دوره مجازی لاته آرت تخصصی

خنثی کننده قهوه

۱۳۹۹ چهارشنبه ۲۴ دي
184258بازدید
تاریخ امروز: ۱۴۰۳ چهارشنبه ۱۹ ارديبهشت

هر نوشیدنی یا خوراکی که ما در طول روز مصرف می‌کنیم در کنار فوایدی که دارد در صورت عدم استفاده صحیح یا به موقع می‌تواند برای سلامتی‌مان مضر و خطرناک باشد. قهوه یکی از رایج‌ترین سفارش‌هایی میباشد که در کافه یا مهمانی‌ها درخواست می‌کنیم. در حقیقت قهوه یکی از پرطرفدارترین و رایج‌ترین نوشیدنی‌ها، خصوصا در چند سال اخیر بوده است. صحبت درباره فواید و مضرات این نوشیدنی بسیار است اما با‌توجه به نظر کلی متخصصان می‌توان گفت قهوه به نوعی یک ماده جادویی است؛ پژوهش‌ها نشان می‌دهد که انواع مختلف قهوه با کاهش خطر زوال عقل و تقویت سوخت‌و‌ساز بدن مرتبط است. به‌علاوه، وقتی قهوه می‌نوشیم انرژی زیادی از آن به‌دست می‌آوریم، اما ممکن است گاهی به‌صورت ناخواسته از برخی مزایای قهوه محروم شویم یا حتی نتیجه عکس از نوشیدن آن نصیب‌مان شود.

 

روش دفع کافئین از بدن

 برای خارج کردن کافئین از بدن به صورت فوری، چند روش ساده وجود دارد:

1. نوشیدن آب، سریعترین روش برای خارج کردن و دفع کافئین از بدن است.حداقل دو لیوان آب بخورید.

2. شیر باعث می‌شود، اثر منفی قهوه خنثی شود.

3. ورزش کردن و تحرک زیاد باعث می‌شود بدن انرژی اضافی کافئین را مصرف کند.

4. خوشبختانه کافئین خیلی زود از بدن دفع می‌شود. بنابراین جای نگرانی نیست. اگر بتوانید چند دقیقه صبر کنید، همه چیز به روال عادی بر می‌گردد. سعی کنید خودتان را مشغول کنید تا کافئین دفع شود.

5. مصرف دمنوش‌های آرامبخش باعث می‌شود کافئین زودتر از بدن خارج شود.

6. ویتامین C مصرف کنید. خوردن مرکبات می‌تواند کافئین را خنثی کند.

 

برای خرید قهوه و خرید قهوه بدون کافئین وارد سایت خوش کالا شوید و اطلاعات جداگانه قهوه ها را مطالعه نمایید. کافی است از محصولات ما دیدن فرمایید و قهوه‌ی مورد نظر خود را انتخاب نمایید.

 

خنثی کننده اثر قهوه

 

چگونه اثر قهوه را از بین ببریم

اگر به دلیل مصرف قهوه و اسید‎‌های موجود در آن، دچار رفلاکس شده و اسید معده شما را آزار می‌دهد، راه‌های مختلفی برای تهیه نوشیدنی مورد علاقه‌تان وجود دارد. محصولات حاوی کلسیم مانند شیر کمک می‌کند که اسیدها را خنثی کند، اما بهترین راه برای لذت بردن از قهوه به خنثی کردن اسیدهای موجود بستگی ندارد. شما می‌توانید دانه‌های قهوه‌ای را انتخاب کنید (برای خرید قهوه با کیفیت می‌توانید از طریق فروشگاه خوش کالا اقدام نمایید) که به طور طبیعی از نظر دارا بودن اسیدها پایین تر است یا با تغییر در نوع سائیدن، برشته کردن و روش دم کردن آن باعث کاهش اسیدیته نوشیدنی مورد علاقه خود می‌شوید.

 

اسیدهای موجود در قهوه

 حدود 30 نوع اسید در دانه‌های قهوه شناسایی شده‌اند. بسیاری از آنها آشنا هستند زیرا معمولا در غذاهای دیگر نیز یافت می‌شوند، مانند اسید سیتریک در پرتقال، اسید مالیک در سیب و همچنین اسید استیک که در سرکه یافت می‌شود. فراوان‌ترین اسیدهای قهوه متعلق به یک گروه بزرگ به نام اسید کلروژنیک است. طبق بررسی طب جایگزین و مکمل مبتنی بر شواهد در آگوست 2013، این اسیدها آنتی اکسیدان‌هایی هستند که ممکن است خطر ابتلا به دیابت نوع 2 را کاهش دهند.

اسید کلروژنیک همچنین یکی از ترکیبات موجود در دانه‌های قهوه سبز است که ممکن است از کاهش وزن پشتیبانی کند.

 

کلسیم اسیدیته را خنثی می‌کند.

 کلسیم به عنوان یک عنصر در آنتی اسیدها مورد استفاده قرار می‌گیرد، زیرا اسید معده را خنثی می‌کند. شما می‌توانید یک اثر مشابه کلسیم را در قهوه با اضافه کردن شیر یا خامه دریافت کنید. شیر کم چربی سالم ترین انتخاب است زیرا 1 قاشق غذاخوری از آن، چربی کمی دارد و هنوز کمی بیشتر از خامه‌های سنگین یا نصف کلسیم مورد نیاز را فراهم می‌کند.

شما همچنین می توانید انواع محصولات مبتنی بر کلسیم را پیدا کنید که به خنثی کردن اسیدیته کمک می‌کند. آنها اغلب به نام‌های مربوط به تعادل pH، تقویت کننده‌های قلیایی و تسکین اسید فروخته می‌شوند. بعضی از محصولات پودری بدون طعم برای مخلوط کردن به قهوه طراحی شده است، در حالی که محصولات دیگری مانند قرص‌هایی نیز وجود دارند که بعد از نوشیدن برای آرامش معده، باید بلعیده شوند.

 

دم کردن سرد باعث کاهش اسید می‌شود.

 یک راه مطمئن برای کاهش اسیدیته در قهوه شما، استفاده از یک فرآیند دم کردن سرد در انواع قهوه از جمله قهوه فوری، قهوه ترک، قهوه روبوستا و... است. شما ممکن است آن را به عنوان قهوه سرد، سبک کیوتو و یا سبک Toddy شنیده باشید. این سبک از قهوه با خیساندن دانه‌ها به مدت 24 ساعت در آب سرد تهیه می‌شود. در مقایسه با استفاده از آب گرم، آب سرد کمتر باعث استخراج اسیدهای طبیعی قهوه می‌شود. درنتیجه، بر اساس اطلاعات تولید کنندگان، قهوه شما نسبت به یک فنجان معمولی از قهوه داغ، حدود 70 درصد کمتر اسیدی است.

 

تفاوت در برشته کردن، سائیدن دانه‌ها

 دانه‌های برشته شده و تیره قهوه، اسید کمتری از دانه‌های روشن تر نگه می‌دارند. به گفته انجمن شیمی آمریکایی، زمان اضافی برای بودادن، همچنین ترکیباتی را ایجاد می‌کند که باعث توقف تولید اسید در معده می‌شود. اندازه سائیدن، معمولا با توجه به نوع قهوه ساز و سرعت جریان آب برای عبور از قهوه تعیین می‌شود. اگر انتخابی دارید، به سراغ قهوه، قهوه ای رنگ خرد شده بروید که اسید کمتری از یک قهوه ریز و کامل خرد شده دارد.

 

درمان مسمومیت با کافئین

برای درمان مسمومیت با کافئین این اقدامات را انجام دهید:

  • به پزشک مراجعه کنید. پزشک ممکن است داروهایی برای کاهش علائم کافئین مانند تند تپش قلب یا اضطراب تجویز کند.
  • استراحت کنید. بهتر است در مکانی آرام و آسوده باشید تا بدنتان بتواند کافئین را دفع کند.
  • مایعات بنوشید. آب فراوان میتواند به دفع سریعتر کافئین کمک کند.
  • به خوردن مواد غذایی غنی از پروتئین و کربوهیدرات بپردازید. این مواد میتوانند جذب کافئین را کند کنند.
  • اگر علائم شدید هستند مانند تهوع، استفراغ یا درد قفسه سینه، فوراً به پزشک مراجعه کنید.
  • از مصرف مجدد کافئین خودداری کنید تا بدنتان بهبود پیدا کند

 

 

درمان مسمومیت با کافئین

 

اگر قهوه زیاد خوردیم چکار کنیم

اگر قهوه زیاد خوردید، این کارها را انجام دهید:

 

  • بلافاصله به پزشک مراجعه کنید اگر علائم شدیدی مانند تهوع، استفراغ، سرگیجه یا تندتپش قلب دارید.
  • مایعات زیاد بنوشید مانند آب، آبمیوه و شیر برای دفع سریعتر کافئین.
  • میوه مصرف کنید. میوههایی مانند پرتقال و موز میتوانند کمک کنند.
  • استراحت کنید و بدنتان را آرام بگذارید.
  • اگر تندتپش قلب دارید، تمرینات آرامشبخش مانند یوگا انجام دهید.
  • برای خوابیدن داروهای بیحسی مانند بنزودیازپین بگیرید که پزشک تجویز کرده است.
  • از مصرف مجدد قهوه و مواد دارای کافئین خودداری کنید تا بدن بهبود پیدا کند.

 

 

سوالات متداول:

بعد از نوشیدن بیش از حد قهوه چه باید کرد؟

سعی کنید کمی آب بنوشید تا قهوه را دفع کنید. اگر تپش قلب شدید دارید یا احساس ناراحتی می‌کنید، پزشک مشورت کنید. به طور کلی سعی کنید آرام باشید و استراحت کافی داشته باشید تا علائم ناشی از مصرف بیش از حد قهوه کاهش پیدا کند.

 

چه مدت طول می‌کشد تا اثرات قهوه از بدن خارج شود؟

هرچه میزان قهوه بیشتر باشد، اثرات آن هم بیشتر است. اثرات قهوه در افراد سبک‌تر زودتر از افراد سنگین‌تر خارج می‌شود.افرادی که مشکلات کبدی یا کلیوی دارند، زمان بیشتری طول می‌کشد تا اثرات قهوه از بدنشان خارج شود.

 

برای خرید قهوه اسپرسو و خرید قهوه ترک و خرید قهوه فوری و خرید قهوه عربیکا سفارش خود را ثبت نموده و در صورت نیاز از مشاوره‌ی تخصصی کارشناسان خوش کالا بهره‌مند شوید. برای اطلاع از قیمت قهوه اسپرسو و قیمت قهوه ترک و قیمت قهوه فوری با کیفیت می‌توانید از طریق فروشگاه قهوه خوش کالا مشاهده کنید

 
 

برای اطلاعات بیشتر لینک زیر کلیک کنید:

زهرا ماهینی
مطالب مرتبط
راهنمای دم‌آوری قهوه

کنترل عصاره‌ی قهوه، بهترین و هم یکی از سخت‌ترین موارد در دم‌آوری قطره‌ای است. عناصر بسیاری باید در نظر گرفته شود، آن‌ها را به درستی ترکیب کرده و می‌توانید یک قهوه‌ی خوش‌مزه داشته باشید.

۱۳۹۹ دوشنبه ۹ تير 2319 بیشتر
موج سوم قهوه چیست و چه تفاوتی با اسپشیالتی دارد؟

موج سوم قهوه. در کافی‌شاپ‌ها و فضای مجازی بارها با این اصطلاح روبه‌رو می‌شویم؛ اما واقعا معنای آن چیست؟ تفاوت آن با قهوه‌ی اسپشیالتی و موج اول، دوم و چهارم در چیست؟

۱۳۹۹ يکشنبه ۸ تير 3712 بیشتر
تفاوت قهوه‌ی عربیکا و روبوستا

قهوه دوستان با هر سطح از تخصص، تا حدودی با اسامی «عربیکا» و «روبوستا» آشنا هستند که برای اشاره به دو گونه دانه‌ی قهوه که برای مقاصد تجاری کشت می‌شوند مورد استفاده قرار می‌گیرند.

۱۳۹۹ شنبه ۷ تير 4035 بیشتر
قهوه نقره ای تام کینز
قهوه نقره ای تام کینز 713,000 تومان
چطوری میتونم کمکتون کنم؟