دوره مجازی لاته آرت تخصصی

قهوه برای سرماخوردگی

۱۳۹۹ دوشنبه ۶ بهمن
2246بازدید
تاریخ امروز: ۱۴۰۳ شنبه ۱ ارديبهشت

 قهوه سرشار از آنتی‌اکسیدان است که به درمان التهاباتی مثل گلو درد و عفونت سینوس‌ها در زمان ابتلا به بیماری‌های مثل سرماخوردگی و آنفولانزا کمک می‌کند. در این میان به نظر می‌رسد نوشیدن روزانه یک یا دو فنجان از  قهوه در زمان ابتلا به بیماری‌های ویروسی بسیار موثر باشد. نتایج یک تحقیق انجام شده در دانشگاه بریستول نشان می‌دهد که کافئین موجود در قهوه کسلی و بی‌حالی که یکی از علائم بیماری سرماخوردگی و آنفولانزا فصلی و جدید است را کاهش می‌دهد. افرادی که به سرماخوردگی و آنفولانزا مبتلا شده بودند می‌گویند که بعد از نوشیدن قهوه سطح هوشیاری و عملکرد آن‌ها مثل زمانی که بیمار نبودند افزایش پیدا کرده است و این مسئله به خاطر تقویت و بازیابی سیستم ایمنی بدن است.

پس تا اینجا متوجه شدیم که قهوه ممکن هست هم مضر باشد هم مفید.

اگر بخواهیم جنبه منفی قهوه را نگاه کنیم متوجه می‌شویم که ترکیباتی مثل قهوه، چای، نسکافه و کافی میکس همگی دارای کافئین هستند و متأسفانه همه ترکیبات کافئین دار باعث کاهش آب بدن می‌شوند. همانطور که می‌دانید کلیدی‌ترین پاسخ برای رفع سرماخوردگی، مصرف مایعات و مایعات فراوان است.

 

یک جنبه منفی دیگر تاثیر قهوه بر سرماخوردگی، پراندن خواب از سر بیمار است. کافئین باعث ایجاد اختلال در خواب می‌شود. همانطور که می‌دانید یکی دیگر از مهم ترین عوامل موثر در بهبود سرماخوردگی، استراحت و خواب کافی است. سیستم ایمنی بهترین عملکرد خود را در حالتی دارد که فرد بیمار خواب کافی داشته باشد؛ بنابراین در اینجا قهوه برای سرماخوردگی یک انتخاب ریسکی است.

اما همیشه اثرات قهوه در دوران سرماخوردگی منفی نیست. قهوه می‌تواند نکات مثبتی نیز داشته باشد که باعث شود شما حس بهتری داشته باشید. قهوه منبعی سرشار از برخی آنتی‌اکسیدان‌های پلی فنولیک است که در مقابله با بیماری‌ها نقش مهمی ایفا می‌کنند.

 

قهوه برای سرماخوردگی

 

تحقیقات نشان می‌دهد که فعالیت آنتی‌اکسیدان‌های قهوه، مخصوصا فرولیک و کافئین اسید، اثر ضد التهابی، ضد باکتریایی و ضدویروسی دارد. این می‌تواند به بدن برای بهبود کمک کند. به علاوه، پلی فنول موجود در قهوه می‌تواند به کاهش التهاب کمک کند.

 

در دوران سرماخوردگی می‌توان نسبت نسبت به تهیه قهوه دمی که طرز تهیه آسان‌تر است، اقدام کرد.

اما بزرگ‌ترین تاثیر قهوه بر سرماخوردگی تنظیم انرژی است. مصرف قهوه می‌تواند به کاهش بی‌حالی عمومی که در سرماخوردگی به وجود می آید کمک کند. در یک مطالعه، به 46 نفر بیمار قهوه بدون کافئین، قهوه با کافئین، یا آبمیوه دادند. آن دسته از شرکت‌کنندگان که قهوه حاوی کافئین در اختیارشان قرارگرفته بود، افزایش بازدهی و آگاهی را نشان دادند. کافئین قهوه می‌تواند باعث از بین رفتن حس کسالت شود و خلق را تنظیم نماید.

 

بیشتر بدانید:

سیروپ

زهرا ماهینی
مطالب مرتبط
راهنمای دم‌آوری قهوه

کنترل عصاره‌ی قهوه، بهترین و هم یکی از سخت‌ترین موارد در دم‌آوری قطره‌ای است. عناصر بسیاری باید در نظر گرفته شود، آن‌ها را به درستی ترکیب کرده و می‌توانید یک قهوه‌ی خوش‌مزه داشته باشید.

۱۳۹۹ دوشنبه ۹ تير 2287 بیشتر
موج سوم قهوه چیست و چه تفاوتی با اسپشیالتی دارد؟

موج سوم قهوه. در کافی‌شاپ‌ها و فضای مجازی بارها با این اصطلاح روبه‌رو می‌شویم؛ اما واقعا معنای آن چیست؟ تفاوت آن با قهوه‌ی اسپشیالتی و موج اول، دوم و چهارم در چیست؟

۱۳۹۹ يکشنبه ۸ تير 3639 بیشتر
تفاوت قهوه‌ی عربیکا و روبوستا

قهوه دوستان با هر سطح از تخصص، تا حدودی با اسامی «عربیکا» و «روبوستا» آشنا هستند که برای اشاره به دو گونه دانه‌ی قهوه که برای مقاصد تجاری کشت می‌شوند مورد استفاده قرار می‌گیرند.

۱۳۹۹ شنبه ۷ تير 3971 بیشتر
قهوه سفید تام کینز
قهوه سفید تام کینز 678,000 تومان
چطوری میتونم کمکتون کنم؟