دوره مجازی لاته آرت تخصصی

فواید و خواص قهوه اسپرسو

۱۳۹۹ دوشنبه ۱۵ دي
1575بازدید
تاریخ امروز: ۱۴۰۳ جمعه ۷ ارديبهشت

اسپرسو چیست؟

به قهوه‌ای که توسط موکاپات تهیه می‌شود، قهوه اسپرسو گفته می‌شود. اسپرسو یک نوشیدنی قهوه‌ی غلیظ با کافئین بالا و عطر و طعمی کامل و غنی است. نوشیدنی‌های اسپرسو در کافی شاپ‌ها بسیار محبوب شده‌اند ولی در خانه نیز قابل درست کردن هستند، در واقع اسپرسو نوعی دانه قهوه مخصوص نیست بلکه یک روش دم کردن قهوه است. اولین و مهم‌ترین امر در دم کردن اسپرسو این است که دانه‌های قهوه تازه را خریداری نموده و آسیاب کنید.

برای خرید قهوه اسپرسو و اطلاع از قیمت قهوه اسپرسو با کیفیت می‌توانید به صورت رایگان با مشاوران  فروشگاه اینترنتی قهوه خوش کالا تماس بگیرید.

 

طبع قهوه اسپرسو چیست؟

در طبع خشک بودن قهوه و قهوه اسپرسو هیچ شکی نیست اما در گرم بودن و سرد بودن قهوه در کتب طب سنتی ایران اختلاف بوده است. در کتب طب سنتی ایرانی قهوه اکثرا طبع قهوه را سرد و خشک بیان کرده‌اند اما برخی‌ها قهوه را در گرمی معتدل و خشکی زیاده بیان کرده‌اند.

حکیم میرعمادالدین محمودشیرازى در آخر رساله افیونیه خود در بیان قهوه نوشته ‏است که سرد و خشک در درجه دوم است‏.

 

فواید قهوه اسپرسو

ماده موثر موجود در قهوه اسپرسو، آلکالوئیدی است به نام کافئین که محرک دستگاه عصبی و قلب بوده و بسیاری از خواص انواع قهوه مربوط به وجود این ماده در آن است. این نوشیدنی پرخاصیت بوده و حاوی آنتی‌اکسیدان‌های فراوانی است. مصرف منظم قهوه اسپرسو و در مقدار کنترل شده می‌تواند به شما در کاهش وزن، افزایش قدرت ذهن و انرژی و حتی پیشگیری از سرطان کمک کند. نوشیدن قهوه، خستگی را کمتر می‌کند و انرژی بیشتری را برای ادامه فعالیت به مصرف کنندگانش می‌دهد. اما خواص قهوه اسپرسو تنها به رفع خواب‌آلودگی محدود نمی‌شود. خوردن یک شات قهوه اسپرسو فواید بسیاری را به مغز و بدنتان می‌رساند. برخی از مهمترین خواص قهوه اسپرسو عبارتند از:

بهبود حافظه طولانی مدت، باعث افزایش توجه، کمک به کاهش وزن، کاهش حملات قلبی، کاهش احتمال ابتلا به دیابت، سرشار از آنتی اکسیدان، افزایش فعالیت فیزیکی، بهبود گوارش، کاهش ریسک مرگ، کاهش ریسک پارکینسون و ... می‌باشد.

 

فواید و عوارض قهوه اسپرسو

 

 

برای اطلاعات بیشتر لینک زیر کلیک کنید:

طرز تهیه قهوه اسپرسو

آیا قهوه اسپرسو لاغر میکند

زهرا ماهینی
مطالب مرتبط
راهنمای دم‌آوری قهوه

کنترل عصاره‌ی قهوه، بهترین و هم یکی از سخت‌ترین موارد در دم‌آوری قطره‌ای است. عناصر بسیاری باید در نظر گرفته شود، آن‌ها را به درستی ترکیب کرده و می‌توانید یک قهوه‌ی خوش‌مزه داشته باشید.

۱۳۹۹ دوشنبه ۹ تير 2297 بیشتر
موج سوم قهوه چیست و چه تفاوتی با اسپشیالتی دارد؟

موج سوم قهوه. در کافی‌شاپ‌ها و فضای مجازی بارها با این اصطلاح روبه‌رو می‌شویم؛ اما واقعا معنای آن چیست؟ تفاوت آن با قهوه‌ی اسپشیالتی و موج اول، دوم و چهارم در چیست؟

۱۳۹۹ يکشنبه ۸ تير 3675 بیشتر
تفاوت قهوه‌ی عربیکا و روبوستا

قهوه دوستان با هر سطح از تخصص، تا حدودی با اسامی «عربیکا» و «روبوستا» آشنا هستند که برای اشاره به دو گونه دانه‌ی قهوه که برای مقاصد تجاری کشت می‌شوند مورد استفاده قرار می‌گیرند.

۱۳۹۹ شنبه ۷ تير 4000 بیشتر
قهوه ترک هایک
قهوه ترک هایک 0 تومان
چطوری میتونم کمکتون کنم؟