دوره مجازی لاته آرت تخصصی

خواص قهوه برای پوست و طرز تهیه ماسک قهوه

۱۴۰۰ سه شنبه ۹ شهريور
421بازدید
تاریخ امروز: ۱۴۰۳ جمعه ۳۱ فروردين

ممکن است برای افزایش انرژی و متابولیسم روزانه‌ی خود به فنجان قهوه‌ی صبح‌گاهی خود اتکا کنید. در حالی که قهوه بیش‌تر به عنوان نوشیدنی مورد استفاده قرار می‌گیرد، به عنوان دارویی جایگزین برای پوست شهرت دارد. این خواص به خاطر آنتی‌اکسیدان‌های آن است، که شامل فنول‌هایی است که به مبارزه با رادیکال‌های آزادی کمک می‌کند که می‌توانند منجر به آسیب پوست شود. در واقع، انجمن شیمی آمریکا دریافته است که قهوه، محبوب‌ترین منبع آنتی‌اکسیدان در ایالات متحده است؛ حتی بیش‌تر از سایر نوشیدنی‌های غنی از آنتی‌اکسیدان، مانند چای و شراب. در حالی که یک فنجان قهوه می‌تواند آنتی‌اکسیدان‌های داخلی را تامین کند، فواید ظاهری قهوه برای پوست در درجه‌ی اول به صورت موضعی به دست می‌آید. این شامل تهیه‌ی ماسک، اسکراب یا خمیر از تفاله‌ی قهوه‌ی تازه و استفاده مستقیم آن‌ها روی پوست است. به خواندن ادامه دهید تا بیش‌تر بدانید که چگونه قهوه می‌تواند به طور مستقیم برای پوست شما مفید باشد و این که آیا این دانه‌ها واقعا در سلامتی پوست موثر هستند؟

 

قهوه چگونه می‌تواند برای پوست مفید باشد


در ادامه، هشت مورد از مزایای ظاهری قهوه برای پوست، و هم‌چنین دستورالعمل‌های پیشنهادی برای استفاده از آن‌ها آورده شده است.

 

قهوه چگونه می‌تواند برای پوست مفید باشد

 

1. کاهش سلولیت

قهوه ممکن است به کاهش ظاهر سلولیت روی پوست کمک کند. تصور می‌شود که محتوای کافئین موجود در قهوه، با بازکردن رگ‌های خونی در زیر پوست و بهبود جریان کلی خون، کلیدی در کاهش سلولیت است. به نوبه‌ی خود، این امر ممکن است به کاهش ظاهر سلولیت کمک کند. تصور می‌شود این روش مراقبت از پوست، بهتر است از طریق اسکراب قهوه استفاده شود زیرا لایه‌برداری نیز می‌تواند پوست شما را صاف کرده و ظاهر یکنواختی ارائه دهد. برای اطلاع از نحوه‌ی تهیه‌ی اسکراب قهوه برای سلولیت، به خواندن ادامه دهید.
 

2. اثرات آرامش بخش

در حالی که قهوه به دلیل اثرات محرک خود در بدن مشهور است، ممکن است هنگام استفاده‌ی موضعی، اثرات متضادی ایجاد کند. این به لطف آنتی‌اکسیدان‌های موجود در قهوه است.
 

3. فواید ضد پیری

استفاده‌ی مستقیم از قهوه بر روی پوست ممکن است به کاهش لکه‌های آفتابی، قرمزی و خطوط ریز کمک کند. در واقع، در یک مطالعه رابطه‌ی مستقیمی بین نوشیدن قهوه و کاهش عوارض پیری پیدا شد.
 

4. ویتامین B-3 برای سرطان پوست

قهوه به دلیل تجزیه‌ی یک ترکیب کلیدی به نام تریگونلین، منبع غنی ویتامین B3 (نیاسین) است. با این حال، تریگونلین پس از برشته‌کاری دانه‌های قهوه به نیاسین تجزیه می‌شود. به گفته‌ی بنیاد سرطان پوست، نیاسین ممکن است در پیش‌گیری از سرطان‌های غیرملانومی پوست مفید باشد و احتمالاً می‌تواند از رشد تومورهای پوستی جلوگیری کند.
 

5. کاهش التهاب

اثرات ضد التهابی ممکن است به منبع کلروژنیک اسید (CGA) و همچنین ملانوئیدین موجود در قهوه نسبت داده شود. CGA هم‌چنین با کاهش هایپرپیگمانتاسیون مرتبط است که ممکن است با التهاب ارتباط داشته باشد.
 

6. درمان آکنه

در صورت وجود زخم یا عفونت‌های مکرر پوستی، استفاده‌ی منظم از قهوه می تواند به مبارزه با مشکلات ناشی از باکتری‌های مضر کمک کند. CGAهای موجود در قهوه دارای خواص ضد التهابی و ضد باکتریایی هستند. همراه با قابلیت لایه‌برداری طبیعی پودر قهوه، همه‌ی این مزایا می‌تواند به طور جمعی با آکنه مبارزه کنند.
 

7. حلقه‌های تیره

قهوه هم‌چنین ممکن است به درمان سیاهی‌های سرسخت زیر چشم کمک کند. دلیل آن این است که تصور می‌شود محتوای کافئین موجود در قهوه، به باز شدن رگ‌های خونی که ایجادکننده‌ی حلقه های تیره هستند، کمک می‌کند.
 
برای استفاده از قهوه برای برطرف کردن مشکل حلقه‌های دور چشم مراحل زیر را طی کنید:
 
  • نصف قاشق چای‌خوری پودر قهوه و روغن زیتون را با هم ترکیب کنید. چند قطره آب به آن اضافه کنید تا خمیر کوچکی در دست شما ایجاد شود.
  • به آرامی زیر چشم خود را بدون مالش بمالید.
  • مخلوط را به مدت پنج تا ده دقیقه روی پوست بگذارید.
  • ماسک را با آب بشویید یا ماسک را به آرامی با یک پارچه نرم پاک کنید. هرچقدر که لازم است این کار را تکرار کنید.

 

8. مراقبت‌های پس از آفتاب‌گیری

همان مزایای ضد پیری قهوه را می‌توان برای مراقبت‌های پس از آفتاب نیز استفاده کرد. نکته‌ی کلیدی در این‌جا این است که یک درمان تسکین دهنده انجام دهید که پوست آفتاب سوخته شما به آن نیاز دارد، نه ماسک یا اسکراب مانند سایر بیماری‌های پوستی.
 

برای تهیه یک درمان پوستی مبتنی بر قهوه برای آفتاب سوختگی:

  • یک فنجان قهوه‌ی تازه دم کنید. سپس، آن را با آب سرد رقیق کنید.
  • یک پارچه نرم یا حوله کاغذی مخصوص مطالعه را در آب قرار دهید و هر مقدار اضافی را با آن بکشید.
  • پارچه را به آرامی روی نواحی آسیب دیده‌ی پوست بمالید.
  • چندین بار در روز این کار را تکرار کنید تا قرمزی و تورم شروع به فروکش کند.

 

طرز تهیه ماسک صورت قهوه

روش‌های مختلفی برای تهیه‌ی ماسک صورت قهوه در خانه وجود دارد. بهترین راه، مخلوط کردن قهوه با یک ماده غیر کومدوژنیک است (به این معنی که منافذ پوست شما را نمی‌بندد). در اینجا یک دستورالعمل برای امتحان کردن وجود دارد:
 
  • به میزان مناسب و مساوی روغن زیتون و پودر قهوه را با هم مخلوط کنید.
  • به صورت دورانی روی صورت خود بمالید.
  • ماسک را بین 15 تا 60 دقیقه بگذارید.
  • شستشو با آب گرم. حداکثر سه بار در هفته تکرار کنید.

 

نتیجه‌ی نهایی

قهوه یک محصول چند منظوره است که به طور بالقوه می‌تواند مزایای مختلف مراقبت از پوست هم ارائه دهد. با این حال، اگر نتایج مطلوب را پس از چند هفته درمان مشاهده نکردید، با متخصص پوست خود مشورت کنید. مطمئن شوید که حداقل چند هفته قبل از اقدام به درمان دیگری، چه بر پایه قهوه باشد ، چه درمان پوستی جدیدی انجام دهید. جهت مشاوره خرید قهوه مناسب با ما تماس بگیرید.

 

منبع: HealthLine.com

 

 

مطالب مرتبط
راهنمای دم‌آوری قهوه

کنترل عصاره‌ی قهوه، بهترین و هم یکی از سخت‌ترین موارد در دم‌آوری قطره‌ای است. عناصر بسیاری باید در نظر گرفته شود، آن‌ها را به درستی ترکیب کرده و می‌توانید یک قهوه‌ی خوش‌مزه داشته باشید.

۱۳۹۹ دوشنبه ۹ تير 2281 بیشتر
موج سوم قهوه چیست و چه تفاوتی با اسپشیالتی دارد؟

موج سوم قهوه. در کافی‌شاپ‌ها و فضای مجازی بارها با این اصطلاح روبه‌رو می‌شویم؛ اما واقعا معنای آن چیست؟ تفاوت آن با قهوه‌ی اسپشیالتی و موج اول، دوم و چهارم در چیست؟

۱۳۹۹ يکشنبه ۸ تير 3634 بیشتر
تفاوت قهوه‌ی عربیکا و روبوستا

قهوه دوستان با هر سطح از تخصص، تا حدودی با اسامی «عربیکا» و «روبوستا» آشنا هستند که برای اشاره به دو گونه دانه‌ی قهوه که برای مقاصد تجاری کشت می‌شوند مورد استفاده قرار می‌گیرند.

۱۳۹۹ شنبه ۷ تير 3965 بیشتر
قهوه فول کافئین ۱۰۰٪ روبوستا تیره سبا
قهوه فول کافئین ۱۰۰٪ روبوستا تیره سبا 131,000 تومان
چطوری میتونم کمکتون کنم؟