دوره مجازی لاته آرت تخصصی

قهوه دارچینی

۱۴۰۱ پنج شنبه ۲۹ ارديبهشت
768بازدید
تاریخ امروز: ۱۴۰۳ شنبه ۱ ارديبهشت

به جرات می‌توان گفت که بیش‌تر مردم، روشی منحصر به فرد برای تهیهی یک فنجان قهوه دارند. برخی ممکن است شکر زیادی اضافه کنند، برخی دیگر ممکن است اصلا از شکر استفاده نکنند.ممکن است برخی از ما قهوه‌ی خود را با مقدار زیادی شیر یا خامه دوست داشته باشیم، در حالی که برخی دیگر، قهوه‌ی خود را خالص می‌پسندند. با این حال، هر راهی که برای نوشیدن قهوه انتخاب می‌کنید، به ترجیح شخصی شما بستگی دارد. اکنون، این بدان معنا نیست که ما نباید خلاق باشیم و افزودنی‌های جدید را امتحان نکنیم. شما هرگز نمی‌دانید ممکن است از چه چیزی خوش‌تان بیاید، مگر اینکه چیزهای جدید را امتحان کنید! ما پیشنهادی برای فنجان قهوه‌ی بعدی شما داریم. یک افزودنی منحصر به فرد و ادویه‌ای! می‌توانید حدس بزنید چه چیزی ممکن است باشد؟ شاید عنوان مقاله آن را لو داده باشد: دارچین!
 
شما میتوانید برای خرید قهوه وارد سایت خوش کالا شوید و اطلاعات جداگانه قهوه ها را مطالعه نمایید. خوش‌ کالا با گردآوری مجموعه‌ای از بهترین برندهای ایرانی قهوه، پاسخ‌گوی هر سلیقه و نیاز متفاوتی است. 
 
 
قهوه دارچینی

 

چرا به قهوه دارچین اضافه کنیم؟

 
خوب، دلایل زیادی وجود دارد که  در اینجا 10 مورد از آن‌ها را لیست می‌کنیم:
  • چون طعم خوبی دارد. برخی افراد متوجه می‌شوند که افزودن دارچین به قهوه، طعم آن را افزایش می‌دهد و بدون افزایش محتوای قند واقعی، کمی شیرینی اضافی به فنجان می‌بخشد.
  • با مصرف قند کم‌تر، می‌توانید سطح قند خون خود را با ثبات‌تر نگه دارید و از افزایش و سقوط سطح انرژی جلوگیری کنید.
  • دارچین باعث تقویت عمل‌کردهای شناختی می‌شود. طبق مطالعات دانشگاه جورجیا، در حالی که کافئین موجود در قهوه شما را سرحال می‌کند، دارچین این اثر را افزایش می‌دهد و توانایی‌های شناختی را تقویت می‌کند. علاوه بر این، عمل‌کرد کلی مغز شما با افزودن دارچین بهبود می‌یابد، به این معنی که مهارت‌های بینایی و حرکتی برتر می‌شوند.
  • از آن‌جایی که هوس شیرینی بسیاری از ما را برآورده می‌کند، از خوردن شیرینی‌های دیگر جلوگیری می‌کند. دارچین همراه با جلوگیری از افزایش و کاهش قند که باعث تشدید گرسنگی می‌شود، میل به شیرینی را از بین می‌برد.
  • علاوه بر این، دارچین سرشار از ویتامین‌ها و مواد معدنی است. با داشتن فیبر، کلسیم، منگنز و آهن، از سایر افزدونی‌های قهوه سالم‌تر است.
  •  تصور می‌شود که خواص تسکین‌دهنده‌ی درد دارچین، می‌تواند به تسکین علائم سرماخوردگی کمک کند. از باز کردن سینوس‌ها تا کمک به کاهش تولید مخاط، دارچین می‌تواند در احساس بهتر ما در مواقع ضعف، نقش داشته باشد.
  • و می‌دانید چه چیز دیگری در مورد دارچین عالی است؟ ویژگی آنتی‌اکسیدانی آن! این ادویه شیرین و دودی که مملو از آنتی‌اکسیدان‌ها است، بسیار مقوی است و بنابراین اگر همین دلیل کافی برای افزودن آن به قهوه نیست، دیگر نمی‌دانم چه می‌تواند باشد.
  • بهتر از هرچیز، دارچین سیستم ایمنی بدن را تقویت می‌کند.
  • علاوه بر این، اعتقاد بر این است که این ادویه با کاهش تری‌گلیسیرید که باعث گرفتگی عروق می‌شود، دوست‌دار قلب نیز هست.
  • در نهایت، گفته می‌شود که خواص ضد میکروبی، ضد ویروسی و ضد باکتریایی آن به ارتقای سلامت روده کمک می‌کند. بنابراین، در حالی که ما از ترکیب خوش‌طعم قهوه و دارچین لذت می‌بریم، این ادویه به عنوان در سیستم گوارش ما بسیار مفید است.

 

طرز استفاده از دارچین در قهوه

  1. اولین چیزی که باید گفته شود، این است که افزودن دارچین به قهوه پس از دم‌آوری توصیه نمی‌شود زیرا گلوله گلوله می‌شود. بیش‌تر مردم ترجیح می‌دهند که دارچین را پیش از دم‌آوری به پودر قهوه اضافه کنند.
  2. فقط توجه داشته باشید که این ادویه می‌تواند منافذ فیلتر را بپوشاند، بنابراین اگر قهوه‌ی چکه‌ای یا فیلتری دم می‌کنید، به دلیل کاهش سرعت عبور مایعات از فیلتر، بدون توجه به این مورد دچار مشکل می‌شوید.
  3. اگر بعد از دم‌آوری قهوه تصمیم به افزودن دارچین گرفتید، ابتدا آن را در مقداری شیر حل (چون ظاهرا به خوبی  در آن حل می‌شود) و سپس به قهوه اضافه کنید.
  4. برای جلوگیری از کیپ شدن منافذ فیلتر پیشنهاد می‌شود از چوب دارچین استفاده کنید. چند عدد چوب دارچین که به قطعات کوچک‌‌تر شکسته شده‌اند، در میان پودر قهوه قرار دهید و به طور معمول دم کنید.
 
قهوه با هر افزدونی مخصوصا دارچین بسیار لذت‌بخش است. اما مزایای دارچین تنها به عطر و طعم خلاصه نمی‌شود. در ادامه برخی مزایای سلامتی این افزدونی آورده شده:
 
  • کنترل قند خون:
اگر دارچین به عنوان بخشی از یک رژیم غذایی متعادل مصرف شود می‌تواند اثر متوسطی در این زمینه داشته باشد.
  • خواص پری‌بیوتیک
این ادویه می‌تواند به رشد باکتری‌های مفید روده کمک کند و مانع رشد نوع مضر آن شود که می‌تواند برای سلامت کلی روده مفید باشد.
  • آنتی‌اکسیدان‌ها:
در حالی که میوه‌ها و سبزیجات حاوی این مولکول‌های مبارزه کننده با بیماری هستند، دارچین نیز حاوی همان ملوکول‌ها یا مشابه آن است. اعتقاد بر این است که آنتی‌اکسیدان‌های موجود در دارچین، دارای خواص ضد التهابی هستند.
  • خواص ضد ویروسی، ضد قارچی و ضد باکتریایی
اعتقاد بر این است که سینامالدهید، همان ترکیبی که به دارچین رایحهی متمایز می‌بخشد، دارای ابرقدرت ضد ویروسی، ضد قارچی و ضد باکتریایی است.
  •  کاهش فشار خون
اگرچه مطالعات بیشتری برای تعیین قطعی این مورد نیاز است، برخی تحقیقات نشان می‌دهد که دارچین می‌تواند در کوتاه مدت در کاهش فشار خون نقش داشته باشد.
  • بهبود هاضمه
مدت‌ها تصور می‌شد که دارچین با خواص پربیوتیک و ضد میکروبی خود، به کاهش ناراحتی گوارشی کمک می‌کند. اعتقاد بر این است که احساس گرمایی که دارچین ایجاد می‌کند، جریان خون را به دستگاه گوارش تشویق می‌کند و در نتیجه اکسیژن را در مناطق خاصی افزایش می‌دهد تا از بیماری جلوگیری کند.
 
نکتهی اصلی این است، مزایای دارچین فقط در عطر و طعم خوب خلاصه نمی‌شود. با وجود انبوهی از خواص مفید، می‌توانیم با افزودن مقداری از آن به فنجان قهوه بعدی از آن‌ها بهره‌مند شویم.
 
 
در فروشگاه آن‌لاین خوش کالا با بیش از ۲۰۰۰ مدل محصول مختلف، می‌توانید بهترین قهوه را متناسب با ذائقه‌ی خود انتخاب کنید. قهوه ترک، قهوه فرانسه یا قهوه اسپرسو، به هر کدام که علاقه‌مند باشید می‌توانید از فروشگاه قهوه خوش کالا تهیه کرده و حتی برای انتخاب از مشاوره‌ی کارشناسان ما بهره‌مند شوید.
 

مقاله مرتبط در سایت خوش کالا:

قهوه کوبانو چیست

لاته پسته چیست

 

مطالب مرتبط
راهنمای دم‌آوری قهوه

کنترل عصاره‌ی قهوه، بهترین و هم یکی از سخت‌ترین موارد در دم‌آوری قطره‌ای است. عناصر بسیاری باید در نظر گرفته شود، آن‌ها را به درستی ترکیب کرده و می‌توانید یک قهوه‌ی خوش‌مزه داشته باشید.

۱۳۹۹ دوشنبه ۹ تير 2287 بیشتر
موج سوم قهوه چیست و چه تفاوتی با اسپشیالتی دارد؟

موج سوم قهوه. در کافی‌شاپ‌ها و فضای مجازی بارها با این اصطلاح روبه‌رو می‌شویم؛ اما واقعا معنای آن چیست؟ تفاوت آن با قهوه‌ی اسپشیالتی و موج اول، دوم و چهارم در چیست؟

۱۳۹۹ يکشنبه ۸ تير 3638 بیشتر
تفاوت قهوه‌ی عربیکا و روبوستا

قهوه دوستان با هر سطح از تخصص، تا حدودی با اسامی «عربیکا» و «روبوستا» آشنا هستند که برای اشاره به دو گونه دانه‌ی قهوه که برای مقاصد تجاری کشت می‌شوند مورد استفاده قرار می‌گیرند.

۱۳۹۹ شنبه ۷ تير 3971 بیشتر
قهوه فول کافئین ۱۰۰٪ روبوستا تیره سبا
قهوه فول کافئین ۱۰۰٪ روبوستا تیره سبا 131,000 تومان
چطوری میتونم کمکتون کنم؟