دوره مجازی لاته آرت تخصصی

تلخ ترین قهوه

۱۳۹۹ دوشنبه ۲۹ دي
7109بازدید
تاریخ امروز: ۱۴۰۳ پنج شنبه ۹ فروردين

قهوه یکی از مفیدترین نوشیدنی ها در سراسر دنیا است، پس برای بدست آوردن سلامتی و جلوگیری از ابتلا به برخی از بیماری‌ها مصرف این نوشیدنی خوش طعم را در رژیم غذایی روزانه خود قرار دهید.

 

چرا قهوه تلخ است؟

 

شرايط رشد قهوه و دانه قهوه در اين موضوع تاثير گذار است اما بازهم اين دليل اصلي تلخي نيست. ما در تمام سطح زبانمان سلول‌ هايي براي تشخيص طعم تلخ داريم وقتي انواع قهوه را مصرف مي‌کنيم و به سطح زبان ما مي‌رسد ترکيباتي از قهوه روي زبان ترشح مي‌شود که از اصلي‌ترين ترکيبات اسيدکلروژنيک است. توجه داشته باشيد اين خود اسيد کلروژنيک نيست که باعث ايجاد طعم تلخ مي‌شود بلکه، زماني که قهوه رست (برشته) مي‌شود اسيد کلروژنيک‌هاي دانه سبز در طي واکنش شيميايي کاهش مي‌يابد.

سه ماده اصلي و موثر در تلخي قهوه يعني ملانويدين‌ها، لاکتون‌ها، فنيل ليندان آزاد مي‌شوند که عوامل اصلي در تلخي قهوه هستند در اين بين فنيل ليندان‌ها بيشترين تاثير را بر تلخي قهوه دارند.

و به همين دليل است که هرچه رست قهوه ادامه پيدا کند طعم دانه قهوه تلخي بيشتر پيدا مي‌کند در قهوه دارک رست مقادير زياد فنيل ليندان وجود دارد حالا ديگر به صورت علمي مي‌دانيد چرا قهوه طعم تلخ دارد و چرا بعضي دانه‌ها تلخي بيشتري دارند.

 

 

برای خرید قهوه اسپرسو در فروشگاه قهوه خوش کالا ( https://khoshkala.com) به راحتی می‌توانید با مقایسه‌ی محصولات مختلف، سفارش خود را ثبت نموده و در صورت نیاز از مشاوره‌ی تخصصی کارشناسان بهره‌مند شوید.

قهوه تلخ به چه قهوه‌ای گفته می‌شود؟

 

هر مدل از قهوه که بدون شیر و شکر سرو می‌شود را می‌توان به عنوان قهوه تلخ در نظر گرفت. شاید قهوه تلخ برای افراد زیادی مبهم و مرموز به نظر برسد، اما این نامی است که همه‌گیر شده است و در هر نقظه از جهان به هر باریستا، ویتر یا گارسون که سفارش قهوه بدهید می‌داند چه برایتان بیاورد. قهوه تلخ فقط اسپرسو نیست هر قهوه‌ای که فیلترشود و آن را با ماده دیگری ترکیب ننمایند را قهوه تلخ می‌گویند.

هر قهوه دیگری مثل قهوه ترک،قهوه فرانسه، موکا و امثال آنها به طور عادی مقداری خامه، شیر،شکر، وانیل یا شکلات به همراه خود دارند. به طور معمول شما می‌توانید شیر، شکر و… به قهوه خود اضافه کنید و یک کافه لته ( قهوه با شیر) داشته باشید. معمولا اندازه شیر و شکر به یک اندازه است. بنابراین قهوه تلخ قهوه‌ای است که بافت یک قهوه واقعی جوشیده را به شما ارائه می‌دهد. دقیقا همان طعم طبیعی‌اش بدون هیچ ماده اضافه‌ای را دارد. به نظر می‌رسد این نوع قهوه میان مردم محبوب‌ترین است. اگر می‌خواهید شکر و شیرینی‌جات را از رژیم غذایی خود حذف کنید قهوه تلخ را امتحان کنید .

 

 

همان طور که می‌دانید قهوه انواع و اقسام بسیار مختلفی دارد و حتی کسانی که قهوه‌خور حرفه‌ای هستند هم ممکن است گاهی تفاوت آن‌ها را ندانند. قهوه با عطر و طعم دلپذیری که دارد طرفداران زیادی دارد اما شاید وقتی به کافه می‌روید و با منوی متنوع قهوه‌ها مواجه می‌شوید دقیقا ندانید که تفاوت بین این قهوه‌ها در چیست؟ اسپرسو، آمریکانو، ماکیاتو، کاپوچینو و… انواع مختلف قهوه هستند که شاید در ظاهر شبیه به هم باشند اما هر کدام‌شان طعم و عطر و اصلا، حال و هوای خودشان را دارند.

قهوه‌ اسپرسو اصولا تلخ است که بعد از آماده شدن، اسپرسو به تلخ‌ترین قهوه جوشیده شده تبدیل می‌شود. البته تا زمانی‌که به آن شیر و شکر اضافه نشود، به عنوان قهوه تلخ شناخته می‌شود. همچنین خالص‌ترین نوع قهوه در جهان به شمار می‌آید. همچنین اکثر اوقات یک کف خامه‌ای روشن طلایی یا قهوه‌ای مانند روی آن تشکیل می‌شود، هیچ تفاله‌ای ندارد، نه رسوبی که ته نشین شده باشد و نه هیچ گونه روغنی. بنابراین اسپرسو روشی برای تهیه قهوه است و بدون هیج تغییری قهوه تلخ تولید می‌کند .

 

بیشتر بدانید:

هات چاکلت چیست

قهوه از چی درست میشه

نسپرسو چیست

 

دلایل اصلی تلخ شدن بیش از حد قهوه

 

• بالا بودن بیش از حد دمای آب داغ دستگاه اسپرسو

• کثیف بودن دستگاه اسپرسو به علت عدم نظافت اصولی و به موقع دستگاه اسپرسو

• درجه برشتگی دانه‌ی قهوه بسیار تیره باشد.

• اندازه قهوه آسیاب شده بسیار ریز باشد.

• مقدار قهوه ریخته شده در پرتافیلتر زیاد باشد.

• خواص قهوه تلخ

• قهوه دارای مجموعه‌ای از آنتی اکسیدان‌ها است، براساس تحقیقات یک فنجان قهوه دارای گروه ویتامین های B5،B2 و B3، منگنز، منیزیم و پتاسیم است که همگی از جمله مواد مفید برای حفظ سلامت بدن هستند.

 

فروشگاه آن‌لاین خوش‌کالا، بزرگ‌ترین بستر خرید صنعت خوراک و نوشیدنی کشور است که با تمرکز بر فروش قهوه و خوش کالا با گردآوری برندهای خوش‌ نام و با کیفیت، با بیش از ۲۰۰۰ مدل های مختلف قهوه، پاسخ‌گوی نیاز هر سلیقه‌ای است. شما به راحتی می‌توانید با مقایسه‌ی محصولات مختلف، خرید قهوه ترک، خرید قهوه فوری ، سفارش خود را ثبت نموده و در صورت نیاز از مشاوره‌ی تخصصی کارشناسان بهره‌مند شوید. 
 

برای خرید آنلاین قهوه با کیفیت می‌توانید از طریق فروشگاه قهوه خوش کالا اقدام نمایید.

 

 

زهرا ماهینی
مطالب مرتبط
راهنمای دم‌آوری قهوه

کنترل عصاره‌ی قهوه، بهترین و هم یکی از سخت‌ترین موارد در دم‌آوری قطره‌ای است. عناصر بسیاری باید در نظر گرفته شود، آن‌ها را به درستی ترکیب کرده و می‌توانید یک قهوه‌ی خوش‌مزه داشته باشید.

۱۳۹۹ دوشنبه ۹ تير 2243 بیشتر
موج سوم قهوه چیست و چه تفاوتی با اسپشیالتی دارد؟

موج سوم قهوه. در کافی‌شاپ‌ها و فضای مجازی بارها با این اصطلاح روبه‌رو می‌شویم؛ اما واقعا معنای آن چیست؟ تفاوت آن با قهوه‌ی اسپشیالتی و موج اول، دوم و چهارم در چیست؟

۱۳۹۹ يکشنبه ۸ تير 3525 بیشتر
تفاوت قهوه‌ی عربیکا و روبوستا

قهوه دوستان با هر سطح از تخصص، تا حدودی با اسامی «عربیکا» و «روبوستا» آشنا هستند که برای اشاره به دو گونه دانه‌ی قهوه که برای مقاصد تجاری کشت می‌شوند مورد استفاده قرار می‌گیرند.

۱۳۹۹ شنبه ۷ تير 3901 بیشتر
قهوه‌ی کولی ویتنام تام کینز
قهوه‌ی کولی ویتنام تام کینز 396,880 تومان
چطوری میتونم کمکتون کنم؟