دوره مجازی لاته آرت تخصصی

کمکس چیست؟| طرز تهیه قهوه دمی با کمکس

۱۳۹۹ يکشنبه ۲۳ شهريور
4295بازدید
تاریخ امروز: ۱۴۰۳ شنبه ۸ ارديبهشت

قهوه‌ ساز کمکس در دسته قهوه سازهای دستی قرار میگیرد و قهوه تهیه شده با این دستگاه، دارای طعمی فوق العاده میباشد. کار با این دستگاه راحت بوده و نیاز به تخصص خاصی نمیباشد. قهوه ساز کمکس یکی از محبوب ترین قهوه سازهای نسل سوم، برای طرفداران قهوه‌های دمی میباشد. این دستگاه توسط آقای پیتر شلمبوم شیمیدان آلمانی در سال 1941 ابداع شد و سالها بعد در دسترس عموم افراد قرار گرفت و توانست محبوبیت زیادی را به دست آورد.از ویژگی های قهوه ساز کمکس این است که به علت استفاده از فیلترهای کاغذی، روغن قهوه تا حدی گرفته میشود و قهوه تهیه شده دارای روغن کم و اندکی رقیق میباشد.

 

برای خرید قهوه ساز خانگی اصل وارد سایت خوش کالا شوید و اطلاعات جداگانه قهوه ساز را مطالعه نمایید. کافی است از محصولات ما دیدن فرمایید و قهوه ساز مورد نظر خود را انتخاب نمایید.

 

کمکس

 

ساختار قهوه ساز کمکس

کمکس ظاهری شبیه ساعت شنی دارد و از قطعات ساده‌‌ای تشکیل شده است:

  1.  مخزن زیرین برای ریختن عصاره قهوه
  2.  مخزن بالایی برای قرار دادن فیلتر کمکس و ریختن قهوه ی آسیاب شده در داخل آن
  3.  قسمت باریکی که مخزن زیرین را به مخزن بالایی متصل کرده است. همچنین به علت داشتن کمربندی چرمی به عنوان دستگیره کمکس نیز عمل می کند.

 

طرز تهیه قهوه با کمکس

  1.  ابتدا فیلتر را بر روی مخزن بالایی قرار دهید.
  2. مقداری آب جوش برروی فیلتر ریخته تا هم دستگاه کمی گرم شود و هم سطح فیلتر تمیز شود. بعد از این کار، آب دستگاه کمکس را تخلیه نمایید.
  3.  به ازای هر ۱۵۰ میلی لیتر یا یک لیوان کوچک آب، یک قاشق سوپ خوری پودر قهوه درون فیلتر بریزید. میزان پودر قهوه برای هر نفر می تواند از ۱۴ گرم تا ۲۵ گرم متفاوت باشد.
  4.  اندکی آب با دمای 90 الی 93 درجه را روی قهوه ریخته و کمی صبر میکنیم تا پودر قهوه کمی خیس بخورد. سپس باقی آب را به آرامی و به حالت دورانی اضافه کنید. مراقب باشید که آب از سطح دستگاه بیرون نریزد و سرریز نشود. بعد از چند دقیقه که عصاره قهوه به مخزن زیرین ریخته شد، فیلتر را برداشته و قهوه خود را نوش جان نمائید.

 

 

روش کار با دستگاه کمکس

 

لوازم جانبی کمکس

برای دم کردن قهوه با کمکس، فیلتر کاغذی و آسیاب قهوه مورد‌نیاز است ولی داشتن برخی از وسایل مانند کتری و ترازو کمک کننده است.

 

نکات مهم برای کار با دستگاه کمکس:

 

برای کار با دستگاه کمکس، نوع قهوه مصرفی مثل قهوه ترک یا قهوه اسپرسو و... اهمیت ندارد؛ بلکه میزان آسیاب شدن قهوه مهم است.

  • علاوه بر فیلترهای کاغذی، از فیلتر فلزی نیز میتوان استفاده کرد ولی با فیلترهای کاغذی، نتیجه بهتری حاصل میشود.
  •  میزان آب مصرفی در مزه قهوه تاثیر زیادی دارد و برای هر قاشق سوپ خوری پودر قهوه آسیاب شده، یک لیوان کوچک آب مناسب است.
  •  اگر از فیلتر کاغذی استفاده میکنید، باید هربار فیلتر جداگانه ای به کار گیرید.

 

شما میتوانید برای خرید موکاپات، خرید قهوه ساز کپسولی و...  وارد سایت خوش کالا شوید و اطلاعات جداگانه قهوه ساز را مطالعه نمایید. خوش‌کالا با گردآوری مجموعه‌ای از بهترین برندهای ایرانی قهوه ساز، پاسخ‌گوی هر سلیقه و نیاز متفاوتی است. 

 

سایر مطالب مرتبط به فروشگاه قهوه خوش کالا :

 

طرز تهیه قهوه فرانسه با دستگاه دلونگی

طرز تهیه قهوه فرانسه با فرنچ پرس

طرز تهیه قهوه با دستگاه قهوه ساز خانگی

رسوب ‌زدایی اسپرسو ساز دلونگی

 

کارشناس تولید‌محتوا
مطالب مرتبط
راهنمای دم‌آوری قهوه

کنترل عصاره‌ی قهوه، بهترین و هم یکی از سخت‌ترین موارد در دم‌آوری قطره‌ای است. عناصر بسیاری باید در نظر گرفته شود، آن‌ها را به درستی ترکیب کرده و می‌توانید یک قهوه‌ی خوش‌مزه داشته باشید.

۱۳۹۹ دوشنبه ۹ تير 2297 بیشتر
موج سوم قهوه چیست و چه تفاوتی با اسپشیالتی دارد؟

موج سوم قهوه. در کافی‌شاپ‌ها و فضای مجازی بارها با این اصطلاح روبه‌رو می‌شویم؛ اما واقعا معنای آن چیست؟ تفاوت آن با قهوه‌ی اسپشیالتی و موج اول، دوم و چهارم در چیست؟

۱۳۹۹ يکشنبه ۸ تير 3679 بیشتر
تفاوت قهوه‌ی عربیکا و روبوستا

قهوه دوستان با هر سطح از تخصص، تا حدودی با اسامی «عربیکا» و «روبوستا» آشنا هستند که برای اشاره به دو گونه دانه‌ی قهوه که برای مقاصد تجاری کشت می‌شوند مورد استفاده قرار می‌گیرند.

۱۳۹۹ شنبه ۷ تير 4002 بیشتر
قهوه فول کافئین ۱۰۰٪ روبوستا تیره سبا
قهوه فول کافئین ۱۰۰٪ روبوستا تیره سبا 131,000 تومان
چطوری میتونم کمکتون کنم؟