دوره مجازی لاته آرت تخصصی

سیروپ چیست

۱۳۹۹ دوشنبه ۸ دي
3020بازدید
تاریخ امروز: ۱۴۰۲ سه شنبه ۲۹ اسفند

سیروپ قهوه چیست

سیروپ به مایعی گفته می‌شود که در اثر جوشاندن شکر زیاد در آب به دست می‌آید، چسبناک و غلیظ می‌باشد. به نوعی سیروپ، همان شربت یا شهد می‌باشد. برای خرید سیروپ وارد سایت خوش کالا شوید و اطلاعات جداگانه سیروپ ها را مطالعه نمایید. سیروپ مورد نظر خود را انتخاب نمایید.

 

سیروپ قهوه

انواع سیروپ :

سیروپ‌ها از نظر غلظت و ویسکوزیته به چهار دسته‌ی اصلی تقسیم می‌شوند که می‌شوند که هرکدام در جای مناسب خود استفاده می‌شوند. دو نوع سیروپ داریم سیروپ ساده و سیروپ طعم دار که هرکدام دارای ویژگی خاص خودشان هستند.

 

سیروپ ساده

سیروپی تهیه شده از آب و شکر که توسط آشپزها برای شیرین کردن برخی نوشیدنی و دسر‌ها استفاده می‌شود. ریختن شکر درون آب داغ و هم زدن آن تا زمانی که همه‌ی شکر در آب حل شود و سپس اجازه داده می‌شود تا آن خنک و سرد شود. نسبت آب به شکر در برخی مکان‌ها از یک به یک و یک به دو بنابر وزن و حجم شکر متغیر است. معمولا سیروپ‌ها برای شیرین نمودن نوشیدنی‌ها استفاده می‌شوند و از آنجایی که به راحتی درون مایعات حل می‌شود به عنوان سس غذا نیز کاربرد دارد.

 

سیروپ‌های رقیق

این سیروپ‌ها معمولا برای تزئین مزه‌دار کردن انواع شیرینی‌جات مورد استفاده قرار می‌گیرند و نسبت آب به شکر آن‌ها ۳ به ۱ است.

 

سیروپ با غلظت متوسط

این سیروپ‌ها در تهیه‌ی نوشیدنی‌هایی مانند انواع چای سرد مورد استفاده قرار می‌گیرند و نسبت آب به شکر آن‌ها ۲ به ۱ است.

 

سیروب با غلظت متوسط رو به بالا

این سیروپ‌ها معمولا به طور مستقیم با آب ترکیب می‌شوند و در تهیه‌ی انواع شربت‌های پرطرف‌دار کاربرد دارند و نسبت آب به شکر آن‌ها ۱ به ۱ است.

 

سیروپ غلیظ

پس از سیروپ‌هایی با غلظت متوسط رو بالا، شاید سیروپ‌های غلیظ پرمصرف‌ترین باشند. این نوع سیروپ هیچ‌وقت به صورت ترکیب تنها با آب مورد استفاده قرار نمی‌گیرند و در تهیه‌ی انواع نوشیدنی‌های سرد و گرم مانند کاکتیل‌ها و ماکتیل‌ها و نوشیدنی‌های مبتنی بر قهوه کاربرد دارند. نسبت آب به شکر در این سیروپ‌ها ۱ به ۲ است.

 

سیروپ غلیظ

 

سیروپ مونین چیست؟

مونین یک شرکت خانوادگی فرانسوی است که بیش از یک قرن پیش، در سال ۱۹۱۲ بنیان‌گذاری شد و امروزه یکی از بهترین تولیدکننده‌های انواع مختلف طعم‌دهنده‌ها مانند سیروپ، سس و پوره‌ی میوه که در بیش از ۱۵۰ کشور جهان فعالیت می‌کند. محصولات مونین از سطح کیفی بسیار بالایی برخودار بوده و انتخاب باریستاها و بارتندرهای سخت‌گیر است.

 

سیروپ فو چیست؟

فو یک برند ترکیه‌ای تولیدکننده‌ی مواد طعم‌دهنده است که از سال ۱۹۸۸ در این عرصه فعالیت می‌کند. محصولات این فو در بیش از ۶۰ کشور جهان در قنادی‌های تراز اول و هتل‌های ۵ ستاره در حال استفاده است.

 

کاربرد سیروپ چیست؟

سیروپ‌ها از نظر مزه به دو دسته‌ی ساده و طعم‌دار تقسیم می‌شوند، به عنوان جایزگین شکر مورد استفاده قرار می‌گیرند. سیروپ‌های طعم‌دار که به کمک طعم‌دهنده‌های طبیعی یا مصنوعی مزه‌دار شده‌اند را می‌توان با آب‌گازدار، قهوه، پنکیک، وافل و ... استفاده کرد. در واقع سیروپ‌ها پاسخی به حل نشدن شکر در نوشیدنی‌ای سرد و هم‌چنین در دسترس نبودن انواع میوه‌ها یا دیگر مواد طبیعی هستند که در تمام طول سال، در همه‌جای زمین یافت نمی‌شوند.

 

انواع سیروپ طعم دار:

 

سیروپ کارامل

یک سیروپ کارامل خوش‌مزه می‌تواند همراه با پنکیک، وافل یا انواع دسرها استفاده شود. کارامل هم‌چنین در تهیه‌ی بسیاری از نوشیدنی‌های مبتنی بر قهوه کاربرد دارد.

 

سیورپ وانیل

سیروپ وانیل در بسیاری از نوشیدنی‌های سرد و یا گرم مانند انواع ماچا لاته‌ها به عنوان شیرین‌کننده استفاده می‌شود. این سیروپ هم‌چنین برای انواع دسرها و شیرینی‌جات نیز مناسب است.

 

سیروپ دارچین

سیروپ دارچین در انواع قهوه و خوراکی‌های صبحانه مانند پنکیک، وافل و تست فرانسوی مورد استفاده قرار می‌گیرد. سیروپ دارچین هم‌چنین در کنار بستنی، پای سیب و دیگر دسرهای مبتنی بر میوه استفاده می‌شود.

 

سیروپ فندق

بهترین هم‌نشین سیورپ فندق قهوه و شکلات هستند. مزه‌ی آجیلی فندق کاراملی شده در صنعت آشپزی و تهیه‌ی نوشیدنی از انواع موکا و لاته گرفته تا اسموتی‌ها، میلک شیک‌ها و کاکتیل‌های مختلف، ننقش زیادی ایفا می‌کند.

 

سیروپ نارگیل

سیروپ نارگیل بیش‌تر در نوشیدنی‌های ترکیبی و انواع دسرها کاربرد دارد. این سیورپ در هاوایی به همراه پنکیک و وافل نیز استفاده می‌شود.

 

تفاوت سیروپ با شربت در چیست؟

 

  • سیروپ‌ها

سیروپ‌ها بسیار غلیظ بوده و معمولا نسبت شکر آن به آب مورد استفاده ۲ به ‍۱ است .مقدار بسیار کمی از آن‌ها برای مثال حدود ۳۰ گرم برای تهیه انواع نوشیدنی از جمله قهوه کافی می‌باشد .از انواع سیروپ‌ها می‌توان در نوشیدنی‌های گرم و سرد و در تهیه انواع دسرها و شیرینی مثل پنکیک‌ها و…. استفاده نمود .

 

  • شربت‌ها

ترکیب ۱ به ۱ شکر با آب است که غلظت کمتری نسبت به سیروپ‌ها دارد. شربت‌ها با آب مخلوط شده و سرو می‌شوند اما سیروپ‌ها با آب مخلوط نمی‌شوند و مستقیم در تهیه نوشیدنی‌ها و دسرها استفاده می‌شود .شربت‌ها نیز در طعم‌های مختلف تهیه و عرضه می‌شوند اما در تهیه دسرها استفاده نمی‌شوند .شربت‌ها به دلیل داشتن قیمت کم و به صرفه اکثرا مصارف خانگی دارند .

با اضافه کردن مقادیری آب ماده‌ی خاصی به آن تهیه می‌شود. این گونه سیروپ‌ها بیشتر درون کافی‌شاپ‌ها و به خصوص در آمریکا برای ایجاد رایحه‌های خاصی در قهوه استفاده می‌شوند و برای خرید قهوه با کیفیت می‌توانید از طریق فروشگاه خوش کالا اقدام نمایید.

 

 

سوالات متداول

 

چه مقدار سیورپ به قهوه اضافه کنیم؟

اگرچه هیچ مقدار مشخصی برای استفاده از سیروپ در قهوه وجوود ندارد، توصیه می‌شود به ازای هر ۲۴۰ میلی‌لیتر نوشیدنی، حدود ۲۰ میلی‌لیتر سیورپ اضافه کنید.

 

آیا می توانید سیروپ شکلات داخل قهوه بریزید؟

بله، در بسیاری از نوشیدنی‌های مبتنی بر قهوه مانند انواع موکا از سیروپ شکلات استفاده می‌گردد.

 

تاریخ مصرف سیروپ ها چقدر است؟

تاریخ مصرف سیروپ‌های مختلف از برندی به برند دیگر متفاوت است. اما به طور کلی سیروپ‌ها معمولا بین ۱۸ تا ۳۶ ما تاریخ مصرف دارند.

 

سایر مطالب مرتبط به فروشگاه قهوه خوش کالا:

قهوه فرانسه چیست

آفوگاتو چیست 

 

زهرا ماهینی
مطالب مرتبط
راهنمای دم‌آوری قهوه

کنترل عصاره‌ی قهوه، بهترین و هم یکی از سخت‌ترین موارد در دم‌آوری قطره‌ای است. عناصر بسیاری باید در نظر گرفته شود، آن‌ها را به درستی ترکیب کرده و می‌توانید یک قهوه‌ی خوش‌مزه داشته باشید.

۱۳۹۹ دوشنبه ۹ تير 2229 بیشتر
موج سوم قهوه چیست و چه تفاوتی با اسپشیالتی دارد؟

موج سوم قهوه. در کافی‌شاپ‌ها و فضای مجازی بارها با این اصطلاح روبه‌رو می‌شویم؛ اما واقعا معنای آن چیست؟ تفاوت آن با قهوه‌ی اسپشیالتی و موج اول، دوم و چهارم در چیست؟

۱۳۹۹ يکشنبه ۸ تير 3481 بیشتر
تفاوت قهوه‌ی عربیکا و روبوستا

قهوه دوستان با هر سطح از تخصص، تا حدودی با اسامی «عربیکا» و «روبوستا» آشنا هستند که برای اشاره به دو گونه دانه‌ی قهوه که برای مقاصد تجاری کشت می‌شوند مورد استفاده قرار می‌گیرند.

۱۳۹۹ شنبه ۷ تير 3875 بیشتر
دانه قهوه رادیان دونیسی
دانه قهوه رادیان دونیسی 596,000 تومان
چطوری میتونم کمکتون کنم؟