دوره مجازی لاته آرت تخصصی

نسپرسو

۱۳۹۹ چهارشنبه ۵ آذر
27383بازدید
تاریخ امروز: ۱۴۰۲ سه شنبه ۲۹ اسفند

تفاوت قهوه اسپرسو و قهوه نسپرسو در چیست؟ اگر این سوال ذهن شما را هم درگیر کرده است بهتراست تا با ما در این مقاله همراه باشید.برای اینکه شما را با تفاوت های اسپرسو و نسپرسو آشنا کنیم، هر یک را به اختصار توضیح می دهیم. برای خرید آنلاین قهوه وارد سایت خوش کالا شوید و اطلاعات جداگانه قهوه ها را مطالعه نمایید. کافی است از محصولات ما دیدن فرمایید و قهوه‌ی مورد نظر خود را انتخاب نمایید.

 

 

نسپرسو

 

کپسول قهوه نسپرسو چیست؟

کپسول قهوه، برای استفاده در دستگاه‌های قهوه‌ساز کپسولی تولید می‌شود. پودر قهوه با حجم مناسب و اندازه‌ی آسیاب استاندارد، داخل کپسولی آلومینیومی قرار می‌گیرد و به دلیل ایزوله بودن نسبت به هوای آزاد، برای مدت طولانی‌تری تازه می‌ماند. این کپسول‌ها تنها در دستگاه‌های مخصوص خود قابل استفاده هستند. نسپرسو اولین برند تولید کننده‌ی این نوع قهوه است.

 

نسپرسوساز چیست؟

 نسپرسو، نام تجاری کپسول‌های قهوه‌ی شرکت نستله است. داخل کپسول‌های قهوه، مقدار مشخصی از پودر قهوه قرار دارد که به دلیل ایزوله بودن در محیط کپسول، در طول مدت زمان کیفیت خود را به خوبی حفظ می‌کنند. برای استفاده از این نوع قهوه، به دستگاه‌های مخصوصی به نام «قهوه‌ساز کپسولی» نیاز است که به نام نسپرسوساز هم شناخته می‌شوند.

 

دستگاه نسپرسو چیست؟ نسپرسو ساز بهتره یا اسپرسوساز؟

دستگاه اسپرسوساز کپسولی، نوعی قهوه‌ساز است که با استفاده از کپسول قهوه، به شیوه‌ای ساده و کارآمد قهوه‌ی اسپرسو تولید می‌کند. نسپرسو ابداع‌کننده‌ی این شیوه‌ی تهیه‌ی قهوه است و اسپرسوسازهای کپسول برای خیلی از فارسی‌زبانان با نام دستگاه نسپرسو شناخته می‌شود. اگر فضای کوچکی در اختیار دارید یا تهیه‌ی اسپرسو به شیوه‌ی سنتی برای شما بیش از حد زمان‌بر است، استفاده از قهوه سازهای کپسولی انتخاب مناسبی است.

 

دستگاه نسپرسو چیست

 

دستگاه نسپرسوساز یا قهوه‌ساز کپسولی، با عبور مقدار مشخصی آب با فشار و دمای استاندارد و ثابت از کپسول‌های قهوه، یک فنجان اسپرسوی بی‌نقص تهیه می‌کنند. بیش‌تر قهوه‌سازهای کپسولی توانایی تهیه‌ی نوشیدنی‌های ریستریتو، اسپرسو و لانگو را دارند و هم‌چنین می‌توان آن‌ها را برای حجم مشخصی از نوشیدنی برنامه‌ریزی کرد. برخی قهوه‌سازهای کپسولی به همراه دستگاه‌های فوم‌ساز شیر عرضه می‌شوند که تهیه‌ی انواع لاته‌، کاپوچینو و ماکیاتوها را فراهم می‌کند. تمام مدل های مختلف دستگاه های نسپرسوساز تنها با کپسول های شرکت نستله کار می کنند.داخل هر کپسول حدود 5 تا 6 گرم پودر قهوه موجود است که اگر بخواهید این مقدار پودر قهوه را بصورت باز خریداری کنید، هزینه آن ممکن است از نصف نیز کمتر شود!

یکی از علل این اختلاف قیمت این است که وقتی پودر در کپسول قرار می گیرد خیلی دیر تر عطر آن از بین می رود.

 

نحوه کار دستگاه نسپرسوساز

همان‌طور که پیش‌تر اشاره شد، نام صحیح این دستگاه‌ها قهوه ساز کپسولی است. برای استفاده از قهوه ساز کپسولی تنها می‌بایست داخل مخزن دستگاه آب بریزید و کپسول قهوه را داخل فضای تعبیه شده قرار دهید. پس از روشن شدن، دستگاه به سرعت آماده‌ی کار می‌شود و می‌توانید با انتخاب یکی از سه گزینه‌ی ریسترتو، اسپرسو و لونگو از نوشیدنی محبوب خود لذت ببرید

دکمه‌های بیش‌تر قهوه سازهای کپسولی برای سلایق مختلف قابل برنامه‌ریزی هستند که در هر حالت، مقدار نوشیدنی نهایی چه میزان باشد.

 

بهترین دستگاه نسپرسو ساز 2021

هر سال مدل‌های جدیدی از قهوه‌سازهای کپسولی تولید می‌شود که می‌توان دستگاه‌های برند اسمگ، دلونگی، واکاکو، ایلی، لاواتزا و ... را در لیست بهترین‌ها مشاهده کرد.

تفاوت اسپرسوساز و نسپرسوساز

کار با قهوه ساز کپسولی نیاز به مهارت یا دانش خاصی نداشته و بسیار آسان و سریع است. هم‌چنین قهوه سازهای کپسولی معمولا نسبت به اسپرسوسازهای معمولی فضای کم‌تری ایجاد می‌کنند. بیش‌تر قهوه‌سازهای معمولی نسبت به قهوه‌سازهای کپسولی ارزان قیمت‌تر هستند.

 

تفاوت اسپرسوساز و نسپرسوساز

برای بررسی تفاوت اسپرسوساز و نسپرسوساز، ابتدا باید با مفهوم «اسپرسو» آشنا شویم. اسپرسو یک نوشیدنی با حجم ۲۵ تا ۳۵ میلی‌لیتر است که به شکل حدودی از عبور آب گرم ۹۳ درجه با فشار ۹ بار از ۸ گرم پودر قهوه به طوری که مدت زمان عصاره‌گیری بین ۲۰ تا ۳۰ ثانیه باشد تهیه می‌گردد. در کنار نکات ظریف تمپ و فشرده کردن پودر قهوه، حجم، دما و فشار آب و مقدار پودر قهوه و اندازه‌ی آسیاب در تهیه‌ی یک اسپرسوی عالی اثرگذار است. اگر هر یک از این عوامل مطابق استاندارد نباشد یا در زمان عصاره‌گیری تغییر کند، نوشیدنی نهایی از کیفیت مطلوب برخوردار نخواهد بود. چون همه‌ی افراد به دانش و تکنیک‌های عصاره‌گیری تسلط ندارند، قهوه‌سازهای کپسولی کار را برای ما آسان می‌کنند. تنها با پر کردن مخزن آب، قراردادن کپسول و فشردن یک کلید، در عرض ۳۰ ثانیه نوشیدنی ما آماده است. اگر در کنار سرعت، به کیفیت اسپرسو هم اهمیت می‌دهید، قهوهسازهای کپسولی بهترین انتخاب برای منزل و دفاتر کار است.

 

نکات مهم در خرید نسپرسوساز

تقریبا تمامی قهوه‌سازهای کپسولی عمل‌کرد یکسانی دارند و معمولا تفاوت‌ها به جای موارد فنی، در جزئیات طراحی است. به عنوان مثال، برخی قهوه سازهای کپسولی برای باز و بسته کردن محفظه‌ی کپسول یا خالی کردن کپسول مصرف شده از اهرمی دستی استفاده می‌کنند یا در برخی دیگر سیستم‌های کاپوچینو و لاته ساز خودکار نیز تعبیه شده است.برای خرید قهوه ساز کپسولی باید نیاز خود را بشناسید و سپس متناسب با بودجه‌ای که در نظر گرفته‌اید بهترین گزینه را انتخاب کنید.

 

قیمت نسپرسوسازها و قیمت کپسول نسپرسو چگونه است؟

با توجه به انواع زیاد مدل‌های مختلف قهوه سازهای کپسولی و هم‌چنین عدم ثبات نرخ ارز، نمی‌توان قیمت مشخصی برای این دستگاه‌ها مشخص کرد. اما در خرداد ۱۴۰۱، قیمت قهوه ساز کپسولی از حدود ۶ میلیون تومان آغاز می‌گردد.

 

برای خرید کپسول قهوه در فروشگاه قهوه خوش کالا به راحتی می‌توانید با مقایسه‌ی محصولات مختلف، سفارش خود را ثبت نموده و در صورت نیاز از مشاوره‌ی تخصصی کارشناسان بهره‌مند شوید. همانطور که در بالا گفته شد،روش آماده سازی قهوه جزو تفاوت اسپرسو و نسپرسو محسوب می شود.

 

سایر مطالب مرتبط به فروشگاه قهوه خوش کالا:

طرز تهیه کافی میکس

کافی میکس چیست

 

 

کارشناس تولید محتوا
مطالب مرتبط
راهنمای دم‌آوری قهوه

کنترل عصاره‌ی قهوه، بهترین و هم یکی از سخت‌ترین موارد در دم‌آوری قطره‌ای است. عناصر بسیاری باید در نظر گرفته شود، آن‌ها را به درستی ترکیب کرده و می‌توانید یک قهوه‌ی خوش‌مزه داشته باشید.

۱۳۹۹ دوشنبه ۹ تير 2229 بیشتر
موج سوم قهوه چیست و چه تفاوتی با اسپشیالتی دارد؟

موج سوم قهوه. در کافی‌شاپ‌ها و فضای مجازی بارها با این اصطلاح روبه‌رو می‌شویم؛ اما واقعا معنای آن چیست؟ تفاوت آن با قهوه‌ی اسپشیالتی و موج اول، دوم و چهارم در چیست؟

۱۳۹۹ يکشنبه ۸ تير 3481 بیشتر
تفاوت قهوه‌ی عربیکا و روبوستا

قهوه دوستان با هر سطح از تخصص، تا حدودی با اسامی «عربیکا» و «روبوستا» آشنا هستند که برای اشاره به دو گونه دانه‌ی قهوه که برای مقاصد تجاری کشت می‌شوند مورد استفاده قرار می‌گیرند.

۱۳۹۹ شنبه ۷ تير 3875 بیشتر
کپسول قهوه زومبا دونیسی
کپسول قهوه زومبا دونیسی 190,000 تومان
چطوری میتونم کمکتون کنم؟