دوره مجازی لاته آرت تخصصی

شیوه دم آوری قهوه با ایروپرس

۱۳۹۹ چهارشنبه ۱ بهمن
656بازدید
تاریخ امروز: ۱۴۰۳ جمعه ۷ ارديبهشت

امروزه ایروپرس به یکی از محبوبترین دستگاه‌های تولید قهوه تبدیل شده است. حتی یک مسابقات قهرمانی جهان نیز به آن اختصاص داده شده است. ایروپرس برای استفاده آسان، ارزان، قابل حمل است و یک فنجان عالی قهوه را تولید می‌کند.
استفاده از ایروپرس سریعترین راه برای تهیه قهوه است. ایروپرس فقط به فشار دست نیاز دارد تا آب را از میان دانه‌های قهوه عبور دهد تا خواص قهوه بیرون آید.

 

شیوه دم آوری قهوه با ایروپرس

 

قهوه دمی چیست و طرز تهیه آن را بیان کنید

طرز تهیه قهوه با ایروپرس

۲۰۰ گرم آب نزدیک به نقطه جوش بردارید؛ بسته به غلظت قهوه‌ای که مایلید داشته باشید، ۱۵ تا ۱۸ گرم قهوه را به اندازه‌ی دانه‌های نمک دریایی آسیاب کنید.
فیلتر کاغذی را در محفظه پلاستیکی ایروپرس قرار دهید.
با آب جوش فیلتر کاغذی را کمی مرطوب کنید. آب در اینجا عملکرد دوگانه دارد: باعث چسبیدن فیلتر به سرپوش می‌شود و نیز دستگاه ایروپرس را گرم می‌کند. مراقب باشید چون به دلیل حرارت آب و کوچک بودن سرپوش، ممکن است دست‌تان را بسوزانید. سرپوش را از کنار نگه دارید و آب جوش را به آرامی بریزید تا به خوبی جذب فیلتر شود.
سرپوش ایروپرس را گذاشته و مطمئن شوید که بدنه‌ی بیرونی دستگاه کاملا خشک است. اگر رطوبتی باقی مانده باشد، ممکن است باعث شود که حالت وکیومی ایروپرس از بین برود.
ایروپرس را روی ترازو قرار دهید در حالتی که دهانه‌ی بزرگ آن در بالا قرار گیرد و شماره‌های روی بدنه‌ی دستگاه برعکس باشند. می‌شود درپوش مشکی دستگاه را بست و ایروپرس را از طرف درست روی ترازو قرار داد (طوری که شماره‌ها درست باشند)، اما این ممکن است باعث شود که آب نشت کند و دم‌آوری دقیقی نداشته باشیم.
قهوه را اضافه کنید. توجه کنید که قهوه بر روی حلقه و دهانه ایروپرس نریزد.
دو برابر وزن سابه‌ی قهوه آب اضافه کنید. (اگر ۱۵ گرم قهوه دارید، ۳۰ گرم آب اضافه کنید) آب باید حدودا ۹۳ درجه سلسیوس باشد.
مطمئن شوید که سابه قهوه به صورت یکنواخت در محفظه پخش شده؛ در صورت نیاز سطح قهوه را با یک قاشق کوچک یا کارد کره‌خوری به‌طور یکنواخت پخش و کمی فشرده کنید و اجازه دهید که سی ثانیه به همان صورت باقی بماند.
باقی آب را درون محفظه دستگاه بریزید.
بعد از گذشت یک دقیقه، ده مرتبه قهوه را هم بزنید تا بین آب و قهوه تلاطم درست کنید.
سرپوش را بسته و مطمئن شوید که سفت است. پیستون دستگاه را به آرامی به سمت پایین فشار دهید؛ قاعدتا باید فشاری معادل ۱۳.۵ کیلو زیر دست‌تان احساس کنید. در صورتی که پیستون به‌راحتی پایین آمد، احتمالا سابه‌ی قهوه درشت آسیاب شده و اگر به سختی پایین آمد، احتمالا سابه‌تان زیادی ریز است. زمانی که صدای فس‌فس شنیدید به معنی آن است که قهوه‌ آماده شده و دیگر آبی باقی نمانده است.
بعد از آن‌که سرپوش دستگاه را باز کردید، می‌توانید قرص قهوه را با فشار بخش داخلی ایروپرس از درون دستگاه خارج کنید.

مطالب مرتبط
راهنمای دم‌آوری قهوه

کنترل عصاره‌ی قهوه، بهترین و هم یکی از سخت‌ترین موارد در دم‌آوری قطره‌ای است. عناصر بسیاری باید در نظر گرفته شود، آن‌ها را به درستی ترکیب کرده و می‌توانید یک قهوه‌ی خوش‌مزه داشته باشید.

۱۳۹۹ دوشنبه ۹ تير 2297 بیشتر
موج سوم قهوه چیست و چه تفاوتی با اسپشیالتی دارد؟

موج سوم قهوه. در کافی‌شاپ‌ها و فضای مجازی بارها با این اصطلاح روبه‌رو می‌شویم؛ اما واقعا معنای آن چیست؟ تفاوت آن با قهوه‌ی اسپشیالتی و موج اول، دوم و چهارم در چیست؟

۱۳۹۹ يکشنبه ۸ تير 3675 بیشتر
تفاوت قهوه‌ی عربیکا و روبوستا

قهوه دوستان با هر سطح از تخصص، تا حدودی با اسامی «عربیکا» و «روبوستا» آشنا هستند که برای اشاره به دو گونه دانه‌ی قهوه که برای مقاصد تجاری کشت می‌شوند مورد استفاده قرار می‌گیرند.

۱۳۹۹ شنبه ۷ تير 4000 بیشتر
قهوه فول کافئین ۱۰۰٪ روبوستا تیره سبا
قهوه فول کافئین ۱۰۰٪ روبوستا تیره سبا 131,000 تومان
چطوری میتونم کمکتون کنم؟