دوره مجازی لاته آرت تخصصی

تفاله قهوه برای گلدان

۱۳۹۹ چهارشنبه ۲۶ آذر
1210بازدید
تاریخ امروز: ۱۴۰۳ جمعه ۳۱ فروردين

بر اساس تحقیقات دانشگاه ایالتی اورگان تفاله‌ انواع قهوه یک افزودنی فوق العاده برای باغچه به عنوان کود هستند. کمک به بازیافت این پسماند ارگانیک و طبیعی به محیط زیست کمک شایانی خواهد کرد.

 تفاله‌‎ها اسیدی نیستند. و هنگام دم کردن آن اسیدیته قهوه با آب خنثی می‌شود، در نتیجه خود دانه‌ها اسیدی هستند. پی اچ تفاله‌های قهوه تقریبا خنثی است ( بین ۶٫۵ تا ۶٫۸)

 تفاله‌های قهوه منبع نیتروژن فوق العاده‌ای برای کوددهی هستند، نسبت کربن به نیتروژن(C/N Ratio) در آنها ۲۰ به یک است.

 پاشیدن قهوه به روی خاک سبب افزایش جوانه‌زنی برخی گیاهان می‌شود در حالی که در برخی دیگر مانع از جوانه زنی می‌شود. سبزیجاتی مانند اسفناج، گوجه فرنگی و ذرت، گل رز، کاملیا، خرزه و آزالیا از جمله گیاهان مناسب برای قهوه پاشی می‌باشند.

 شواهد بیان میکنند که تفاله‌های قهوه دافع حلزون‌ها از باغ است.

 

کاربردهای جالب تفاله قهوه

کمپوست کردن، خلاصی از بوی دست‌ها، دفع مورچه‌های خانگی، درست کردن صابون، از بین بردن بوی یخچال، دور نگه داشتن گربه‌ها، تغذیه کرم‌های در باغچه، حاصل‌خیزی گیاهان، لایه برداری تفاله قهوه، پاک‌سازی سینک استیل با تفاله قهوه، تمیز کردن شومینه با تفاله قهوه

 

 

تفاله قهوه برای گلدان

 

گیاه قهوه چیست؟ 

 

نحوه استفاده از تفاله قهوه برای گیاهان

1. بعد از خرید قهوه، قهوه را طبق معمول همیشه که استفاده می‌کنید دم کرده و در ابتدا موادی که می‌خواهید در آن میکس کنید را مشخص کنید چرا که در پایان میزان آبی که نیاز دارید از این طریق مشخص خواهد شد .

2. تنها از قهوه‌ی معمولی دم کرده استفاده کنید. مواد افزودنی مانند شکر، خامه، شیر و یا… را به آن اضافه نکنید .

3. قهوه را به صورت رقیق استفاده کنید. برای داشتن یک مخلوط استاندارد باید آب حدود 1/2 فنجان ( 120 میلی لیتر ) بیشتر از مقدار قهوه باشد. برای مثال اگر شما 1 فنجان 240 میلی لیتری قهوه دارید باید آن را با 1و1/2 فنجان آب 350 میلی لیتر ترکیب کنید .

4. قهوه را در اسپری خود و یا آب پاش بریزید .

5. گیاه‌تان را با این محلول اسپری کرده و یا کامل آبیاری کنید . یک‌ روز در هفته را برای این کار انتخاب کنید و به دلیل اسیدی بودن قهوه بهتر است مقدار کمی را در آب اصلی گیاهان اضافه کنید .

6. بهتر است در ابتدا از مقدار کمی برای گیاهتان استفاده کنید و بعد از یک هفته واکنش گیاه تان را مشاهده کنید و اگر واکنش بدی مشاهده نکردید مقدار محلول را بیشتر کنید .

برای خرید آنلاین قهوه و باکیفیت می‌توانید از طریق فروشگاه خوش کالا اقدام نمایید.

 

کارشناس تولید محتوا
مطالب مرتبط
راهنمای دم‌آوری قهوه

کنترل عصاره‌ی قهوه، بهترین و هم یکی از سخت‌ترین موارد در دم‌آوری قطره‌ای است. عناصر بسیاری باید در نظر گرفته شود، آن‌ها را به درستی ترکیب کرده و می‌توانید یک قهوه‌ی خوش‌مزه داشته باشید.

۱۳۹۹ دوشنبه ۹ تير 2281 بیشتر
موج سوم قهوه چیست و چه تفاوتی با اسپشیالتی دارد؟

موج سوم قهوه. در کافی‌شاپ‌ها و فضای مجازی بارها با این اصطلاح روبه‌رو می‌شویم؛ اما واقعا معنای آن چیست؟ تفاوت آن با قهوه‌ی اسپشیالتی و موج اول، دوم و چهارم در چیست؟

۱۳۹۹ يکشنبه ۸ تير 3634 بیشتر
تفاوت قهوه‌ی عربیکا و روبوستا

قهوه دوستان با هر سطح از تخصص، تا حدودی با اسامی «عربیکا» و «روبوستا» آشنا هستند که برای اشاره به دو گونه دانه‌ی قهوه که برای مقاصد تجاری کشت می‌شوند مورد استفاده قرار می‌گیرند.

۱۳۹۹ شنبه ۷ تير 3965 بیشتر
قهوه فول کافئین ۱۰۰٪ روبوستا تیره سبا
قهوه فول کافئین ۱۰۰٪ روبوستا تیره سبا 131,000 تومان
چطوری میتونم کمکتون کنم؟