دوره مجازی لاته آرت تخصصی

قهوه دمی چکه‌ای

۱۳۹۹ يکشنبه ۱۲ بهمن
779بازدید
تاریخ امروز: ۱۴۰۳ جمعه ۱۰ فروردين

در مواقعی خاص مانند مسافرت یا در محل کار که ممکن است قهوه‌ساز در دسترس نباشد یا امکانات تهیه و خرید قهوه وجود نداشته باشد، قهوه دمی چکه‌ای انتخابی مناسب برای افراد قهوه دوست بوده که با کمترین امکانات میتوانن قهوه‌ای خوب و لذت‌بخش را برای خود تهیه کنند.

 

قهوه دمی

همان‌طور که قهوه در انواع مختلف و متنوعی وجود دارد، روش‌های تهیه آن نیز متفاوت بوده و در نتیجه طعم‌های مختلفی دارد.
یکی از روش‌های تهیه سریع و آسان قهوه، روش دمی است که با ریختن آهسته آب‌جوش بر روی دانه‌های قهوه که درون یک فیلتر( کاغذی یا ...) قرار دارد، به‌دست می‌آید.

 

دلیل محبوبیت قهوه دمی

قهوه دمی بین افراد زیادی در سرتاسر دنیا محبوبیت دارد بالاخص مردم آمریکا.
این نوع شیوه تهیه قهوه به دلیل صرف مدت زمان کوتاه، نحوه تهیه و سرو آسان، کافئین بالا طعم آن از محبوبیت بالایی برخوردار است.
قهوه دمی چکه‌ای هم می‌تواند به صورت گرم سرو شود هم سرد.

 


نحوه تهیه قهوه دمی چکه‌ای

این روش قهوه را drip\pour over نیز گویند که نحوه و عملکرد تهیه قهوه دمی چکه‌ای تاحدودی همانند قهوه‌سازهای کمکس و قهوه‌سازهای برقی می‌باشد.
در این روش هم میتوان از بسته‌های آماده قهوه استفاده کرد و هم خود شخص میتواند روند آماده سازی آن‌را طی کند.
قهوه دمی چکه‌ای تمایل بیشتری به نشان دادن اسیدیته کمتر و برجسته کردن طعم‌های پیچیده قهوه دارد. این ویژگی باعث می‌شود انتخاب مناسبی برای قهوه‌های تک خواستگاه و تخصصی باشند چون اجازه می‌دهد آسان‌تر طعم‌ها و عطرهای قهوه درک شود.
در روش اول بسته‌های آماده قهوه دمی را داخل فنجان گذاشته و پس از ثابت کردن فیلتر در لیوان یا فنجان، آب‌جوش را آرام آرام و در طی چند مرحله بر روی آن میریزیم.
عبور آهسته آب‌جوش از بین دانه‌های قهوه، سبب دم کشیدن قهوه و استخراج طعم خاص آن می‌شود .
در روش دوم فیلتر را در لیوان یا فنجان گذاشته، مقدار کافی قهوه آسیاب شده را در آن ریخته و سپس همانند روش اول آرام آرام آب‌جوش را در دو یا سه مرحله روی آن میریزیم.

قهوه دمی چکه‌ای

 

شیوه دم آوری قهوه با v60

ابزار و وسایل موردنیاز قهوه دمی چکه‌ای


فیلتر کاغذی، فلزی یا...
قهوه آسیاب شده
لیوان، ماگ یا فنجان
آب‌جوش

تفاوت قهوه اسپرسو با قهوه دمی چکه‌ای


  • تفاوت قهوه اسپرسو با قهوه دمی چکه‌ای در چند دلیل می‌باشد. اولین تفاوت در روش تهیه آن است. برای تهیه قهوه اسپرسو از فشار استفاده می‌شود و عنصر اصلی در تهیه قهوه، فشار است. اما در تهیه قهوه دمی چکه‌ای آب به آرامی از بین دانه‌های قهوه عبور می‌کند و عصاره‌گیری صورت می‌گیرد.
    - قهوه اسپرسو آسیاب ریزتری نسبت به قهوه دمی چکه‌ای دارد.
    - غلظت قهوه دمی چکه‌ای نسبت به قهوه اسپرسو کمتر است و به‌دلیل اسیدیته کمتر، طعم ملایم‌تری دارد.

  •  

مطالب مرتبط
راهنمای دم‌آوری قهوه

کنترل عصاره‌ی قهوه، بهترین و هم یکی از سخت‌ترین موارد در دم‌آوری قطره‌ای است. عناصر بسیاری باید در نظر گرفته شود، آن‌ها را به درستی ترکیب کرده و می‌توانید یک قهوه‌ی خوش‌مزه داشته باشید.

۱۳۹۹ دوشنبه ۹ تير 2250 بیشتر
موج سوم قهوه چیست و چه تفاوتی با اسپشیالتی دارد؟

موج سوم قهوه. در کافی‌شاپ‌ها و فضای مجازی بارها با این اصطلاح روبه‌رو می‌شویم؛ اما واقعا معنای آن چیست؟ تفاوت آن با قهوه‌ی اسپشیالتی و موج اول، دوم و چهارم در چیست؟

۱۳۹۹ يکشنبه ۸ تير 3528 بیشتر
تفاوت قهوه‌ی عربیکا و روبوستا

قهوه دوستان با هر سطح از تخصص، تا حدودی با اسامی «عربیکا» و «روبوستا» آشنا هستند که برای اشاره به دو گونه دانه‌ی قهوه که برای مقاصد تجاری کشت می‌شوند مورد استفاده قرار می‌گیرند.

۱۳۹۹ شنبه ۷ تير 3902 بیشتر
قهوه فول کافئین ۱۰۰٪ روبوستا تیره سبا
قهوه فول کافئین ۱۰۰٪ روبوستا تیره سبا 131,000 تومان
چطوری میتونم کمکتون کنم؟