دوره مجازی لاته آرت تخصصی

مصلح قهوه چیست

۱۳۹۹ چهارشنبه ۳ دي
22282بازدید
تاریخ امروز: ۱۴۰۳ جمعه ۱۰ فروردين

مصلح قهوه

 لازم به ذکر است که بدانید قهوه در طب سنتی "بن" نام دارد و جالب‌تر از همه این‌که این نوشیدنی پرطرفدار هم مثل غذاها و میوه‌ها از دیدگاه طب سنتی دارای مصلح است و بهتر است برای کاهش عوارض قهوه آن را با مصلحاتش مصرف کنید. این روزها خیلی از ما پس از خرید قهوه روزمان را با نوشیدن یک قهوه تلخ یا شیرین شروع می‌کنیم و حتی اواسط روز برای رفع خستگی به یک فنجان قهوه پناه می‌بریم.

 

بهترین مصلح قهوه در طب سنتی

طبع قهوه، سرد و خشک است؛ بنابراین قهوه طبع را ملین و رطوبت را خشک می‌کند و بهترین مصلح قهوه در طب سنتی، زعفران است.

زعفران طبع سرد قهوه را متعادل می‌سازد و می‌توانید در زمان دم‌آوری، مقداری زعفران به همراه نبات به آن اضافه کنید. البته در برخی منابع افزودن زنجبیل، دارچین، هل و گلاب نیز به عنوان مصلح قهوه توصیه شده است.

همان‌طور که خرید قهوه با کیفیت اهمیت زیادی دارد، اطلاع داشتن از مصلح قهوه هم به همان میزان مهم است تا در مواقع لزوم بتوان از آن‌ها استفاده کرد.

 

مصلح قهوه چیست

 

برای خرید قهوه فرانسه در فروشگاه قهوه خوش کالا به راحتی می‌توانید با مقایسه‌ی محصولات مختلف، سفارش خود را ثبت نموده و در صورت نیاز از مشاوره‌ی تخصصی کارشناسان بهره‌مند شوید.

 

معرفی انواع مصلح قهوه

 

مصلح قهوه اسپرسو

قهوه اسپرسو یک شیوه‌ی دم‌آوری قهوه‌ی بسیار محبوب است. بیش‌تر علاقه‌مندان به قهوه اگر اسپرسوساز نداشته باشند، حتما یک دستگاه موکاپات در خانه دارند تا از نوشیدنی مورد علاقه‌ی خود لذت ببرند. مانند انواع قهوه، می‌توان از زعفران، زنجبیل، دارچین و ... به عنوان مصلح قهوه اسپرسو استفافده کرد.

 

مصلح قهوه ترک

قهوه ترک یکی دیگر از محبوب‌ترین و هم‌چینین از قدیمی‌ترین روش‌های دم‌آوری قهوه است. در این شیوه، قهوه بدون استفاده از فیلتر در ظرف مخصوصی به نام جذوه یا ایبریک، برای مدتی روی حرارت دم‌آوری می‌شود. به عنوان مصلح، می‌توانید گلاب، پودر دارچین یا هل و ... را به پودر قهوه اضافه کنید.

 

مصلح نسکافه

نسکافه یک برند قهوه فوری است که طرف‌داران زیادی دارد. بسیاری از افراد که ابزار یا زمان کافی دم‌آوری قهوه را ندارند، استفاده از قهوه فوری را انتخاب می‌کنند. نسکافه و دیگر انواع قهوه فوری که در مدل‌های گوناگون قابل خریداری است، تنها با افزودن آب یا شیر گرم قابل استفاده است که مانند قهوه ترک می‌تواند مصلح مورد نظر خود را به آن اضافه کنید.

 

بیشتر بدانید:

سیروپ

 

زهرا ماهینی
مطالب مرتبط
راهنمای دم‌آوری قهوه

کنترل عصاره‌ی قهوه، بهترین و هم یکی از سخت‌ترین موارد در دم‌آوری قطره‌ای است. عناصر بسیاری باید در نظر گرفته شود، آن‌ها را به درستی ترکیب کرده و می‌توانید یک قهوه‌ی خوش‌مزه داشته باشید.

۱۳۹۹ دوشنبه ۹ تير 2248 بیشتر
موج سوم قهوه چیست و چه تفاوتی با اسپشیالتی دارد؟

موج سوم قهوه. در کافی‌شاپ‌ها و فضای مجازی بارها با این اصطلاح روبه‌رو می‌شویم؛ اما واقعا معنای آن چیست؟ تفاوت آن با قهوه‌ی اسپشیالتی و موج اول، دوم و چهارم در چیست؟

۱۳۹۹ يکشنبه ۸ تير 3528 بیشتر
تفاوت قهوه‌ی عربیکا و روبوستا

قهوه دوستان با هر سطح از تخصص، تا حدودی با اسامی «عربیکا» و «روبوستا» آشنا هستند که برای اشاره به دو گونه دانه‌ی قهوه که برای مقاصد تجاری کشت می‌شوند مورد استفاده قرار می‌گیرند.

۱۳۹۹ شنبه ۷ تير 3902 بیشتر
قهوه‌ی کولی ویتنام تام کینز
قهوه‌ی کولی ویتنام تام کینز 396,880 تومان
چطوری میتونم کمکتون کنم؟