دوره مجازی لاته آرت تخصصی

طرز تهیه قهوه فرانسه با فرنچ پرس

۱۳۹۹ چهارشنبه ۲ مهر
1743بازدید
تاریخ امروز: ۱۴۰۲ سه شنبه ۲۹ اسفند

قهوه فرانسه ازقهوه های دمی است که کافئین خوبی دارد. از طرفی قهوه ی سبکی است که به همین دلیل برای صبحانه انتخاب خوبی است.این قهوه را با دستگاه فرنچ پرس تهیه میکنند. برای خرید قهوه اصل وارد سایت خوش کالا شوید و اطلاعات جداگانه قهوه ها را مطالعه نمایید. کافی است از محصولات ما دیدن فرمایید و قهوه‌ی مورد نظر خود را انتخاب نمایید.

 

قهوه فرانسه

دانه قهوه را معمولا پودر میکنند و با آن نوشیدنی خوش عطری و خوش طعمی درست میکنند. قهوه فرانسه یک نوشیدنی خوش عطر و طعم است که باید برای آن دانه های قهوه درشت تر از قهوه اسپرسو و ترک باشد. در دنیا قهوه ای به نام قهوه فرانسه وجود ندارد، اما در ایران به قهوه ای که با دستگاه فرنچ پرس یا قهوه ساز برقی درست شود قهوه فرانسه گویند. شاید دلیل اینکه ما ایرانی ها به این قهوه، قهوه فرانسه میگوییم طرز تهیه آن با دستگاه قهوه ساز فرنچ پرس باشد. در واقع میتوان گفت قهوه فرانسه یک اصطلاح رایج ولی اشتباه است قهوه دمی عبارتی صحیح به جای قهوه فرانسه اما جدا از این موضوع فرانسوی ها با استفاده از دستگاه فرنچ پرس قهوه ای تولید میکنند که طعم آن بی نظیر است. قهوه فرانسه قهوه ای ملایم است. برای قهوه فرانسه ملایم معمولا از رست قهوه استفاده میشود که برخلاف قهوه ترک درشت و شن مانند آسیاب شده است.

 

قهوه فرانسه

 

 

تاریخچه قهوه فرانسه

در افسانه های اروپایی برای تولید قهوه فرانسوی داستای زیادی وجود دارد در یکی از آنها گفته شده اولین بار یک فرانسوی سعی کرد به وسیله فیلتر پارچه ای که به یک میله فلزی وصل بود ذرات قهوه را از ظرف نوشیدنی جدا کند درجایی دیگر اماده است که مردی فرانسوی مقداری قهوه را در آب داغ ریخته ذرات قهوه روی آب جمع شده اند و مرد به وسیله صفحه ای فلزی که از یک تاجر ایتالیایی گرفته بود،سعی کرد ذرات قهوه را با فشار به کف ظرف منتقل کند. او متوجه شد ک قهوه ای دلچسبتر از آنچه که قبلا مینوشید آماده کرده است.

 

 

فرنچ پرس

فرنچ پرس یک وسیله فوق العاده برای دم کردن قهوه، انواع دمنوش و فوم گیری شیرهاست به شرطی که به درستی از آن استفاده کنید. یکی دیگر از موارد استفاده از فرنچ پرس در مسافرت ها و طبیعت گردی است از آنجا که این وسیله به برق نیازی ندارد دارای فیلتر های کاغذی و پارچه ایست و فقط به آب جوش نیاز دارد میتوان به راحتی آن را در طبیعت استفاده کرد. در تهیه قهوه با استفاده از این دستگاه دانه های قهوه چربی مفید خود را از دست نمیدهند.این قهوه ساز از دو بخش اصلی اهرم فیلتر و مخزن تشکیل شده است.فرنچ پرس برند خاصی ندارد اما ضخامت شیشه و نشکن بودن آن در انتخاب آن مهم است.

 

 

مواد اولیه قهوه فرانسه

قهوه فرانسه مانند قهوه های دیگر برای تهیه به مواد اولیه مرغوب و با کیفیت نیاز دارد. از اصلی ترین مواد در تهیه این قهوه انتخاب مناسب ترین دانه های قهوه است که باعث میشود شما یک قهوه فرانسه اصل تهیه کنید

موارد مورد نیاز برای تهیه قهوه فرانسه با فرنج پرس :

  • فرنچ پرس
  • آب 93 درجه
  • دانه قهوه مناسب فرنج پرس

 

مواد اولیه قهوه فرانسه

 

 

طرز تهیه قهوه فرانسه با دستگاه فرنچ پرس

تهیه قهوه فرانسه با فرنج پرس بسیار کار ساده است و چند دقیقه بیشتر لازم ندارید تا قهوه ای با طعم فوق العاده و خوش عطر را در منزل یا هرجای دیگری مصرف کنید. قهوه آسیاب شده این ابزار کمی از اسپرسو درشت تر است . محصول نهایی قهوه ای نسبتا غلیظ است همراه روغن قهوه که به دلیل استفاده نکردن از فیلتر کاغذی در فرنچ پرس این روغن از بین نمیرود.

  •  مقداری آب سرد را تا نزدیک نقطه جوش یعنی حدود 93 درجه گرم کرده برای اینکار بگذارید آب شروع به جوشیدن کند پس از جوش اومدن به مدت 30 الی 40 ثانیه بگذارید آب همچنان جوش بخورد
  • آسیاب کردن قهوه باید قهوه را بصورت درشت آسیاب کنیم
  •  برای آماده کردن فرنچ پرس کمی آب داغ داخل فرنچ پرس ریخته و میچرخانیم تا فرنچ گرم شده سپس آب را تخلیه میکنیم
  •  برای هر 120 میلی لیتر آب یک قاشق غذاخوری پودر قهوه داخل فرنچ پرس ریخته اما این موضوع میتواند بستگی به سلیقه و مزاج شما داشته باشد که میخواهید قهوه تان رقیق باشد یا غلیظ
  •  آبی که به نقطه 93 درجه رسیده را باید طی دو مرحله به صورت دورانی به پودر قهوه اضافه کرد. در مرحله اول مقدار کمی آب به پودر قهوه اضافه کرده تا قهوه خیس شود یا به اصطلاح شکوفه کند
  •  در مرحله بعد پس از 30 ثانیه آب را بصورت کامل به حالت دروانی اضافه کرده. بعد از یک دقیقه به آرامی شروع به همزدن کنید
  •  بعد از گذشت چهار دقیقه اهرم فرنچ پرس را به آرامی فشار داده تا پودر قهوه به سمت پایین حرکت کند.اگر قهوه ها به سمت پایین نرفت میتوانید پرس خارج گرده و دوباره امتحان کنید

 قهوه را در فنجان ریخته و میل کنید

 

سایر مطالب مرتبط به فروشگاه قهوه خوش کالا :

طرز تهیه قهوه اسپرسو بدون دستگاه

طرز تهیه قهوه با دستگاه قهوه ساز خانگی

 

کارشناس تولید محتوا
مطالب مرتبط
راهنمای دم‌آوری قهوه

کنترل عصاره‌ی قهوه، بهترین و هم یکی از سخت‌ترین موارد در دم‌آوری قطره‌ای است. عناصر بسیاری باید در نظر گرفته شود، آن‌ها را به درستی ترکیب کرده و می‌توانید یک قهوه‌ی خوش‌مزه داشته باشید.

۱۳۹۹ دوشنبه ۹ تير 2230 بیشتر
موج سوم قهوه چیست و چه تفاوتی با اسپشیالتی دارد؟

موج سوم قهوه. در کافی‌شاپ‌ها و فضای مجازی بارها با این اصطلاح روبه‌رو می‌شویم؛ اما واقعا معنای آن چیست؟ تفاوت آن با قهوه‌ی اسپشیالتی و موج اول، دوم و چهارم در چیست؟

۱۳۹۹ يکشنبه ۸ تير 3485 بیشتر
تفاوت قهوه‌ی عربیکا و روبوستا

قهوه دوستان با هر سطح از تخصص، تا حدودی با اسامی «عربیکا» و «روبوستا» آشنا هستند که برای اشاره به دو گونه دانه‌ی قهوه که برای مقاصد تجاری کشت می‌شوند مورد استفاده قرار می‌گیرند.

۱۳۹۹ شنبه ۷ تير 3878 بیشتر
قهوه فول کافئین ۱۰۰٪ روبوستا تیره سبا
قهوه فول کافئین ۱۰۰٪ روبوستا تیره سبا 131,000 تومان
چطوری میتونم کمکتون کنم؟