دوره مجازی لاته آرت تخصصی

طرز تهیه قهوه تلخ

۱۳۹۹ سه شنبه ۱۱ آذر
914بازدید
تاریخ امروز: ۱۴۰۳ پنج شنبه ۳۰ فروردين

قهوه یک نوشیدنی خوشمزه و گرم میباشد که از گیاهی به نام گیاه قهوه تهیه می‌شود. این نوشیدنی تنوع بسیار زیادی دارد که هر کدام طرفداران خاص خودش را دارد، مثل: قهوه ترک، قهوه فوری و ... که هر کدام به روش جداگانه‌ای به دست می‌آیند.
خیلی افراد هستند که قهوه را به خاطر طعم تلخ آن می‌پسندند و ترجیح می‌دهند قهوه تلخ بخورند. قهوه تلخ نوعی قهوه دم کرده است که بدون شکر، شیر و دیگر مواد افزودنی مصرف می شود.

روش‌های مختلفی برای دم کردن قهوه وجود دارد و تفاوت آن‌ها در روش اضافه کردن آب به قهوه می‌باشد. ولی درکل به چهار دسته تقسیم می‌شود.

 

جوشاندن قهوه

یکی از قدیمی‌ترین روش‌های دم کردن قهوه، ریختن آب و قهوه به طور همزمان در قوری می‌باشد که در این روش اجازه می‌دهند ترکیب داخل قوری به آرامی جوش بیاید. برخی افراد به این ترکیب قند و یا هل هم اضافه می‌کنند.
قهوه ترک به این روش تهیه می‌شود. نوشیدنی غلیظی که روی آن کف دارد و پود قهوه هم در ته فنجان، ته نشین شده و تشکیل قهوه ترک را می‌دهد.

طرز تهیه قهوه تلخ

 

تحت فشار قراردادن قهوه

در این روش که مناسب قهوه اسپرسو می‌باشد، آب داغ با فشار زیادی از بین دانه‌های قهوه عبور کرده وبه این ترتیب عمل عصاره‌گیری انجام‌ می‌شود. برای تهیه قهوه اسپرسو از دستگاهی به نام موکاپات استفاده می‌شود که از سه بخش تشکیل شده است.
قسمت پایینی، مخزن آب می‌باشد، پس از آن که آب جوش آمد با فشار وارد قسمت میانی شده که محل ریختن پودر می‌باشد. در نهایت نوشیدنی قهوه در قسمت بالایی قوری جمع می‌شود.

 

کمک گرفتن از نیروی جاذبه

برای انجام این روش، باید پودر قهوه را داخل صافی قرار داد و آب جوش قطره قطره روی قهوه‌ها بچکد. در این روش با استفاده از نیروی جاذبه، آب از میان پودر قهوه عبور می‌کند و قهوه خوش طعمی را ایجاد می‌نماید. تهیه قهوه با دستگاه کمکس به این روش انجام می‌شود.

 

خیس کردن قهوه

در این روش از استوانه ای شیشه ای که دارای پیستون صافی داری‌ است، استفاده می‌کنند. قهوه و آب جوش چند دقیقه در استوانه با هم مخلوط می‌شوند. در این هنگام نوشیدنی قهوه در قسمت بالایی آماده ریختن است.

کارشناس تولیدمحتوا
مطالب مرتبط
راهنمای دم‌آوری قهوه

کنترل عصاره‌ی قهوه، بهترین و هم یکی از سخت‌ترین موارد در دم‌آوری قطره‌ای است. عناصر بسیاری باید در نظر گرفته شود، آن‌ها را به درستی ترکیب کرده و می‌توانید یک قهوه‌ی خوش‌مزه داشته باشید.

۱۳۹۹ دوشنبه ۹ تير 2281 بیشتر
موج سوم قهوه چیست و چه تفاوتی با اسپشیالتی دارد؟

موج سوم قهوه. در کافی‌شاپ‌ها و فضای مجازی بارها با این اصطلاح روبه‌رو می‌شویم؛ اما واقعا معنای آن چیست؟ تفاوت آن با قهوه‌ی اسپشیالتی و موج اول، دوم و چهارم در چیست؟

۱۳۹۹ يکشنبه ۸ تير 3628 بیشتر
تفاوت قهوه‌ی عربیکا و روبوستا

قهوه دوستان با هر سطح از تخصص، تا حدودی با اسامی «عربیکا» و «روبوستا» آشنا هستند که برای اشاره به دو گونه دانه‌ی قهوه که برای مقاصد تجاری کشت می‌شوند مورد استفاده قرار می‌گیرند.

۱۳۹۹ شنبه ۷ تير 3963 بیشتر
قهوه فول کافئین ۱۰۰٪ روبوستا تیره سبا
قهوه فول کافئین ۱۰۰٪ روبوستا تیره سبا 131,000 تومان
چطوری میتونم کمکتون کنم؟