دوره مجازی لاته آرت تخصصی

قهوه سفید چیست؟

۱۴۰۱ يکشنبه ۱۴ فروردين
505بازدید
تاریخ امروز: ۱۴۰۳ شنبه ۱ ارديبهشت

به نظر می‌رسد هر هفته یک روش جدید برای نوشیدن قهوه پیدا می‌شود. شگفت‌انگیز است که نوآوری‌های جدیدی در خصوص این نوشیدنی که قرن‌ها وجود داشته رخ می‌دهد: یکی از این نوآوری‌ها «قهوه سفید» است. قهوه سفید چیست؟ شاید دیده باشید که آن را در کافی شاپ‌های هیپستر به عنوان جدیدترین مد بهداشتی یا بهترین راه برای رسیدن به اوج کافئین به بازار عرضه می‌شود. ادامه‌ی مطلب را بخوانید تا بدانید این نوشیدنی واقعاً چیست.

برای خرید قهوه اصل وارد سایت خوش کالا شوید و اطلاعات جداگانه قهوه ها را مطالعه نمایید. کافی است از محصولات ما دیدن فرمایید و قهوه‌ی مورد نظر خود را انتخاب نمایید.

 

قهوه سفید

 

قهوه سفید چیست؟

قهوه سفید شاید آخرین ترند باشد، اما در واقع سرچشمه‌ی آن تاریخچه‌ای طولانی دارد در خاورمیانه دارد. قهوه‌ی سفید ارتباطی به افزودن سفیدکننده‌هایی مانند شیر یا خامه ندارد و نباید با فلت وایت اشتباه گرفته شود. در عوض، به یک روست بسیار سبک اشاره دارد که از یمن سرچشمه می‌گیرد. آن‌قدر سبک که دانه‌ها ویژگی‌های قهوه‌های روست شده را به خود نمی‌گیرند. برای مقایسه، دانه‌های قهوه‌ی معمولی برای برشته‌کاری روشن رو به تیره در دمای حدود ۲۳۰ تا ۲۵۰ درجه‌ی سانتی‌گراد حرارت می‌بینند اما این قهوه‌ی به خصوص در حدود ۱۶۰ درجه‌ی سانتی‌گراد گرم می‌شود. در نتیجه، آن‌ها بسیار سفت هستند و باید برای پودر کردن‌شان از آسیاب‌های تجاری قدرتمند استفاده کرده. نوشیدنی این قهوه‌ها پس از دم‌آوری به رنگ بژ کم‌رنگ است.

 

طعم قهوه سفید چگونه است؟

  • طعم قهوه سفید اغلب به صورت آجیلی، با اسیدیتهی مشخص و تلخی بسیار کم توصیف می‌شود. این ویژگی‌ها از کوتاهی زمان برشته‌کاری به دست می‌آیند.
  • قندهای طبیعی دانه کاراملی نمی‌شوند، بنابراین طعم تلخی ندارند و اسیدهای آلی موجود در دانه تبخیر نمی‌شوند و طعم اسیدی روشن ایجاد می‌کنند.
  • به طور معمول، برشته‌کاری‌های سبک برای برجسته کردن ویژگی‌های ظریف قهوه تک خاستگاه استفاده می‌شود و این ویژگی با روست بسیار سبک بیشتر می‌شود.
  • انتخاب دانه تاثیر بسزایی در محصول نهایی خواهد داشت و این روش برشته‌کاری راهی عالی برای تجربه‌ی تفاوت‌های ظریف دانه‌های مناطق مختلف است.
  • به طور سنتی در یمن، جایی که منشا این نوشیدنی است، قهوه سفید با طعم‌دهنده‌ای با ادویه‌ای ترکیبی معروف به حوائج سرو می‌شد که امروزه در بسیاری از کافی‌شاپ‌ها رایج است.
  • حوائج اغلب از زیره، فلفل سیاه، زردچوبه و هل تشکیل شده، اما انواع مختلفی از آن وجود دارد. این مخلوط در کنار نت‌های آجیلی نوشیدنی، قهوه سفید را بسیار خوش‌مزه می‌کند.

 

آیا کافئین قهوه سفید از قهوه معمولی بیش تر است؟

بسیاری از فروشگاهی که این قهوه کم‌رنگ را عرضه می‌کنند، آن را با کافئین بسیار بیشتری که نسبت به قهوه‌های معمولی دارد عرضه می‌کنند. در حالی که محتوای کافئین با طولانی شدن زمان برشته‌کاری تنها مقدار کمی کاهش می‌یابد و حقایق علمی کمی برای کاهش قابل توجه آن وجود دارد.

 

تفاوت قهوه سفید با قهوه معمولی

قهوه سفید به دلیل دمای برشته‌کاری پایین به طور منظم به عنوان یک اکسیر سلامتی به بازار عرضه می‌شود. طرفداران ادعا می‌کنند که روست سبک منجر به مقدار بیشتری اسید کلروژنیک می‌شود، یک مولکول آنتی‌اکسیدانی که از بیماری‌های قلبی عروقی محافظت می‌کند و التهاب را کاهش می‌دهد. این مطمئنا درست است، اما نه در حدی که اگر واقعا از نوشیدنی لذت نمی‌برید، ارزش آن را داشته باشد که قهوه معمولی را تغییر دهید. اگر مستعد سوزش سر دل یا رفلاکس اسید هستید، افزودن لبنیات ممکن است گزینهی خوبی برای کاهش اسیدیته بالا ناشی از برشته‌کاری سبک باشد. مانند تمام قهوه‌ها، نحوه‌ی مصرف آن تا حد زیادی یک تصمیم شخصی است.

 

خرید قهوه از فروشگاه قهوه خوش کالا

بیش از ۲۰۰۰ محصول مختلف از معتبرترین برندهای قهوه‌ی داخلی در خوش‌کالا جمع‌آوری گردیده، تا پاسخ‌گوی ذائقه‌های مختلف شما عزیزان باشد. می‌توانید انواع مختلف قهوه‌ها را با یک‌دیگر مقایسه نمایید و بهترین قهوه مطابق با سلیقه‌تان را خریداری نمایید. هم‌چنین در صورت نیاز می‌توانید از مشاوره‌ی کارشناسان ما نیز بهره‌مند شوید.

 

شما میتوانید برای خرید قهوه ربوستا اصل وارد سایت خوش کالا شوید و اطلاعات جداگانه قهوه ها را مطالعه نمایید. خوش‌کالا با گردآوری مجموعه‌ای از بهترین برندهای ایرانی قهوه، پاسخ‌گوی هر سلیقه و نیاز متفاوتی است. 

 

سایر مطالب مرتبط به فروشگاه قهوه خوش کالا:

 

قهوه فرانسه چیست

آفوگاتو چیست 

 

 

مطالب مرتبط
راهنمای دم‌آوری قهوه

کنترل عصاره‌ی قهوه، بهترین و هم یکی از سخت‌ترین موارد در دم‌آوری قطره‌ای است. عناصر بسیاری باید در نظر گرفته شود، آن‌ها را به درستی ترکیب کرده و می‌توانید یک قهوه‌ی خوش‌مزه داشته باشید.

۱۳۹۹ دوشنبه ۹ تير 2287 بیشتر
موج سوم قهوه چیست و چه تفاوتی با اسپشیالتی دارد؟

موج سوم قهوه. در کافی‌شاپ‌ها و فضای مجازی بارها با این اصطلاح روبه‌رو می‌شویم؛ اما واقعا معنای آن چیست؟ تفاوت آن با قهوه‌ی اسپشیالتی و موج اول، دوم و چهارم در چیست؟

۱۳۹۹ يکشنبه ۸ تير 3637 بیشتر
تفاوت قهوه‌ی عربیکا و روبوستا

قهوه دوستان با هر سطح از تخصص، تا حدودی با اسامی «عربیکا» و «روبوستا» آشنا هستند که برای اشاره به دو گونه دانه‌ی قهوه که برای مقاصد تجاری کشت می‌شوند مورد استفاده قرار می‌گیرند.

۱۳۹۹ شنبه ۷ تير 3971 بیشتر
قهوه فول کافئین ۱۰۰٪ روبوستا تیره سبا
قهوه فول کافئین ۱۰۰٪ روبوستا تیره سبا 131,000 تومان
چطوری میتونم کمکتون کنم؟