دوره مجازی لاته آرت تخصصی

طرز تهیه کرم بروله قهوه

۱۳۹۹ شنبه ۲۰ دي
1107بازدید
تاریخ امروز: ۱۴۰۳ چهارشنبه ۵ ارديبهشت

با توجه به تنوعی که در قهوه وجود دارد  می‌توان به کمک آنها دسرهای مختلفی نیز از جمله دسر کرم بروله درست کرد.

کرم بروله به فرانسوی (Crème brûlée) دسری متشکل از پایه‌ای از کاستارد و لایه‌ای سفت از کارامل است. این دسر معمولاً در دمای اتاق سرو می‌شود. کاستارد پایه که به‌طور سنتی با وانیل مزه داری می‌شود اما می‌توان به آن طعم‌دهنده‌های دیگر نیز افزود.
کرم بروله یک دسر فرانسوی خوشمزه است که ماده اولیه اصلی آن خامه می‌باشد در انتهای پخت کرم بروله با یک مشعل کوچک روی آن را حرارت می‌دهند تا حالت شیشه‌ای و شکننده‌ی روی کرم بروله ایجاد گردد.


شهرت کرم بروله


یکی از کسانی که به شهرت کرم بروله قبل از معروفیتش در رستوران های بزرگ کمک کرد سرآشپز فرانسوی جولیا چیلد بود. او که آشپزی باذوق و شخصیت برجسته ی فرهنگی بود در برنامه‌ی تلویزیونی خود هنر تهیه کرم بروله را به مخاطبان آمریکایی نشان داد، برنامه ی او از برنامه‌های اولیه آشپزی بود. از زمان پخش برنامه‌ی او ما درک بهتری نسبت به کرم بروله پیدا کردیم و یک نقل قول معروف هم از آن زمان باقی مانده است: « هر کس باید یک مشعل گازی در آشپزخانه خود داشه باشد.»، این مشعل ابزاری برای ایجاد لایه شکری گرم و ترد روی کرم بروله است.

 

طرز تهیه قهوه موکا چند لایه 

 

طرز تهیه کرم بروله قهوه

 

 

مواد لازم برای تهیه کرم بروله قهوه

خامه صبحانه: ۳۰۰ گرم
زرده تخم مرغ: ۳ عدد
قهوه دم شده 1/4 لیوان

شکر قهوه‌ای: یک هشتم پیمانه

 

طرز تهیه کرم بروله قهوه

قهوه اسپرسو یا انواع قهوه دم شده غلیظ را داخل کاسه ای بریزید و با 1 قاشق غذاخوری خامه مخلوط کنید.
تخم مرغ‌ها و شکر را داخل کاسه‌ای بریزید و با همزن بزنید تا کرم رنگ و یکدست شود سپس قهوه را اضافه و مخلوط کنید.
خامه را داخل قابلمه‌ای بریزید و روی حرارت ملایم قرار دهید، هم بزنید تا خامه به جوش بیاید سپس از روی حرارت بردارید و کم کم به مخلوط تخم مرغ اضافه کنید ( کم کم اضافه کنید و هم بزنید تا در اثر حرارت کرم نبرد ).
کرم را داخل قالب بریزید و در فر با دمای 150 درجه سانتیگراد به مدت 40 دقیقه قرار دهید تا بپزد( پیشنهاد می‌شود داخل سینی فر کمی آب بریزید و قالب ها را داخل سینی فر بچینید تا با حرارت زیاد کرم سفت نشود ).
پس از پخت اگر ظرف کرم را تکان دهید اطراف کرم سفت و مرکز آن کمی شل است ، ظرف‌های کرم را از فر خارج کنید و داخل یخچال قرار دهید تا سرد شود سپس سرو کنید.

برای طعم و ظاهری بهتر پیشنهاد می‌شود لایه نازکی شکر روی کرم بپاشید و با حرارت مشعل آشپزی یا فندک اتمی روی کرم را کاراملی کنید و برای خرید قهوه با کیفیت می‌توانید از طریق فروشگاه قهوه خوش کالا اقدام نمایید.

زهرا ماهینی
مطالب مرتبط
راهنمای دم‌آوری قهوه

کنترل عصاره‌ی قهوه، بهترین و هم یکی از سخت‌ترین موارد در دم‌آوری قطره‌ای است. عناصر بسیاری باید در نظر گرفته شود، آن‌ها را به درستی ترکیب کرده و می‌توانید یک قهوه‌ی خوش‌مزه داشته باشید.

۱۳۹۹ دوشنبه ۹ تير 2295 بیشتر
موج سوم قهوه چیست و چه تفاوتی با اسپشیالتی دارد؟

موج سوم قهوه. در کافی‌شاپ‌ها و فضای مجازی بارها با این اصطلاح روبه‌رو می‌شویم؛ اما واقعا معنای آن چیست؟ تفاوت آن با قهوه‌ی اسپشیالتی و موج اول، دوم و چهارم در چیست؟

۱۳۹۹ يکشنبه ۸ تير 3658 بیشتر
تفاوت قهوه‌ی عربیکا و روبوستا

قهوه دوستان با هر سطح از تخصص، تا حدودی با اسامی «عربیکا» و «روبوستا» آشنا هستند که برای اشاره به دو گونه دانه‌ی قهوه که برای مقاصد تجاری کشت می‌شوند مورد استفاده قرار می‌گیرند.

۱۳۹۹ شنبه ۷ تير 3984 بیشتر
قهوه فول کافئین ۱۰۰٪ روبوستا تیره سبا
قهوه فول کافئین ۱۰۰٪ روبوستا تیره سبا 131,000 تومان
چطوری میتونم کمکتون کنم؟