیرنده های مخصوص خودش باعث ایجاد حالت خواب آلودگی و بی حالی در فرد می شود.کافئین موجود در قهوه با ایجاد اختلال در کار این ماده شیمیایی باعث از این رفتن حالت خواب آلودگی در فرد خواهد شد.بنابراین اگر نمیخواهید در خوابتان اختلالی به وجود آید بهتراست نزدیک به زمان خوابتان قهوه مصرف نکنید و بهتر است این را بدانید که  از زمان نوشیدن قهوه تا زمانی که تاثیر کافئین آن از بین برود چیزی در حدود سه تا پنج  زمان میبرد.این مدت زمان کاهش کافئین در خون ممکن است حتی چیزی در حدود هشت تا چهارده ساعت نیز به طول بینجامد. در نتیجه نوشیدن قهوه در زمان نزدیک به ساعات 

 

خواب ممکن است باعث ایجاد اختلال در خواب شما گردد.برخی از مطالعات نشان دهنده این است که وجود میزانی کافئین در خون موجب خواب آسوده می شود.

زمان مناسب خوردن قهوه

 

هورمونی در بدن وجود دارد با نام adenosine که فعالیت بدن را کاهش داده و باعث ایجاد حس آرامش در فرد می شود . وجود کافئین در خون باعث کمتر شدن و اختلال در کار این هورمون می شود اما بعد از کم شدن میزان کافئین در خون، بدن به دنبال جبران این هورمون شده و در نتیجه مقدار زیادی از این هومون را تولید می کند. برای همین است که مدتی بعد از نوشیدن قهوه ، بدن بیشتر احساس آرامش و ریلکسی خواهد کرد و هم چنین چند ساعت بعد از نوشیدن قهوه بدن احساس آرامش و خواب آلودگی خواهد داشت.

شاید جالب باشد که بدانید هرچه میزان مصرف قهوه و در نتیجه کافئین در خون بیشتر باشد، بدن برای مقابله با کافئین موجود در خون بیشتر این نوع هورمون را تولید می کند و در نتیجه باعث ایجاد حس آرامش و خواب آلودگی در فرد خواهد شد.

بهترین زمان خوردن قهوه اسپرسو

بهترین زمان برای خوردن قهوه اسپرسو ممکن است بین صبح و ظهر باشد. این زمان به دلیل این است که در این بازه زمانی سطح هورمون کورتیزول در بدن بالاست و اثر تحریکی قهوه می‌تواند انرژی و تمرکز را افزایش دهد. همچنین، مصرف قهوه اسپرسو در طول روز ممکن است باعث بیداری بیش از حد در ساعات شبانه شود و کیفیت خواب را تحت تأثیر قرار دهد. بنابراین، توصیه می‌شود قهوه اسپرسو را در صبح یا ظهر مصرف کنید تا از اثرات آن بر خواب شبانه جلوگیری کنید

فروشگاه‌ آنلاین معتبر قهوه خوش کالا (خرید قهوه ترک، خرید قهوه فوری، خرید قهوه عربیکا، خرید کپسول قهوه) سفارش داده و برای اطلاع از ( قیمت قهوه ترک، قیمت قهوه فوری، قیمت قهوه عربیکا، قیمت کپسول قهوه) به صورت رایگان با کارشناسان فروشگاه اینترنتی خوش کالا در ارتباط باشید.

 

اطلاعات بیشتر لینک زیر کلیک کنید:

بهترین زمان خوردن قهوه سبز برای لاغری

کارشناس تولید محتوا
مطالب مرتبط
راهنمای دم‌آوری قهوه

کنترل عصاره‌ی قهوه، بهترین و هم یکی از سخت‌ترین موارد در دم‌آوری قطره‌ای است. عناصر بسیاری باید در نظر گرفته شود، آن‌ها را به درستی ترکیب کرده و می‌توانید یک قهوه‌ی خوش‌مزه داشته باشید.

۱۳۹۹ دوشنبه ۹ تير 2295 بیشتر
موج سوم قهوه چیست و چه تفاوتی با اسپشیالتی دارد؟

موج سوم قهوه. در کافی‌شاپ‌ها و فضای مجازی بارها با این اصطلاح روبه‌رو می‌شویم؛ اما واقعا معنای آن چیست؟ تفاوت آن با قهوه‌ی اسپشیالتی و موج اول، دوم و چهارم در چیست؟

۱۳۹۹ يکشنبه ۸ تير 3662 بیشتر
تفاوت قهوه‌ی عربیکا و روبوستا

قهوه دوستان با هر سطح از تخصص، تا حدودی با اسامی «عربیکا» و «روبوستا» آشنا هستند که برای اشاره به دو گونه دانه‌ی قهوه که برای مقاصد تجاری کشت می‌شوند مورد استفاده قرار می‌گیرند.

۱۳۹۹ شنبه ۷ تير 3989 بیشتر
قهوه ترک هایک
قهوه ترک هایک 0 تومان
چطوری میتونم کمکتون کنم؟