دوره مجازی لاته آرت تخصصی

قهوه ناشتا برای لاغری

۱۳۹۹ چهارشنبه ۸ بهمن
596بازدید
تاریخ امروز: ۱۴۰۳ جمعه ۱۰ فروردين

قهوه یک نوشیدنی محبوب است که به‌طور گسترده در سراسر جهان مصرف می‌شود. قهوه دارای فواید زیادی برای سلامتی است و همچنین می‌تواند به روند کاهش وزن کمک کند. دانستن این موضوع که قهوه چگونه می‌تواند به کاهش وزن کمک کند و چه مقدار از قهوه در چه زمانی از روز نتیجه‌ی بهتری در کاهش وزن به‌د‌ست خواهد داد، امری ضروری‌ست.

به همین خاطر افراد زیادی برای نتیجه‌گیری بهتر و سریع‌تر اقدام به نوشیدن  قهوه در هنگام صبح و به‌صورت ناشتا و یا پس از ورزش کرده و انتظار دارند وزنشان به مقدار قابل توجهی کاهش یابد.

 

بهترین زمان نوشیدن قهوه

قهوه دارای مقادیری کافئین می‌باشد که در امر چربی‌سوزی بسیار حائز اهمیت بوده و مصرف آن در هنگام صبح و ترجیحا بعد از صبحانه و در هنگام عصر بهترین نتیجه و عملکرد را در زمینه چربی‌سوزی خواهد داشت. در نتیجه مصرف قهوه در هنگام صبح و یا بعد از ورزش و به‌صورت ناشتا توصیه نمی‌شود، چرا که سبب آسیب به معده، ایجاد سوء‌هاضمه و سوزش قلب خواهد شد. باید به این نکته توجه داشت که قهوه می‌تواند مانند یک کاتالیزگر عمل کند و روند لاغری را تسریع و از افزایش وزن جلوگیری کند اما سبب کاهش قابل توجه وزن نخواهد شد.

قهوه ناشتا برای لاغری

مقدار مصرف قهوه

مصرف حداقل 2 فنجان و حداکثر 4 فنجان قهوه در طول روز می‌تواند تاثیر زیادی در کاهش وزن داشته باشد، اما این میزان نباید به بیش از 400 میلی‌گرم در روز افزایش یابد.

مصرف بیش از اندازه قهوه می‌تواند سبب بی‌خواب، افزایش استرس و بی‌قراری، افزایش ضربان قلب  و ... شود.

 

فواید و عوارض قهوه اسپرسو

 

روند چربی‌سوزی با خوردن قهوه

با نوشیدن قهوه، کافئین موجود در آن با افزایش هورمون اپی‌نفرین (آدرنالین) که از طریق خون به سلول‌های چربی می‌رسند، سبب تحریک سیستم عصبی شده و با ارسال سیگنال‌ به سلول‌های چربی سبب شکسته شدن آن شده و اسیدهای چرب حاصل از آن به خون وارد می‌شود.

این روند زمانی کارساز است که مقدار انرژی دریافتی از انرژی مصرفی کمتر باشد که در غیر این‌صورت باعث افزایش وزن خواهد شد.

 

مصرف قهوه شیرین

قهوه خود به تنهایی به کاهش وزن کمک خواهد کرد اما مصرف آن به همراه شکر و افزودنی‌های مصنوعی و همراه با کوکی و شیرینی کالری زیادی به بدن وارد کرده و افزایش وزن را به‌دنبال خواهد داشت.

بهترین راه برای داشتن وزنی ایده‌آل و کاهش وزن، داشتن رژیم غذایی مناسب، ورزش و خواب کافی است که نوشیدن قهوه می‌تواند روند کاهش وزن را تسریع بخشد.

 

بهترین نوع قهوه برای لاغری

قهوه اسپرسو می‌تواند یکی از انتخاب‌های شما در جهت کاهش وزن باشد. دلیل آن میزان کالری بسیار پایین آن است اما نباید با خامه و شکر سرو شود.

از دیگر مزایای قهوه اسپرسو، نوشیدن آن قبل از ورزش سبب کاهش شدت و میزان فشار و خستگی و کاهش دردهای عضلانی در حین ورزش شده که این امر سبب می‌شود مدت زمان ورزش بدون احساس خستگی افزایش پیدا کرده و در نتیجه سبب لاغری خواهد شد.

 

مطالب مرتبط
راهنمای دم‌آوری قهوه

کنترل عصاره‌ی قهوه، بهترین و هم یکی از سخت‌ترین موارد در دم‌آوری قطره‌ای است. عناصر بسیاری باید در نظر گرفته شود، آن‌ها را به درستی ترکیب کرده و می‌توانید یک قهوه‌ی خوش‌مزه داشته باشید.

۱۳۹۹ دوشنبه ۹ تير 2251 بیشتر
موج سوم قهوه چیست و چه تفاوتی با اسپشیالتی دارد؟

موج سوم قهوه. در کافی‌شاپ‌ها و فضای مجازی بارها با این اصطلاح روبه‌رو می‌شویم؛ اما واقعا معنای آن چیست؟ تفاوت آن با قهوه‌ی اسپشیالتی و موج اول، دوم و چهارم در چیست؟

۱۳۹۹ يکشنبه ۸ تير 3533 بیشتر
تفاوت قهوه‌ی عربیکا و روبوستا

قهوه دوستان با هر سطح از تخصص، تا حدودی با اسامی «عربیکا» و «روبوستا» آشنا هستند که برای اشاره به دو گونه دانه‌ی قهوه که برای مقاصد تجاری کشت می‌شوند مورد استفاده قرار می‌گیرند.

۱۳۹۹ شنبه ۷ تير 3902 بیشتر
قهوه فول کافئین ۱۰۰٪ روبوستا تیره سبا
قهوه فول کافئین ۱۰۰٪ روبوستا تیره سبا 131,000 تومان
چطوری میتونم کمکتون کنم؟