دوره مجازی لاته آرت تخصصی

از تفاله قهوه چه استفاده هایی کنیم

۱۴۰۰ دوشنبه ۱۶ اسفند
865بازدید
تاریخ امروز: ۱۴۰۳ جمعه ۷ ارديبهشت

قهوه یک نوشیدنی محبوب است که سراسر جهان نوشیده می‌شود. معمولاً پس از دم‌آوری، پودرهای باقی‌مانده را دور می‌ریزیم، اما پس از خواندن این مقاله، ممکن است در این کار تجدید نظر کنید. تفاله‌ی قهوه کاربردهای عملی زیادی در خانه و باغچه دارد و حتی می‌تواند به تقویت روتین زیبایی شما کمک کند. اگر مقدار زیادی قهوه در خانه درست نمی‌کنید، بیشتر کافی‌شاپ‌ها تفاله‌ی قهوه فراوانی دارند که حاضرند آن‌ها را تقدیم کنند. در زیر برخی کاربردهای خلاقانه برای تفاله قهوه استفاده شده، آورده شده است.

 

کاربردهای تفاله قهوه

 

 

کاربردهای تفاله قهوه

 

باغچه را بارور می‌کند

بیشتر خاک‌ها مواد مغذی ضروری مورد نیاز برای رشد مطلوب گیاه را دارا نیستند. همچنین با رشد گیاهان، مواد مغذی از خاک جذب شده و در نهایت خالی می‌شود. بنابراین، بیشتر باغچه‌ها به کوددهی نیاز دارند تا اطمینان حاصل شود که گیاهان از مواد غذایی لازم برای بقا برخوردار هستند.

تفاله‌ی قهوه حاوی چندین ماده‌ی معدنی کلیدی (شامل نیتروژن، کلسیم، پتاسیم، آهن، فسفر، منیزیم و کروم) برای رشد گیاه است. هم‌چنین می‌تواند به جذب فلزات سنگینی که خاک را آلوده می‌کنند کمک کند.

علاوه بر این، تفاله‌ی قهوه به جذب کرم‌هایی که برای باغچه‌ی شما عالی هستند کمک می‌کند. برای استفاده از تفاله‌ی قهوه به عنوان کود، کافی است آن‌ها را روی خاک اطراف گیاهان خود بپاشید.

 

خلاصه

تفاله‌ی قهوه به دلیل دارا بودن چندین ماده مغذی کلیدی مورد نیاز برای رشد گیاه، یک کود عالی است. هم‌چنین می‌تواند به جذب کرم‌ها و کاهش غلظت فلزات سنگین در خاک کمک کنند.

 

قهوه چیست 

 

آن را برای بعد کمپوست کنید

اگر به کود نیاز فوری ندارید، می‌توانید تفاله قهوه خود را برای استفاده در آینده کمپوست کنید. کمپوست کردن یک فرآیند طبیعی است که اقلام ارگانیک مانند پس‌ماند مواد غذایی و بقایای حیاط را به ماده‌ای تیره و غنی به نام کمپوست یا هوموس تبدیل می‌کند.

کمپوست دادن به حیاط یا باغچه می‌تواند به خاک کمک کند تا مواد مغذی و آب بیشتری حفظ کند و در نتیجه سلامت گیاهان را بهبود بخشد. یک مطالعه نشان داد که کمپوست ساخته شده با تفاله قهوه و پس‌ماند آشپزخانه از نظر مواد مغذی غنی‌تر از کمپوست ساخته شده با پس‌ماند خالی است.

مطالعهی دیگری چهار دسته کمپوست حاوی 0، 10، 20 و 40 درصد تفاله قهوه را مقایسه کرد. دسته‌ی حاوی 40 درصد تفاله قهوه کم‌ترین انتشار گازهای گلخانه‌ای و بهترین کیفیت کمپوست را تولید کرد.

سایر موارد برای کمپوست شامل بریده‌های علف، برگ، پوست درخت، روزنامه‌ی خرد شده، قلم مو، گیاه، پوسته‌ی تخم‌مرغ، نان بیات و خرده‌های میوه و سبزیجات است. شما باید از کمپوست کردن پس‌ماند گوشت و ماهی، محصولات لبنی، گیاهان بیمار، چربی و روغن اجتناب کنید.

 

خلاصه

کمپوست دادن به باغچه می‌تواند به طور قابل توجهی سلامت گیاهان را بهبود بخشد. تفاله‌های قهوه می‌تواند به افزایش سطح مواد مغذی و کاهش انتشار گازهای گلخانه‌ای کمپوست شما کمک کند.

 

 دفع حشرات و آفات

برخی ترکیبات موجود در قهوه، مانند کافئین و دی‌ترپن‌ها، می‌توانند برای حشرات بسیار سمی باشند. به همین دلیل، می‌توانید از تفاله قهوه برای دفع حشرات استفاده کنید. تفاله قهوه در جلوگیری از پشه‌ها، مگس‌های میوه و سوسک‌ها موثر است و ممکن است به دور نگه داشتن سایر آفات نیز کمک کند.

برای استفاده از تفاله قهوه به عنوان دافع حشرات و آفات، کافی است کاسه‌هایی از تفاله را بچینید یا آن‌ها را در اطراف محل نشستن در فضای باز بپاشید. همچنین می‌توانید با پراکنده کردن تفاله‌های قهوه در اطراف گیاهانتان، آفات را از باغ خود دور نگه دارید چون به ایجاد مانعی کمک می‌کند که حلزون‌ها دوست ندارند روی آن بخزند.

 

خلاصه

تفاله قهوه حاوی ترکیباتی‌ست که برای بسیاری از حشرات سمی است. می توانید از تفاله قهوه خود برای دفع پشه، مگس میوه، سوسک و سایر آفات استفاده کنید.

 

 دفع کک

کک‌ها یک مشکل رایج در حیوانات خانگی هستند و درمان آن‌ها می‌تواند پرهزینه و وقت‌گیر باشد. چندین محصول از بین‌برنده‌ی کک در بازار وجود دارد، اما بسیاری از آن‌ها حاوی مواد شیمیایی قوی هستند و می‌توانند عوارض جانبی ناخواسته‌ای ایجاد کنند. خوشبختانه، به نظر می‌رسد کک‌ها قهوه دوست ندارند و ممکن است بخواهید تفاله قهوه را به عنوان یک درمان طبیعی در نظر بگیرید.

پس از شامپو کردن، به سادگی تفاله قهوه را در سراسر خز حیوان خانگی خود بمالید. سپس آن‌ها را بشویید و اجازه دهید حیوان طبق معمول خشک شود. برخی می گویند انجام این کار می‌تواند به صافی و درخشندگی خز آن‌ها بیفزاید، اما تحقیقات کافی برای حمایت از هر یک از این ادعاها وجود ندارد.

با این حال، تفاله قهوه ممکن است کم‌تر از یک محصول تجویزی موثر باشد، بنابراین اگر حیوان خانگی شما دارای کک است و این درمان موثر نیست، ممکن است بخواهید با دامپزشک تماس بگیرید تا در مورد گزینه‌های جایگزین صحبت کنید. همچنین تفاله قهوه فقط باید به صورت خارجی استفاده شود. در صورت مصرف داخلی می‌توانند برای سگ‌ها سمی باشد.

 

خلاصه

کک‌ها مانند سایر حشرات قهوه دوست ندارند. حمام کردن حیوان خانگی در تفاله قهوه‌ی استفاده شده ممکن است به جلوگیری از کک کمک کند.

 

خرید آنلاین قهوه از فروشگاه خوش کالا

فروشگاه آن‌لاین خوش‌کالا، بزرگ‌ترین بستر خرید صنعت خوراک و نوشیدنی کشور است که با تمرکز بر خرید قهوه، خوش کالا با گردآوری برندهای خوش‌ نام و با کیفیت، با بیش از ۲۰۰۰ مدل های مختلف قهوه، پاسخ‌گوی نیاز هر سلیقه‌ای است. شما به راحتی می‌توانید با مقایسه‌ی محصولات مختلف، خرید قهوه ترک، خرید قهوه فوری ، سفارش خود را ثبت نموده و در صورت نیاز از مشاوره‌ی تخصصی کارشناسان بهره‌مند شوید.

 

مطالب مرتبط
راهنمای دم‌آوری قهوه

کنترل عصاره‌ی قهوه، بهترین و هم یکی از سخت‌ترین موارد در دم‌آوری قطره‌ای است. عناصر بسیاری باید در نظر گرفته شود، آن‌ها را به درستی ترکیب کرده و می‌توانید یک قهوه‌ی خوش‌مزه داشته باشید.

۱۳۹۹ دوشنبه ۹ تير 2297 بیشتر
موج سوم قهوه چیست و چه تفاوتی با اسپشیالتی دارد؟

موج سوم قهوه. در کافی‌شاپ‌ها و فضای مجازی بارها با این اصطلاح روبه‌رو می‌شویم؛ اما واقعا معنای آن چیست؟ تفاوت آن با قهوه‌ی اسپشیالتی و موج اول، دوم و چهارم در چیست؟

۱۳۹۹ يکشنبه ۸ تير 3674 بیشتر
تفاوت قهوه‌ی عربیکا و روبوستا

قهوه دوستان با هر سطح از تخصص، تا حدودی با اسامی «عربیکا» و «روبوستا» آشنا هستند که برای اشاره به دو گونه دانه‌ی قهوه که برای مقاصد تجاری کشت می‌شوند مورد استفاده قرار می‌گیرند.

۱۳۹۹ شنبه ۷ تير 3999 بیشتر
قهوه فول کافئین ۱۰۰٪ روبوستا تیره سبا
قهوه فول کافئین ۱۰۰٪ روبوستا تیره سبا 131,000 تومان
چطوری میتونم کمکتون کنم؟