دوره مجازی لاته آرت تخصصی

طرز تهیه قهوه موکا چند لایه

۱۳۹۹ چهارشنبه ۱۷ دي
2155بازدید
تاریخ امروز: ۱۴۰۳ جمعه ۷ ارديبهشت

موکا چیست ؟


قهوه موکا یا کافه موکا نام‌های این نوشیدنی بر پایه قهوه اسپرسو هستند که جزو قهوه‌های گرم محسوب می‌شوند. به آن موکاچینو (به زبان ایتالیایی) هم گفته می‌شود. موکا یک نوشیدنی گرم است که به آن موکاچینو یا نوشیدنی چندلایه نیز می‌گویند. موکا از سه لایه شکلات یا کاکائو، اسپرسو و شیر تشکیل شده و ترکیب این مواد با هم، طعمی بسیار جذاب ایجاد کرده است. این نوشیدنی بین طرفداران شکلات بسیار محبوب است. موکا را میتوان با سس شکلات یا تکه‌های خرد شده شکلات سفید تزئین کرد. برخی نیز دوست دارند کمی پودر دارچین یا پودر انواع قهوه بر روی موکا ریخته و میل نمایند.

دستور قهوه موکا همانطور که در اکثر کافی‌شاپ ها پیدا خواهید کرد، معمولاً از این موارد تشکیل شده است:
• 2 شات اسپرسو
• 2 اونس (یک سوم قاشق چایخوری) شکلات داغ
• 1 اونس (یک ششم قاشق چایخوری) شیر جوشیده شده
• یک لایه نازک از فوم (کف) شیر برای ریختن روی آن

 

طرز تهیه قهوه موکا لایه‌ای :

 

برای درست کردن قهوه موکا به قهوه اسپرسو نیاز دارید می‌توانید ابتدا قهوه اسپرسو را تهیه کنید همچنین می‌توانید برای تهیه قهوه موکا از نسکافه نیز استفاده کنید که برای تهیه نسکافه ابتدا باید یک قاشق مرباخوری نسکافه را در درون یک فنجان آبجوش حل کنید.

در مرحله بعدی طرز تهیه قهوه موکا شیر را در درون شیر جوش و یا قابلمه‌ای کوچک بریزید سپس قابلمه را بر روی شعله قرار دهید تا شیر به دمای جوش برسد.

شعله گاز را خاموش کنید و با کمک یک همزن شیر را آنقدر هم بزنید تا دو برابر حجم شیر کف روی شیر ایجاد شود.

سپس در ته فنجان قهوه خوری سس شکلاتی را بریزید.

قهوه را به آرامی بر روی سس شکلاتی بریزید تا دو سوم فنجان پر شود.

سپس بر روی قهوه با کمک قاشق کف شیر بریزید و روی کف شیر اسپری خامه یا خامه فرم گرفته را بریزید و روی خامه مقداری سس شکلاتی بریزید در این مرحله قهوه موکا خوشمزه آماده سرو است.

 

 

طرز تهیه قهوه موکا لایه‌ای

فواید و عوارض قهوه اسپرسو چیست؟

 

فواید قهوه موکا برای مغز


موکا تنها یک نوشیدنی معمولی برای گذراندن اوقات فراغت یا سرگرمی نیست، بلکه ترکیب قهوه و شکلات علاوه بر ایجاد طعمی خاص و ویژه، میزان جذب کافئین را زیاد کرده و تاثیر قهوه در بدن را تشدید می‌کند. تاثیر موکا در افزایش انرژی و بیدار ماندن از قهوه سیاه بیشتر است.


قهوه موکا و افزایش تمرکز


تاثیرات مثبت کاکائو برای هیچ‌کس پوشیده نیست. کاکائو باعث افزایش جریان خون در مغز شده، همچنین باعث کاهش استرس و اضطراب، کاهش خستگی، افزایش تمرکز و افزایش یادگیری مغز می‌شود. این ویژگی‌ها در قهوه نیز وجود دارد که ترکیب این دو مواد با هم باعث ایجاد بمب انرژی بخش می‌شود.



طرز تهیه کافی موکا نوشیدنی چند لایه

درست کردن موکا خیلی ساده است و هر کسی می‌تواند آن را در منزل درست کند و از آن لذت ببرد. برای شروع کار کافیست که از یک فروشگاه معتبر قهوه اقدام به خرید قهوه نمایید تا انگیزه لازم برای درست کردن این نوشیدنی هیجان انگیز را داشته باشید.

1- ابتدا باید شکلات را آماده کنید، به این ترتیب که شیر را روی حرات قرار دهید تا گرم شود. شکلات را به همراه شکر به شیر اضافه کرده و به هم بزنید تا ترکیبی غلیظ حاصل شود و آن را داخل لیوان بریزید.
2-. قهوه اسپرسو را آماده کنید و خیلی آرام روی شکلات بریزید.
3- در مرحله آخر باید کف شیر را آماده کنید که می‌توانید از دستگاه کف ساز استفاده کنید. اگر هم این دستگاه را در اختیار نداشتید، کافی است شیر را داخل ظرف شیشه‌ای ریخته و به مدت 30 ثانیه در مایکروویو قرار دهید تا گرم شود. سپس شیشه را خارج کرده و در ظرف را ببندید و شیشه را تکان دهید. حال شیر را به آرامی روی شکلات و اسپرسو بریزید.

 

خوش‌کالا با گردآوری مجموعه‌ای از بهترین برندهای ایرانی قهوه، پاسخ‌گوی هر سلیقه و نیاز متفاوتی است. خرید قهوه از فروشگاه قهوه خوش کالا

 

 

زهرا ماهینی
مطالب مرتبط
راهنمای دم‌آوری قهوه

کنترل عصاره‌ی قهوه، بهترین و هم یکی از سخت‌ترین موارد در دم‌آوری قطره‌ای است. عناصر بسیاری باید در نظر گرفته شود، آن‌ها را به درستی ترکیب کرده و می‌توانید یک قهوه‌ی خوش‌مزه داشته باشید.

۱۳۹۹ دوشنبه ۹ تير 2296 بیشتر
موج سوم قهوه چیست و چه تفاوتی با اسپشیالتی دارد؟

موج سوم قهوه. در کافی‌شاپ‌ها و فضای مجازی بارها با این اصطلاح روبه‌رو می‌شویم؛ اما واقعا معنای آن چیست؟ تفاوت آن با قهوه‌ی اسپشیالتی و موج اول، دوم و چهارم در چیست؟

۱۳۹۹ يکشنبه ۸ تير 3671 بیشتر
تفاوت قهوه‌ی عربیکا و روبوستا

قهوه دوستان با هر سطح از تخصص، تا حدودی با اسامی «عربیکا» و «روبوستا» آشنا هستند که برای اشاره به دو گونه دانه‌ی قهوه که برای مقاصد تجاری کشت می‌شوند مورد استفاده قرار می‌گیرند.

۱۳۹۹ شنبه ۷ تير 3996 بیشتر
قهوه فول کافئین ۱۰۰٪ روبوستا تیره سبا
قهوه فول کافئین ۱۰۰٪ روبوستا تیره سبا 131,000 تومان
چطوری میتونم کمکتون کنم؟