دوره مجازی لاته آرت تخصصی

تهیه قهوه ترک یا ارمنی

۱۳۹۹ شنبه ۱۳ دي
1211بازدید
تاریخ امروز: ۱۴۰۳ چهارشنبه ۵ ارديبهشت

با توجه به اینکه  انواع مختلف قهوه وجود دارد بنابراین روش‌ها و مراحل متفاوتی نیز برای تهیه هر کدام از آن‌ها انجام می‌شود که انجام مراحل به درستی، اهمیت بسزایی دارد لذا برای تهیه قهوه اسپرسو بخار دادن شیر مهم بوده و لازم هست که مقاله‌ای در این رابطه به شما آموزش دهیم.

قهوه ارمنی که نام دیگر قهوه ترک می‌باشد که از جمله محبوب‌ترین انواع نوشیدنی گرم در سرتاسر دنیاست. درست کردن قهوه ارمنی در نگاه اول کار چندان سختی به نظر نمی‌رسد منتها یکسری نکات و ریزه‌کاری‌های حرفه‌ای دارد که شما می‌توانید در منزل یک قهوه ارمنی اصیل و خوشمزه دم کرده و میل کنید.

 

مواد لازم برای تهیه قهوه ترک یا ارمنی :

قهوه آسیاب شده با ریزترین درجه برای هر نفر یک قاشق مربا خوری

قوری مخصوص درست کردن قهوه ارمنی که ایبریک یا جذوه نام دارد

شکر و افزودنی‌های دیگر که اختیاری می‌باشد

 

طرز تهیه قهوه ترک با شیر

طرز تهیه قهوه ترک با شیر

 

طرز تهیه قهوه ترک یا ارمنی

اول کار شما نیاز به آب جوشیده سرد، قهوه ارمنی تازه و بوداده شده، فنجان چینی، یک قهوه ‌جوش سنتی که معمولا از جنس مس است و در زبان ترکی با آن جذوه یا جاذوه می‌گویند، دارید. جاذوه معمولا دسته‌ای فلزی، چوبی یا پلاستیک مخصوص دارد که مانع سوختن دستگیره می‌شود و باعث می شود قهوه به خوبی در آن دم بکشد. در صورت امکان جاذوه را از جنس مس که داخل آن قلع اندود شده را انتخاب کنید تا قهوه طعم بهتری پیدا ‌کند. اکثر افراد قهوه ترک را با طعم تلخ میل می‌نمایند در صورتی‌که این طعم باب میل شما نیست از شکر یا شکلات یا آبنبات و هرچیزی که به شما طعم خوشایند می‌دهد استفاده کنید.

یکی از قلق‌های درست کردن قهوه ارمنی استفاده از آب سرد جوشیده است که برای هر یک فنجان قهوه به ½ فنجان آب جوشیده سرد نیاز داریم. منظور از ½ فنجان آب جوشیده، اندازه همان فنجانی است که می‌خواهید قهوه را در آن سرو کنید.

برای هر یک فنجان قهوه، یک قاشق غذاخوری پودر قهوه ترک یا ارمنی نیاز دارید. پودر قهوه را با آب جوشیده سرد بهم بزنید. اگر می‌خواهید قهوه ترک یا ارمنی را با شکر میل کنید، ۲ قاشق چایخوری شکر را از همان ابتدا داخل قهوه جوش بریزید و با آب و پودر قهوه خوب هم بزنید تا کاملا حل شود منتها پیشنهاد می‌شود برای سرو تلخ آن نیز نصف قاشق چای‌خوری شکر داخل قهوه جوش بریزید تا تلخی بیش از حد آن گرفته شود.

سه الی چهار دقیقه قهوه جوش را با حرارت ملایم روی گاز بگذارید تا قهوه به حالت جوش برسد و کف کند. در این مرحله یک کف تیره روی قهوه تشکیل می‌شود. این کف بسیار مهم است و برای سرو قهوه ترک به آن نیاز دارید. اگر قهوه روی حرارت زیاد گاز دم شود این کف را از دست می‌دهید. پس شعله گاز را ملایم کنید تا کف خیلی آرام و به تدریج روی قهوه تشکیل شود. بعد از کف کردن، بلافاصله مقداری از آن را با یک قاشق چایخوری بردارید و در فنجان بریزید و در همان حین قهوه‌جوش را از روی شعله گاز بردارید و قهوه را داخل فنجانی که می‌خواهید سرو کنید بریزید.

غیر از انجام مراحل درست تهیه قهوه، خرید قهوه با کیفیت نیز، از اهمیت بسزایی برخوردار است. مطمئنا شما به نتیجه مطلوب‌‌تری خواهید رسید.

فروشگاه‌ آنلاین معتبر قهوه خوش کالا (خرید قهوه ترک و قیمت قهوه ترک به صورت رایگان با کارشناسان فروشگاه اینترنتی خوش کالا در ارتباط باشید.

زهرا ماهینی
مطالب مرتبط
راهنمای دم‌آوری قهوه

کنترل عصاره‌ی قهوه، بهترین و هم یکی از سخت‌ترین موارد در دم‌آوری قطره‌ای است. عناصر بسیاری باید در نظر گرفته شود، آن‌ها را به درستی ترکیب کرده و می‌توانید یک قهوه‌ی خوش‌مزه داشته باشید.

۱۳۹۹ دوشنبه ۹ تير 2294 بیشتر
موج سوم قهوه چیست و چه تفاوتی با اسپشیالتی دارد؟

موج سوم قهوه. در کافی‌شاپ‌ها و فضای مجازی بارها با این اصطلاح روبه‌رو می‌شویم؛ اما واقعا معنای آن چیست؟ تفاوت آن با قهوه‌ی اسپشیالتی و موج اول، دوم و چهارم در چیست؟

۱۳۹۹ يکشنبه ۸ تير 3658 بیشتر
تفاوت قهوه‌ی عربیکا و روبوستا

قهوه دوستان با هر سطح از تخصص، تا حدودی با اسامی «عربیکا» و «روبوستا» آشنا هستند که برای اشاره به دو گونه دانه‌ی قهوه که برای مقاصد تجاری کشت می‌شوند مورد استفاده قرار می‌گیرند.

۱۳۹۹ شنبه ۷ تير 3984 بیشتر
قهوه ترک هایک
قهوه ترک هایک 0 تومان
چطوری میتونم کمکتون کنم؟