دوره مجازی لاته آرت تخصصی

جلوگیری از ریزش مو با قهوه

۱۳۹۹ شنبه ۱۸ بهمن
382بازدید
تاریخ امروز: ۱۴۰۳ جمعه ۱۰ فروردين

پی بردن به این نکته که برخی از عادت‌های غذایی ما نقش مفیدی را در بدن و زندگیمان دارند بسیار جالب و شگفت‌انگیز است. یکی از این عادت‌ها نوشیدن انواع قهوه( اسپرسو، ترک و...) و کافئین می‌باشد.
مصرف روزانه کافئین و قهوه ما را سرحال‌تر می‌کند و چه بسا بعضی روزها به قهوه‌ی بیشتری برای کسب انرژی بیشتر نیاز داریم.
تاثیر قهوه بر روی موها نیز به اندازه‌ی تاثیر آن بر انرژی ما در طول روز است.


آیا قهوه برای مو مفید است؟

جواب این سوال مثبت است. قهوه نه تنها به رشته‌های مو آسیب نمی‌رساند، بلکه بیشتر موادمغذی و ویتامین‌های موردنیاز برای رشد خوب مو را نیز تامین می‌کند.

جلوگیری از ریزش مو با قهوه

 

9 خواص قهوه برای سلامتی بدن

دلایل مفید بودن قهوه برای جلوگیری از ریزش مو

قهوه در مراحل اولیه و از ریشه به رشد مو کمک می‌کند.
این‌کار از طریق هورمونی به‌نام DHT'' انجام می‌شود.
DHT می‌تواند به کمک ویتامین‌ها، پروتئین‌ها و موادمعدنی به رشد فولیکول‌های مو کمک و از ریزش آن‌ها جلوگیری کند. کافئین با این کار باعث می‌شود سلول‌های مو ATP"" بیشتری تولید کنند. ای تی پی واحد انرژی بدن است که موها را برای رشد ترغیب می‌کند و به شما کمک می‌کند تا موهایی رویایی داشته باشید.
کافئین سرعت رشد مو را افزایش می‌دهد بنابراین با هدف قرار دادن فولیکول مو با مواد متشکله‌‍ی خود، باعث رشد موها در زمان کمتری خواهد شد.
همچنین کافئین به افزایش گردش خون در پوست سر کمک می‌کند و باعث رشد فولیکول‌های مو می‌شود.
هنگام استفاده از محصولات شوینده یا تقویتی مو، با ماساژ دادن پوست سر خود باعث افزایش گردش خودن و در نتیجه تحریک فولیکول‌ها می‌شوید.
فولیکول‌های تحریک شده مو به دلیل دریافت موادمغذی و معدنی مناسب از بدن شما و به کمک ماساژ از طریق بهبود خون‌رسانی به پوست سر، باعث رشد سریعتر، سالم و قوی‌تر مو می‌شود و مسلما ریشه‌های مو محکم‌تر شده و از ریزش آن جلوگیری می‌کند.


آیا کافئین باعث از بین رفتن و ریزش مو می‌شود

مصرف کافئین به مقدار کافی و در حد تعادل خوب و مفید است، اما مصرف بیش از حد آن نتیجه‌ی عکس داده و برای رشد و ریزش مو ضرر خواهد داشت. مصرف بیش از حد کافئین با کاهش سرعت رشد مو می‌تواند بر چرخه رشد آن تأثیر منفی بگذارد.
علاوه بر این، مصرف بیش از حد ویتامین‌ها و آنتی‌اکسیدان‌ها می‌تواند باعث بروز مشکلاتی در سلامت ما گردد.
بنابرین مهمترین اصل در هر چیزی رعایت حد اعتدال می‌باشد.

 

نوشیدن قهوه بهتر است یا استفاده موضعی از قهوه و فراورده‌های آن


نوشیدن قهوه به مقدار زیاد جهت حصول نتیجه‌بهتر در زمان کمتر کار درست و نتیجه‌بخشی نیست.
مصرف بیش از حد کافئین زیاد می‌تواند مشکلات مختلفی ایجاد کند.
علاوه بر نوشیدن قهوه در صبحانه و یا هر تایمی در طول روز، شما می‌توانید برای دریافت نتیجه بهتر از محصولات موضعی کافئین نیز استفاده کنید.


محصولات موضعی حاوی کافئین

استفاده از محصولات موضعی می‌تواند موها را زنده کند، آن‌ها را پرپشت و حجیم کند، از ریزش موها جلوگیری کند و باعث تراکم موهای شما شود.

 

شامپوهای با غلظت بالای کافئین

شامپوهای حاوی کافئین فرموله شده با فرم ابتکاری اسید هیالورونیک مخلوط با اسیدهای آمینه و بیوتین است که به تحریک فولیکول‌های مو کمک می‌کند تا ظاهر کامل‌تری داشته و چگالی مو را بهبود بخشد.


ماسک پرپشت کننده مو و تقویت کننده پوست سر

با پوشاندن مو و پوست سر با ماسک موی سر و تقویت کننده‌های حاوی کافئین موهای خود را تقویت کنید. این روش درمان باعث آب‌رسانی مو و پوست سر با اسید هیالورونیک، بیوتین و روغن نارگیل می‌شود. افزودن کافئین باعث تقویت موها، افزایش ضخامت و پرپشت شدن آن می‌شود.

 

 

مطالب مرتبط
راهنمای دم‌آوری قهوه

کنترل عصاره‌ی قهوه، بهترین و هم یکی از سخت‌ترین موارد در دم‌آوری قطره‌ای است. عناصر بسیاری باید در نظر گرفته شود، آن‌ها را به درستی ترکیب کرده و می‌توانید یک قهوه‌ی خوش‌مزه داشته باشید.

۱۳۹۹ دوشنبه ۹ تير 2250 بیشتر
موج سوم قهوه چیست و چه تفاوتی با اسپشیالتی دارد؟

موج سوم قهوه. در کافی‌شاپ‌ها و فضای مجازی بارها با این اصطلاح روبه‌رو می‌شویم؛ اما واقعا معنای آن چیست؟ تفاوت آن با قهوه‌ی اسپشیالتی و موج اول، دوم و چهارم در چیست؟

۱۳۹۹ يکشنبه ۸ تير 3530 بیشتر
تفاوت قهوه‌ی عربیکا و روبوستا

قهوه دوستان با هر سطح از تخصص، تا حدودی با اسامی «عربیکا» و «روبوستا» آشنا هستند که برای اشاره به دو گونه دانه‌ی قهوه که برای مقاصد تجاری کشت می‌شوند مورد استفاده قرار می‌گیرند.

۱۳۹۹ شنبه ۷ تير 3902 بیشتر
قهوه فول کافئین ۱۰۰٪ روبوستا تیره سبا
قهوه فول کافئین ۱۰۰٪ روبوستا تیره سبا 131,000 تومان
چطوری میتونم کمکتون کنم؟